Czy skrzypiaca zawiecha oznacza ze czeka mnie jakas wymiana elementow w zawieszeniu?nie jest to głosne lecz denerwujace i chce sie tego pozbyc prosze o jakas rade nie mam pojecia co robic :( Pozdr.
Printable View
Czy skrzypiaca zawiecha oznacza ze czeka mnie jakas wymiana elementow w zawieszeniu?nie jest to głosne lecz denerwujace i chce sie tego pozbyc prosze o jakas rade nie mam pojecia co robic :( Pozdr.
Sprawdz to ale skrzypienie to pierwsza oznaka zuzycia elementow gumowych, przede wszystkim brak smarowania...mozesz sprobowac dosmarowac...
przod czy tyl skrzypi bo zauwazylem ze umnie lewy przod troche ale to od czasu kiedy z duza predkoscia przejechalem po nierownej drodze-takim jakby hopie :DCytat:
Napisał Italiano
Jak skrzypi z przodu to do wymiany są górne wahacze.
Tak jak pisze kolega najpierw spróbuj nasmarować jak to nie pomoże to dopiero wtedy wymiana...
LACKY moja kilka razy przez hope jechała raz prawie leciała,ale to na dolnym slasku i nic do dzis nie dolega :P
P.S. wpadnij jak będziesz miał któregoś wieczoru chwilę i będziesz przejeżdżał niedaleko zobacze jak w nocy światła widać bo się napaliłem na to :mrgreen:
jeśli chcesz mieć święty spokój to musisz wymienić górne wahacze to nie jest jakiś dramatyczny koszt
smarowanie to doraźne usunięcie efektu dźwiękowego trochę popada deszcz i znowu zacznie skrzypieć ...
ja wymieniłem u siebie niesprawne elementy zawieszenia i bella zaczęła jeździć jak trzeba.
Podtrzymywanie przy życiu wyeksploatowanych elementów a jednoczesne dbanie o czystość kabiny i czystość nadwozia naszych pięknychch wózków wygląda tak jak by isc na randkę w garniaku Armaniego a pod spodem mieć przetarte gacie dziurawe skarpety i brudną koszulę. Niby nic nie widać ale ... :)
tak samo z takim użytkowaniem samochodów są pięknę jak stoją są piękne w środku i co z tego jak nie dają pełnej frajdy a do tego jeszcze psują opinie marki
a jesli skrzypi z przodu i ztylu to wystarczy wymienic gorne tyl przod?
blackalfa166 - dobrze gada :D
Poza tym trochę irytujące jest, bynajmniej dla mnie, słuchanie pierdaczenia innych że coś ci stuka, piszczy, skrzypi, że coś niby nie dokrecone. Jak skrzypi/piszczy to górne, jak stuka to sworznie, końcówki wahaczy, gumy wahaczy.
Można się spotkać także ze stuklami w tylnym zawieszeniu, co spowodawane może być rozkręconymi końcówkami stabilizatora. Czasami sie rozkręcaja i strasznie hałasuja :(
To nie jest prawda z tym skrzypieniem i nie napalaj sie jak szczerbaty na suchary poki nie wejdziesz pod auto na stacji diagnostycznej.Cytat:
Napisał cromik
Prawda jest taka ze rownie dobrze piszczec moga dolne wachacze a ty wymienisz gore i od nowa Polska ludowa....
Dolny wachacz jest zamontowany naprawde sztywno i szarpanie reczne nie wiele daje no chyba ze ktos wejdzie pod auto a drugi od gory bedzie je bujał.
Najczesciej poza gora w dolnych wachaczach pisza gumowe tuleje mocujace trzpien wacha-czytaj te ostatnie od strony kabiny. Zdarza sie ze rownież ta od strony sanek ale czesciej te pierwsze.
Zanim zaczniesz kupować czesci najpierw sam sprawdz bo nasz rady nie dadzą efektu!!!
pojade na stacje diagnostyczna zeby mi wykryli jakie wahacze skrzypia tak chyba bedzie najlepiej
Ciezko wyłapac co dokladnie skrzypi bo poza wahaczami moze to byc np guma od łacznika stabilizatora. Wiec lepiej dokladnie sie przyjrzec. Moze sie obyc bez wymiany wahaczy i wtedy koszta sa znikome.
łacznik i tak musze wymienic tak mi powiedzieli strasznie hałasuje z tyłu a to skrzypienie jest zbyt duze zeby to łaczniki były tak mi sie wydaje to musi byc wahacz
Witam ! No niestety zawieszenie do wymiany i gumy stabilizatora a potem trzeba jeszcze zbieżność ustawić.Też to miałem.
Witam.Z tym skrzypieniem w AR to tak nie do końca.Kupiłem auto i z prawej strony przodu skrzypi,a z lewej nie.Auto zwleczone z Francji a kierowcą była kobieta.Pełny serwis w odpowiednim momencie.Po przeczytaniu parunastu wątków w tym temacie udałem się na stację diagnostyczną do kolegi.Jako,ze czas nie gonił i stanowisko było wolne,zajeliśmy się ze szczegółami w przeglądzie całego zawieszenia (tył-przód)Wyniki rewelacyjne nigdzie luzów wszystkie gumy całe i nawet nie poparciałe.Ale to skrzypienie :( I właśnie tu jest mój problem,bo nie zawsze skrzypi.Akurat wtedy na stacji nie skrzypiało i z lokalizacji lipa.Także jeszcze nie ustaliłem miejsca.Natomiast brak jakichkolwiek luzów wskazuje na dobry stan zawieszenia.Pozdrawiam.
gorne wahacze?zmienialem na nowe nie tak dawno temu wiec nie sadze ze to one ..hmmm :?Cytat:
Napisał cromik
Pewnie deszcz padał albo wilgo w powietrzu była, wtedy nie skrzypi. To na pewno coś gumowego.Cytat:
Napisał april
dzisiaj tez deszcz był mokro przestało skrzypiec spryskam to silikonem w sprayu FORCH znalazłem w warsztacie nada sie cos takiego?
Na krótko, do następnego deszczu lub większych kałuż, ale lepsze to niż WD40, które wymywa wszelkie osady i powoduje jeszcze większe luzy, a wystarczy trochę wody i WD40 znika bez śladu pozostawiając czyściutką, piszczącą gumę :)Cytat:
Napisał Italiano
dosmarowałem było ok, wsiadam rano i skrzypi na nowo ale wyczułem ze to prawy gorny wahacz skrzypi musze go wymienic
A mówiłem ;)Cytat:
Napisał cromik
tylko ze u mnie skrzypi tył
Witajcie.Tak patrzę na rozwijający się wątek i spostrzeżenia są takie:
-jak skrzypi i nie ma luzów to wymienic
-jak nie skrzypi,a ma luzy to wymienic
Bardzo ciekawe rozwiazanie zwłaszcza w pierwszym przypadku.Nie pamiętam gdzie,ale czytałem,że nawet tuż po założeniu nowych też skrzypią.Wiadomo stosuje się tańsze zamienniki,ale co powiecie u mnie,a mam orginał bez luzów :?
rozumiem ze mowisz o wahaczu gornym tył u Ciebie tez skrzypi chociaz masz orginal?Cytat:
Napisał april
Witam,
Jeżeli skrzypi z przodu, to raczej dolny wahacz...smar silikonowy w spray'u załatwi sprawę
Ta ja też wymieniłem górne oba na Delphi i dalej skrzypi ale już nie puka. Koszt 500zł z wymianą.Cytat:
Napisał lacky