Powiedzcie mi, korzystał ktoś ostatnio z tej opcji?
Jak to wygląda z wymianą, dają w tym pakiecie Pilkingtona czy zawsze zamienniki?
Czy lepiej z AC wymienić (mam ochronę zniżek)?
Printable View
Powiedzcie mi, korzystał ktoś ostatnio z tej opcji?
Jak to wygląda z wymianą, dają w tym pakiecie Pilkingtona czy zawsze zamienniki?
Czy lepiej z AC wymienić (mam ochronę zniżek)?
Korzystałem z tej opcji kilka miesięcy temu w swojej tigrze (wymiana szyby czołowej, pęknięcie w czasie zimy). Usługa została wykonana w sieci zakładów Nordglass. Dostałem pełnowartościowy ich zamiennik tj. szyba przyciemniana z zielonym paskiem u góry (identyczna jak oryginał).
Jestem zadowolony z wykonanej usługi ponieważ:
- szybko wymienili (w przeciągu jednego dnia miałem nową szybę po zgłoszeniu szkody na infolinii PZU)
- nic nie musiałem płacić co w przypadku innych ubezpieczycieli nie zawsze jest bezpłatne. W tym samym dniu był też klient któremu pękła szyba w sprinterze i musiał pokryć 50% kosztów naprawy (tj szyby z usługą).
Jeśli masz pęknięcie lub odprysk o średnicy większej niż moneta pięciozłotowa to szybę kwalifikują do wymiany, jeśli jest mniejsza to naprawiają.
Mam pęknięcie na ponad 30 cm ;D
Tylko zastanawiała mnie trwałość tego NordGlassa, słyszałem że szybko się rysują etc.
Kwalifikuje się do wymiany.
Jeżdżę już 3 (1,5 miesiąca to było skrobanie) miesiące i nie widzę aby była podatna na rysy, porównując ze starą (od 1995) to nie ma o czym mówić :). Z tego co pamiętam to PZU współpracuje z dwoma sieciami napraw: Nordglasem i czymś jeszcze (nie pamiętam nazwy - sprawdź na infolinii). Jeśli będą problemy z rysowaniem się szyby to skąd nie będziesz miał pewności że za jakiś czas kamyk nie uszkodzi szyby i znowu nie będzie kwalifikowała się do wymiany?
Zapomniałem dodać że na montaż dostałem bezterminową gwarancję.
ok, będę sprawdzał ;) dzięki za info!
nie wykupuj tego gówn... szwagierce pękła szyba to się okazało że żeby ubezpieczalnia pokryła szkodę to poszkodowany musi zapłacić 100zł bo tak było w umowie i później ewentualnie resztę szkody ubezpieczalnia pokryje... przyjechał rzeczoznawca napisał samoistne pęknięcie szyby i się zaczęło.. PZU nie uznało szkody bo szyba pękła samoistnie...
i jaki jest sens wykupywania tej opcji??? czytaj dokładnie umowę i wszystkie paragrafy co PZU sobie wymyśliło i na nie pisząc umowę się powołuje...
mam nadzieję że Ty takich problemów mieć nie będziesz... bo PZU w tym przypadku się ośmieszyło...
A w którym to roku było?
Ja to mam wykupione ;), i dzwoniłem godzinkę temu. Pani wysłuchała, wypytała i jutro do południa ma się ze mną skontaktować jakaś osoba z firmy Nordglass. O żadnych dodatkowych opłatach nie usłyszałem (wszystko jest załatwiane bezgotówkowo), a i czytając wcześniej regulamin, też nic takiego nie zauważyłem. Jedynie to, że z tej opcji wstawiają zamienniki o podobnej jakości, i jedynie o tę jakość się martwię... no ale nic zobaczymy. Zdam relacje. ;)
no to dziwne to było jakieś 2 miesiące temu... auto mają od jakiegoś roku więc i umowa jest od roku... miała odwołanie pisać nie wiem jak to się potoczyło w sumie bo się nie pytałem już heh w weekend będę się z nią może widział to się dopytam jak się to skończyło...
