Jak w temacie, nie działa mi 1 bieg wentylatora chłodnicy. Przy wymianie chłodnicy zauważyłem że są tam 2 czujniki. Który trzeba wymienić żeby oba biegi działały?
Printable View
Jak w temacie, nie działa mi 1 bieg wentylatora chłodnicy. Przy wymianie chłodnicy zauważyłem że są tam 2 czujniki. Który trzeba wymienić żeby oba biegi działały?
W chłodnicy nie masz czujników ;)
Musisz wymienić opornik wentylatora :)
Jak jest na "wierzchu", to zamiast grzebać w przekaźnikach wystarczy sprawdzić czy opornik jest sprawny :)
Jak masz kabelek i Fesa bądź alfa diaga robisz test 1 biegu i słyszysz czy przekaźnik cyka.
Fesem test,albo sprawdz przekazniki,w moim przypadku walnal przekaznik co prosto sie sprawdza
Od 1 biegu jest maly czerwony "na krotko"zerknij i jesli nie to szukaj dalej
od pierwszego jest ten duży czarny raczej
Nie chce zle podpowiadac jesli sie pomylilem to przepraszam.Na dekielku jest opisane co do czego,wystarczy zewrzec i bedzie wiadomo ktory do czego sluzy.Mnie sie juz wytarla powierzchnia styku i niestety do wymiany poszedl przekaznik bo nie zawsze dzialal
ok, jutro sprawdzę :)
Jeżeli podczas testu "cyka" przekaźnik a wentylator się nie kręci, to raczej na 100% winny jest opornik. Nie dawno na forum ten problem był poruszany. W moim przypadku winna była właśnie opornica, którą doraźnie naprawiłem. U mnie puścił zgrzew, który udało mi się przewiercić i skręcić śrubką o średnicy 2mm. Najlepiej jest kupić nową, która kosztuje niewiele, bo ok. 50 zł.
przekaźnik cyka więc to ten rezystor.
Spróbuj poruszać na połączeniach konektorowych, bo są dosyć mocno obciążone i potrafią się nadpalić. Ja chcesz, to jutro wstawię fotkę jak poradziłem sobie z moją opornicą
W takim razie to ja poproszę o jakieś fotki, gdzie tego szukać i jak sobie z tym poradzić. :)
Jutro do godziny 10 powinny być w temacie
panowie a powiedzcie czy jak włączam klimę to wentylator chodzi na I czy na II biegu?
no mnie się nie udało "zreanimować". Fakt z jednej strony opornika zgrzew puścił ale złożyłem i nadal nie działa.
Przy sprawdzaniu opornicy należy sprawdzić tez bezpiecznik termiczny w oporniku. Dziś robiliśmy to u kolegi i własnie on był uszkodzony.
to ustrojstwo po środku to termiczny bezpiecznik?
Widocznie masz uszkodzony bezpiecznik, o którym wspomniał kolega paczek.gsm. W moim przypadku wystarczyła metoda "na śrubkę"
Tego się nie da zlutować, chyba, że masz mini zgrzewarkę:)
a jednak zreanimowałem, przeczyściłem jeszcze konektory. Taka "pierdoła " a wiele czynników złożyło się na to że nie działało...
A spowodowane jest to dużym obciążeniem styków i czasem wystarczy przeczyścić i gra:)
u mnie był z jednej strony ułamany więc go skręciłem, potem odpadło z drugiej strony... i na koniec styki ... ale hula
Szkoda, że w taki sposób nie można ożywić innych kosztownych elementów :)
---------- Post added at 22:46 ---------- Previous post was at 22:44 ----------
Na wszelki wypadek nawinąłem sobie opornik z drutu. Co prawda ma trochę mniejszą rezystancję, ale jak padnie ten reanimowany, to pewnie z niego skorzystam.
