Czy montował ktoś z Was tłumik z końcówkami po obu stronach w 159, w której nie było go fabrycznie? Jak rozwiązać kwestię wieszaków tej dokładanej puszki i co myślicie o takim produkcie Ultera?
Pozdrawiam.
- Rafał
Printable View
Czy montował ktoś z Was tłumik z końcówkami po obu stronach w 159, w której nie było go fabrycznie? Jak rozwiązać kwestię wieszaków tej dokładanej puszki i co myślicie o takim produkcie Ultera?
Pozdrawiam.
- Rafał
Ja robiłem to tydzień temu :)
Dokładnie taki tłumik ultera kupiłem - 880zł razem z montażem. Montaż - w pół godziny chłopaki się uporali . Z wieszakami nie ma żadnego kłopotu - tłumik jest dedykowany, więc nie są potrzebne żadne przeróbki - wszystko jest jak trzeba :)
http://www.aukcjoner.pl/gallery/0060...ydechu.html#I1 - wygląd po modyfikacji ;)
Nie licz na zmianę brzmienia na biegu jałowym - żadnej różnicy. Inaczej jak przyspieszasz.... powyżej 2000obr. słychać fajne buczenie :)
Jak się zastanawiasz ..... to nie ma się nad czym zastanawiać :-)
Ulter daje 2 lata gwarancji
Witam,
Co sądzicie o takim rozwiązaniu ?
http://new.ulter.com.pl/offer/dedica...o_159/399#2192
Trochę mnie drażni niesamowicie brzydki tłumik końcowy w mojej 159'ce, a to nie jest bardzo drogie, a uważam, że bardzo poprawi walory estetyczne auta...
Pzdr
Dla mnie, wygląda super. Planuje kupić 159 i chętnie tez bym ją w takie coś wyposażył.
Jeden tylko warunek żeby nie pierdział jak golf II po tuningu. A to ciężko sprawdzić.
Sam bym sobie taki sprawił, ale pewnie dopiero jak mi się tłumik rozleci ;)
Póki co założyłem Misiową końcówkę i wygląda znakomicie :)
ja mam podwojnego ultera, tylko w owalu...
możesz coś powiedzieć o tym tłumiku ? Zmienia się dźwięk ?
I jam mam Ulter-a, wygląda zacnie, co do dźwięku to powyżej 2000 obrotów coś tam słychać. ale jest to dyskretne.
Tutaj można poczytać:
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...chetni-11.html
Kocurr, odpowiem Ci tutaj na pw.
W tym temacie masz wszystko: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...chetni-14.html
Mam u siebie te tłumiki, tyle, że ja mam 1,9 JTS - wydech brzmi świetnie, przy normalnej jeździe w zasadzie go nie słychać, przy przyspieszaniu brzmi dosyć agresywnie, ale też bez przesady, przy zmianie biegów pięknie "dudni" :) - nie żałuję, że się na niego zdecydowałem.
Ja u siebie też mam dedykowanego duplexa Ultera.
Polecam.
Pozdrawiam.
- Rafał
Będąc na etapie zakupu AR widziałem kilka Alfetek w sedanie z motorem 1,8 MPI z seryjnie zamontowaną podwójną końcówką wydechu - jak twierdzono (np ta: http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-160...C24605618.html).
Wyglądało to naprawdę ciekawie, bo tyłek to nasza Bella ma jak marzenie.
Kupiłem niestety z pojedynczą końcówką, ale mam kilka pytań:
1. Czy to faktycznie była seria z tymi podwójnymi wydechami ?
2. Czy końcowy układ wydechowy jest zbieżny z 1,9 JTS ? Mam tutaj coś takiego: http://moto.allegro.pl/profesjonalny...523787630.html opisane do motora JTS i zastanawiam się czy pasuje też do 1,8 MPI.
Tak mi się to spodobało, że rozważam dołożenie.
Nie było takich wydechów fabrycznie w tym silniku. Alfa z linku ma prawdopodobnie podwójny tłumik ultera. Widać to po zderzaku tylnym gdzie wycięcie na prawą końcówkę jest większe niż na lewą. Tłumik z linka który podałeś jest ok ale cena trochę za wysoka. Koledzy forum kupowali go po około 950zł.
Seria 1.8 napewno nie miała podwójnego wydechu , tak samo jak i 1.9JTS i 1.9 JTDm
Dwa wydechy w serii miały 2.2JTS , 3.2JTS , 1750TBi , 2.4JTDm
1,8 tam chyba 140KM jest..... no to podwójny wydech pasuje jak świni siodło ;-))
Sickboy wyłożył Ci kawę na ławę (uwielbiam krótkie, treściwe odpowiedzi). Od siebie dodam tylko byś tłumik kupił bezpośrednio u producenta (www.ulter.com.pl), z pewnością będzie taniej, a na forum alfaclubu ktoś pisał o promocji na tłumiki ulter dla klubowiczów.
Pozdrawiam.
- Rafał
To ma wyglądać, bo podwójna końcówka wydechu nic innego nie daje - czy koni masz 140 czy 1400. Zresztą pisałem o tym, że mi się podoba, nie, że będę miał przyrost mocy czy cokolwiek.
Wycięcia w zderzaku są, wystarczy wyjąć plastikową klapkę.
Dzięki, Panowie.