Ciekawe, w sumie pierwszy raz słyszę o takim przypadku z tego co szukałem na ten temat. Ja zostałem zapytany czy "odprysk jest wielkości 5zł", mówiłem że odprysk od kamyczka jest mały, ale za to szyba pękła dość znacznie.
Póki co do PZU nie mam jakiś zastrzeżeń, z pół roku temu jak mi sprzęgło padło, dzwonie do nich i... w 30min dojechała laweta i zawiozła auto do mojego mechanika (100 km), tylko się podpisać musiałem. Dodatkowo podczas zgłaszania awarii zostałem poinformowany, że przysługuje mi auto zastępcze, aż na 7dni. A weryfikują to pytając mechanika ile potrwa naprawa ;)
I jak już zdecydowałem się, że potrzebuję to auto zastępcze, to dostarczyli mi je pod dom też jakoś do 30min, po danym okresie musiałem oddać auto w wypożyczalni. Wszystko kończyło się na moim podpisie, za nic nie płaciłem, wszystko załatwiali za mnie...
bo tak powinno być... nie wiem może masz AC??? i takich klientów traktują inaczej...?? tutaj chodziło o to że samoistnie pękła... jak będziesz rozmawiał z kimś z PZU spytaj się jak możesz oczywiście czy takie samoistne pęknięcie kwalifikuję się do pokrycia szkody z ubezpieczenia... jestem ciekawy co powiedzą ludzie z innego oddziału... może ten oddział u mnie coś szpunci aby...
w warunkach ubezpieczenia przecież dokładnie pisze co i jak , za co płacą , ile itp
ale przy szybach przeważnie nie ma za wiele pkt - przeważnie tylko kwota ok 2-3 tys zł i tyle , w kilku które czytałem nie widziałem jeszcze nigdy wpisu o sposobie uszkodzenia szyby decydującym o uznaniu bądź nie szkody
no ale widać za mało umów czytałem
p.s.
a ośmiesza to się ktoś kto takie coś podpisuje i potem jeszcze narzeka że podpisał coś głupiego i dla niego złego :-)
wiesz umowa jak umowa... fakt błąd że to podpisała ale też zaproponowali i nie powiedzieli wszystkiego... powinni uświadomić klienta o ewentualnej dopłacie... wg. mnie wina obustronna... ale jak teraz się okaże że tu kolega nie musi nic dopłacać to o co chodzi??? jak PZU umowy sporządza??
może jest kilka opcji do wyboru i już
Tak, mam AC, mam jeszcze wykupiony pakiet o braku utraty zniżek, gdy skorzystam z AC, plus ta AutoSzyba.
Na AutoSzybe mam limit 2 tys. zł, i powinno to funkcjonować na zasadzie jest zepsuta - wymieniamy. A jak samoistnie pękła i robią z tym problem, to wybić sobie samemu kijem ;D, i zgłosić wandalizm, i też muszą wymienić.
no żeby człowiek wiedział to by się myślało... jak to mówią mądry Polak po szkodzie heh
To prawda. Aż człowiek czasem woli coś już sam załatwić mimo, że coś ma wykupione, bo ciągłe spodziewa się jakiś problemów od drugiej strony, bo to, bo tamto i tylko walcz, walcz. Co słabsi odpuszczą, a ta garstka co im się chce walczyć to już im "kupimy" żeby się odwalili. ;D
Co do 100zł, takiego zapisu nie mogę znaleźć, natomiast:
Wyłączenia odpowiedzialności
§ 8.
1. PZU SA nie pokrywa kosztów wymiany lub naprawy szyby w ubezpieczonym
pojeździe, jeżeli uszkodzenie lub zniszczenie szyby:
8) powstało w wyniku wad fabrycznych szyb (np. wady surowca lub defekty produkcyjne);
Generalnie jest to do stwierdzenia, może nie w każdym przypadku, ale często jest tak, że wskutek np. naprężenia szyba pęka, oczywiście odmową również może być złe dokonanie oględzin przez rzeczoznawcę.