Aster , tak to wygląda u mnie. Nieco zapyziałe jak by pamiętało potop Szwedzki. Jakieś zaśniedziałe, martwi mnie ta przerwana osłona izolacyjna na zwojach,spróbuję przeczyścić popsikam kontakt sprayem i sprawdzę czy działa ten 1 bieg za pomocą Fesa albo Alfa Diaga. Ciekaw jestem czy coś to pomoże. Można to posmarować smarem miedziowym? :D
Załącznik 52863Załącznik 52862Załącznik 52861Załącznik 52860
Stan osłony ceramicznej nie jest najważniejszy, chociaż może świadczyć o ogólnej kondycji opornika. Ważne jest, aby uzwojenie było całe i prąd przez nie przepływał. Jeżeli przyczyną nie działania I biegu wentylatora był brak styku na złączach konektorowych opornicy, to po ich wyczyszczeniu posmarowanie powierzchni stykowych nie powinno zaszkodzić. Sprawdź jeszcze, jak pisał kolega paczek.gsm. czy bezpiecznik jest sprawny
Obczyściłem ładnie wszystkie styki na tej opornicy, testowałem AD, i wentylator za 1 razem ruszył na 1 biegu, drugi test i niestety źle. Nie rusza znowu. Przekaźnik cyka jak przedtem, doszło jednak trzeszczenie od strony samego wentylatora ( silnika) może się zastał i tylko drgnie nieco czasem. Czuć zapach elektronicznej spalenizny i lekki dymek jak by coś w samym wiatraku zaniemogło. Jutro wykręcam wiatrak i zobaczę czy uda mi się dojść z nim do zgody.
No to pewnie z silniczkiem coś nie tak, a to już nie żarty, bo można przegrzać motor.
Drugi bieg wentylatora działa, tylko z tym pierwszym biegiem takie nieporozumienie. Generalnie jeszcze nigdy takiego wentylatora samochodowego nie rozkręcałem, jutro pierwszy raz będzie. Ale mam nadzieję że to nie jakaś super skomplikowana maszyneria i dam sobie radę. Sprawdzę wszystkie styki, coś albo blokuje, albo nie podaje prądu.
Rozkręciłem i sprawdziłem wiatrak. Wygląda ok, więc to nie jego wina, wracam do punktu wyjścia. Czy ta opornica tzn ten oporniczek może być uwalony? Jak to sprawdzić? Nie mam żadnych przyrządów itp.
Ewentualnie trzeba kupić,szkoda kasy na taką pierdołę ale cóż, chyba nie wymyślę tutaj nic innego. Ps. uważajcie na śmigła tego wiatraka chłodnicy, są ostre jak brzytwy, ładnie się zaciąłem dziś. :P
Jeśli znacie rezystencję i moc tej opornicy to można spróbować dobrać jakies inne, odpowiednie rezystorki :)
Rezystancja - 0,3 ohm, co do mocy to nie wiem, ale na pewno duża. Ja nawinąłem sobie opornik "na czarną godzinę" z drutu oporowego , z którego wykonana jest grzałka pieca do wypalania ceramiki. Rezystancją jaką udało mi się uzyskać wynosi ok. 0,28 ohma, a moc wystarczająca, bo podczas prób na aucie opornik jest tylko lekko ciepły.
Czy to będzie takie coś ewentualnie?
http://autosklep24.pl/pl/p/Opornik-w...EO-018-OM/8856
http://allegro.pl/alfa-romeo-156-opo...211339422.html
U mnie jest taki: http://www.autosklep24.pl/pl/p/Oporn...LTA-KAPPA/8867
mam na myśli rezystancję. Sprawdź jaki jest u Ciebie. Na plastykowej podstawie od strony podłączeń jest oznaczenie np. 0,30
Abstrahujac od oprnicy,ja tez niemialem 1 biegu wentyla i nawet zdazylo sie ze nie domagal przekaznik pompy paliwa.
Kombinowalem,zamienialem i coz.zdjalem "czerwony kapturek"z przekaznika 1 biegu i zwarlem srubokretem po czym nie zakrecil ale po przeczyszczeniu i psiknieciu kontakt sprayem ruszyl.Wymienilem bo szkoda zarznac motor.Skoknczyla sie przylgnia i nie bylo styku
Opornice sprawdzilem ale procz troszke speknej ceramiki nie bylo nic niepokojacego.
Wyczyscilem,zmienilem i hula wszystko