Problem tyczy się spalania które aktualnie wynosi ok. 13-14 litrów .nastepnie trzęsie mi skrzynia, na 4 biegu na prostej jeszcze da sie wytrzymać ale na delikatnym wzniesieniu nie da się utrzymać gałki biegów.Każda rada i pomoc się przyda
Printable View
Problem tyczy się spalania które aktualnie wynosi ok. 13-14 litrów .nastepnie trzęsie mi skrzynia, na 4 biegu na prostej jeszcze da sie wytrzymać ale na delikatnym wzniesieniu nie da się utrzymać gałki biegów.Każda rada i pomoc się przyda
Sprawdz sonde lambda, silnik do jakiej temteratury Ci sie nagrzewa ? A co do sprzyni moze masz juz wyrobione gumy od skrzyni i czy czasem silnikiem Ci nie trzęsie ?
www.alfa33.xt.pl
Dokładnie jest tak.silnik nagrzewa sie bardzo wolno, praktycznie po przejechaniu 20km osiaga z ledwościa 40 stopni. skrzynia trzesie sie najbardziej przy koncu(ok 1 cm w obie strony) rzaem z tym wspornikiem, gumy wygladaja na wporzadku,zreszta zamówiłem i przysłali mi zbyt male a oddac nie moge :(.A tak ogólnie jak sprawdzić sonde??
Poduszki skrzyni??? Zero problemu, mam fabryczne.
Sprawdź w jakim stanie jest tulejka gumowa na drążku, to ta w tym trójniku wybieraka. Prawdopodobnie nie wchodzi Ci 4-bieg do końca. Tak miałem.
a jak sprawdzic sonde?? i co z ta temperatura??
Jak jest z nagrzewaniem silnika podczas postoju??? Prawdopodobna przyczyna: otwarty termostat, długi obieg płynu.Cytat:
Napisał Grzegorz
jak mowisz ze tak wolno nagrzewa sie to moze byc wina termostatu
nie przyjzalem sie jak jest na postoju
wadliwie dzialajacy termostat podnosi rowniez spalanie,
to jak ta sonde sprawdzic??
sprawdź jak silnik się nagrzewa na postoju. Jeżeli temp. wzrośnie pow. tych 40 st. to oznacza że masz otwarty termostat i płyn idzie na chłodnicę.Cytat:
jak mowisz ze tak wolno nagrzewa sie to moze byc wina termostatu
Zasada działania:
Na zimnym silniku płyn krązy w bloku, po osiagnięciu 86 st termostat otwiera duży obieg i płyn idzie na chłodnicę, po przekroczeniu 92 st włącza sie wentylator chłodnicy.
Jeżeli termostat jest otwarty, to następuje cały czas chłodzenie płyny poprzez chłodnicę i dlatego auto sie nie nagrzewa.
A jeżeli silnik jest niedogrzany to i masz wieksze spalanie. :)
sprawdz pierwsze termostat
co do tego spalania to miesiac temu palil 10 l a temperatura na zewnatrz jest praktycznie taka sama.termostat tez sprawdze ale bardziej mi zalezy na tej sondzie bo sprawdzil bym ja jutro w robocie.bede wdzieczny za podanie jak ja sprawdzic
Przyczyną dużego spalanie będzie u Ciebie raczej termostat, zobacz jeszcze jakie masz napiecie na sondzie i podaj je :)
w Załaczniku masz na górze podane jakie powinno byc napięcie a na dole jak je sie sprawdza
wlasnie bylem sprawdzic samochod i popelnilem blad.on nie nagrzewa sie do 40 tylko do 60 stopni po ok 15km.
do 60 to tez malo musi ci sie rozgrzac do prawie 90 st.i to wmiare krotkim czasie bo wtedy powinien puscic prawidlowo dzialajacy termostat
to i tak raczej malo :( po 15 km to już dawno mam 80 pare.
Termostat AR33/145/146 Boxer - prod. Varnet - 82 zł
acha no ok narazie dzieki.a z tym napieciem to i tak angielskiego nie znam :)
Tak po jakim czasie powinien mi9ec 80 st. ??
Sprawdziłem jadąc rano do pracy:
Odcinek 7 km trasa + 5 km miasto (mało stałem na światłach) = 12 km
temp. ok 85 st.
XXX
ano właśnie, mam styl :PCytat:
Napisał siwy144
XXX
Termostat zmienilem na nówke.i ciagle ten sam problem, napewno wiem ze nie pali jeden gar przynajmniej nie tak jak powienien.wtryski zamias mgielki wala strumieniem ale dzialaja.jak jest zimno to trzesie bardziej niz w cieplejsze dni.