Na stronie http://new.ulter.com.pl/offer/dedica...9#.UCuMYKAg_24 można przeczytać, że ten tłumik jest do 1,9JTS. Będzie pasował do 1,8 MPI ?
jak ja tylko wyjmiesz to prawy otwor bedzie widocznie wiekszy niz lewy.Koledzy z forum robili tak ze docinali ta zaslepke do podobnych rozmiarow otworu po lewej stronie
proponuje odrazu w zderzaku wyciac tylko srodek bez obramowki,wyciac "tak sobie" a pozniej na wiertareczke koncoweczka z frezem lub taka do szlifowania i ladnie wyrownac,problem z przyklejaniem owej rameczki omijamy ,:)
Jak zauważycie u siebie przy fabrycznym jednostronnym tłumiku jest dodatkowa ramka. Kiedy wyjmuje się zaślepkę z prawej strony - ramki brak, dlatego otwór jest większy. Mam wrażenie, że taka ramka w ASO będzie parę złotych kosztowała i nada temu wygląd oryginału.
Mylę się ?
jesli jest osobno to ok,ale ja uwazam ze jest to czesc zderzaka wiec....:)
I tak właśnie będzie wyglądało.
Rasowość, sportowość czy bojowość na drodze nie wynika z tego co masz pod maską.
Jest wielu mistrzów suchych prostych ...
Nie wiem jak dużo jeździsz w trasach i jakim stylem jazdy się cechujesz, ale ja na drogach dwupasmowych wyprzedam głównie na zakrętach - wtedy kiedy mistrzowie prostych zwalniają.
To ja na zakrętach zwalniam.... bo nie wiem co jest za zakrętem.... bo w PL są takie drogi, że nawet na dwupasmówce za zakrętem może być skrzyżowanie albo przejście dla pieszych.... bo za zakrętem może u nas się stać zupełnie wszystko!
I też wolę zapier.... jak jest sucho i na prostej. Jak jest mokro i kręto to jadę ostrożnie i wolno - to nie rajdy.
Skoro nie rajdy to czemu "zapier.." ? :P
Polskie drogi to niestety jeden wielki rajd na bycie pierwszym od świateł do świateł, nie ustępowanie, nie wpuszczanie, nie pozwalanie się wyprzedzić.
Długo by jeszcze ciągnąć, temat na dobrą flaszkę.
Ja po prostu trzymam prędkość. Najczęściej na prawym, bo na lewym mistrz prostej z silnikiem ze sporym zapasem hamuje.
karmal bez obrazy, ale coś mi się wydaje że masz jakiś kompleks "wielkości i mocy" Kolega założył temat o montażu drugiej końcówki a ty rozpoczynasz bezsensowną dyskusję o mocy lub jej braku. Ja też mam MPi i 140KM i pomimo faktu ze czasami na trasie przydałoby się troszkę więcej nie żałuję, ja jeżdżę w 80% po mieście i tutaj ta moc jest wystarczająca. Kiedyś czytałem artykuł o wykorzystaniu mocy w samochodach, i jak się okazuje 90% czasu wykorzystujemy tak naprawdę max 50% tego co mamy pod maską.
Sorry za off top.
O tym właśnie mówię.
Chcę drugą końcówkę, bo ma wyglądać. Ona i tak nie jeździ.
Topic off. Sprawa wyjaśniona.
Karmal, a jak, Twoim zdaniem, ma wyglądać samochód, który z samego założenia ma tak właśnie wyglądać czyli, rasowo, bojowo i sportowo i nie jest to zasługą dwóch luf ;)
Mały offtop:
@Karmal, daleki jestem od wychwalania stanu naszych dróg, ale jedno wymaga wyjaśnienia. Dwupasmowa droga sama w sobie nie jest niczym szczególnym. Napisałeś, że w Polsce na dwupasmówce za zakrętem może być skrzyżowanie albo przejście dla pieszych...może być, to prawda. Podobnie jest na całym świecie :)
Co innego na dwupasmowej drodze oznaczonej odpowiednim znakiem pionowym (biały samochód na niebieskim tle) oraz kategorią "S", np S-7. Oznacza to ni mniej ni więcej tylko drogę szybkiego ruchu. Uwierz mi, że na takiej drodze nie znajdziesz "za zakrętem" ani skrzyżowania ani przejścia dla pieszych, ponieważ taka droga jest BEZKOLIZYJNA. I tak jest na całym świecie :)
wielka prosba:) gdzies widzialem zdjecie klubowicza ktory zrobil taka przerobke:) nosze sie z takim samym zamiarem i mam pytanie czy kupiony zostal orginal od 2.4 czy ktos sam przerabial wydech. Mile by byly widziane jakies fotki z pod belli i opis instalacji:)
Pozdrawiam
-----
Na przyszłość używaj opcji szukaj lub spisu tematów (są już tematy o podwójnym wydechu).
Witam,prawdopodobnie nie był to wydech od 2,4 JTDm,a dedykowany do AR159 1,9 JTDm wydech firmy Ulter :)
Pozdrawiam :)
Moim zdaniem średnio wygląda , jak ktoś ma dwie rury , a silnik bieda. Fajnie to pasuje do auta o mocy 200 km wzwyż. Jednak co kto lubi. Wiem na pewno ,że ulter robi świetne tłumiki, nie wiem czy akurat do alfy 159, ale to można sprawdzić.
W przypadku dedykowanego tłumika pod pod dany model auta, koszty przeróbki są nie wielkie i nie jest to specjalnie skomplikowana operacja.
Podwójnego Ultera miałem kiedyś w astrze 1.6 :) i byłem zadowolony.
Pozdrawiam
u mnie 2 wydechy beda tylko poprawieniem stylistyki auta ktore wyglada o niebo lepiej niz jedna rureczka:) co do mocy:) napewno bedzie wiecej:)
Chwila strachu i jest:)http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2013/11/48.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...2013/11/49.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...2013/11/50.jpg
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2013/11/51.jpg
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
Kolega Rolen przerabial oraz kolega misiu7911:)No i faktycznie jak ktos ma dwie rurki to widac ze silnik bieda i kiepsko to wyglada:)
W naszych bellach poszukaj,sa fotki i opisy