Załącznik 52766
to jest wykres z FES`a. Zauważyłem duże różnice w wartościach masy powietrza potrzebnej i mierzonej.
Przepływka do wymiany?
Printable View
Załącznik 52766
to jest wykres z FES`a. Zauważyłem duże różnice w wartościach masy powietrza potrzebnej i mierzonej.
Przepływka do wymiany?
Ewidentnie źle mierzona ilość powietrza przez przepływomierz.
Do wymiany!
Dzięki za szybką reakcję. Zdziwiło mnie to, że po odpięciu przepływki zwiększenie mocy nie było duże, i auto nie dymiło w ogóle.
mam pytanie o wartosc "Air quantity signal", w polskiej wersji to zdaje sie "Masa powietrza AD/C", to jest napiecie na przeplywomierzu ?
u kolegi na postoju jest 1,03 V i pozniej oscyluje od 2,5 V do 4 V, czy te wartosci sa ok ?
Dołączam się do pytania kolegi Jacentego.
Przepływkę już i tak zamówiłem chociaż ocena jej sprawności na podstawie wykresów z FES nie jest tak oczywista jakby się wydawało.
mam coś co pomoże rozwiać wiele pytań.
W moim przypadku Fiat ecu scan pokazywał bardzo duże różnice w masach powietrza. Skończyło się na wymianie przepływki zupełnie niepotrzebnie.
W ostatnim czasie trafiłem na materiał BOSCH dotyczący przepływomierzy i ich parametrów roboczych w zależności od temperatury i napięcia na przepływomierzu.
I co się okazało...., że FES źle podaje wartości (dobrze je mierzy ale nie przelicza). air intake mierzy w kg i zamiast to przeliczyć wyświetla w takiej postaci pod jednostką mg/cykl
Natomiast Desired intake air quantity podaje już po przeliczeniu np 1200. I nagle po wykonaniu testu wydaje się nam, że mamy do kitu przepływomierz bo Intake air quantity mamy 60 a Desired intake air quantity 240. Jak przypasujemy wartość mierzoną w zależności od napięcia na przepływomierzu do tabelki w dokumentacji to nagle okazuje się, że 60 kg/h to jednaj jest około 240mg/cykl......
Podsumowując błąd jest znany w programie FiatECUScan i podobno już dawno poprawiony. Jak się jednak okazuje nie do końca.
Wieczorem podepnę link do dokumentacji przepływki (przepływek).
Większości przepływomierzy do chwili gdy nie ma ewidentnego błędu związanego z przepływomierzem, a jedynie różnią się masy, to podlega on czyszczeniu, a nie wymianie. Myślę tutaj o MAF, gdzie najczęściej jest zasyfiony termistor, "gorący" przewód lub oba na raz.
@firstone
no właśnie też natknąłem się na artykuł opisujący ten sam błąd FESW`a o którym piszesz. Przepływkę juz zamówiłem. Trudno.
@sdero
no niby można wyczyścić, ale po takim czyszczeniu nigdy nie wiadomo czy przepływka podaje prawidłowe parametry czy nie.
Przeciez nie zmieniasz wartości termistora ani nie przelutowujesz platynki :) No chyba, że urwiesz podczas czyszczenia.
Natomiast znam przynajmniej kilka przypadków, że nowo kupiona przepływka przekłamywała lub miała znaczną bezwładność. Ot, silnik już nie działał tak samo. Do tej pory każde moje czyszczenie przepływki kończyło sie sukcesem. Nawet tych klapkowych z potencjometrami.
Ale, jeśli ktoś woli wydać parę stówek na przepływkę...
Ja tylko podpowiadam ;)
Zgadzam się z kolegą wyżej. Większość osób na forum traktuje przepływomierze jak jakąś kosmiczną technologię.
A czym czyścicie, jak już czyścicie?
:)
Ja powiem tak. Czyściłem mechanicznie (benzyna ekstrkcyjna i sprężone powietrze) bo nie miałem myjki ultradźwiękowej.
I dlatego musiałem kupić drugą przepływkę bo ją pewnie ciśnieniem powietrza uszkodziłem.
Założyłem nową przepławke i wykres jest taki sam jak na starej:
Załącznik 53177
w związku z czym: sprzedam tanio w pełni sprawna przepływkę :)
Wiedziałem, że tak będzie:) Masz rocznik 2002r.?
Prześledzcie sobie ten temat: http://www.forum.alfaholicy.org/147/...o_silnika.html
Szkoda, że nie wiedziałeś wcześniej :)
Ja też zanim doszedłem co i jak kupiłem niepotrzebnie nowy przepływomierz :D
Jak ktoś chce dokumentacje przepływomierza i czujnika ciśnienia doładowania bosch to dawać na priv'a bo nie wiem gdzie ją w necie zamieścić :D
Pozdrawiam
Możesz zamieścić tutaj jako załącznik (zaawansowana edycja -> załączniki). Na pewno się przyda.
Tak, panowie... a wystarczyło wyczyścić aby się przekonać, że to nie przepływka :(
W załączeniu jest to czym ja sie posługuję.
Są opisane chyba wszystkie modele. Nawet "klapkowy", czyli ten z potencjometrem.
Załącznik 53337
dokumentacja do przepływki, czujnika ciśnienia itp.
W przypadku przepływki porównać wartość mierzoną i napięcie na ostatniej stronie.
Dokumenty znalezione na jakimś włoskim forum alfa romeo
Gdyby ktoś posiadał podobną dokumentację do wtrysków lub sprężarki to poproszę :D
Pozdrawiam
link do forum fiatecuscan gdzie problem jest opisany w dziale bugs report
http://forum.fiatecuscan.net/viewtop...=edc15c7#p8068