rzeczoznawca przyjechał z PZU z tego co wiem... przez rok nic z szybami nie było robione i po roku wieczorem było dobrze a rano niespodzianka... nie wiem czy o wadach jakiś tu można mówić... auto stało pod chmurką pod blokiem więc czy kogoś udziału w tym nie było też nie można wykluczyć... ale stwierdził samoistne pęknięcie bo nie było widać żadnego odprysku co by wskazywało na uszkodzenie mechaniczne... wiem aby że 6 lat temu jeszcze mój tata uciekł z PZU do MTU... nie wiem jak jest z wypłatami odszkodowań tutaj ale na pewno o wiele taniej...
ja mam na kazdym aucie ochrone szyby na 1 szybe czasem jest za free albo za 100zl a kazda nastepna 30% doplaty ogolnie sie oplaca bardziej niz z ac bo wtedy mimo ochrony p[o przejsciu gdzie indziej mamy szkode w trakcie trwania
co do jakosci pekania zawsze mozna sobieporadzi z tym aby wygladala na kamien
Dziś zadzwonili do mnie z NordGlass po wczorajszym zgłoszeniu w pzu, i już dziś mnie zapraszano na godz. 13, ale praca. Ostatecznie umówiłem się na sobotę, aby na spokojnie odczekać po ich robociźnie i nigdzie się nie śpieszyć... :)
mam tą opcję ale na całe szczęście nie korzystałem jeszcze. Według mojego ubezpieczyciela, PZU ma porozumienie z kilkoma sieciami zakładów specjalizujących się w wymianie szyb. W przypadku mojego rejonu jest to Jaan Autoglass. Jak wygląda formalnie z opłaceniem i zgłoszeniem szkody, tego nie wiem. Wiem jednak, że Jaan Autoglass to kawał solidnej firmy. Miałem przyjemność gościć u nich :)
Szyba wymieniona.
Byłem umówiony na 8 rano w sobotę (Jaan Nordglass - Kraków). Zakład niby otwarty od 8, ale już 7:50 zostałem przyjęty. Gdy powiedziałem, że będę czekał na miejscu, zapytano mnie nawet czy nie zrobić mi kawy ;). O 9:45 już oddano mi kluczyki i powiedziano, że mogę ruszać, jedynie nie myć auta pod ciśnieniem przez ~dwa dni. Na szybę Nordglass dostałem dwa lata gwarancji, a na szczelność dożywotnią.
Cóż mogę powiedzieć o szybie? Jest czystsza ;D, a poza tym na razie nie widzę, abym miał na co narzekać... świetna sprawa ;]
A tak miałem pęknięta szybę od kamyczka:
Załącznik 56390 Załącznik 56389
ja będę na dniach robił szybkę z OC+ szyby z LD bo mie sie za kilka tyg kończy ubezpieczenie a mam dwa odpryski i sie machnie szybkę całą :-)
w LD wygląda to podobnie
zgłaszam szkodę , dostaję listę zakładów w okolicy z którymi mają umowę , wybieram sobie jeden z nich , umawiam się z nimi na konkretny termin , przyjeżdżam robią foto dla ubezpieczyciela, wymianka , end
lepiej ja dopraw bo moze sie okazac ze odmowia wymiany a zrobia naprawe lub nie zalicza do wyminay .... mlotek najpewniejszy
Jak ma odpryski to muszą uznać, ew. jak są małe to mogą je jakoś zalewać ;), bo to nie jest wada fabryczna szyby.
"doprawieniem" to już panowie na miejscu się zajmują przed zrobieniem fotek - bo dla nich też lepiej wychodzi $ wymiana szybki niż jej naprawa :-)
a przy zgłaszaniu szkody oczywiście podaje się rozbitą szybę a nie odprysk i tyle
druga sprawa - absolutnie nie robi się naprawy szyby w polu widzenia kierowcy więc nawet gdybym zgłosił odpryski to procedura raczej nie przewiduje napraw w w.w. polu
tak czy inaczej szybę będę miał rozbitą ;-)
Ja od razu podałem na infolinii, że mam niemałe pęknięcie, i tylko wymiana wchodzi w grę. W sumie to nawet nie wiem, czy mi fotkę goście z zakładu cykneli, jak się przyglądałem to od razu zabrali się za wyciąganie uszczelek etc. Nieważne, nowa szyba jest? Jest ;)