Jakie zmiany należałoby wprowadzić aby poprawić zachowanie samochodu, obniżyć poziom podsterowności podczas pokonywania zakrętu?
Zawieszenie bez luzów, amorki wymienione, wszystko seria.
Printable View
Jakie zmiany należałoby wprowadzić aby poprawić zachowanie samochodu, obniżyć poziom podsterowności podczas pokonywania zakrętu?
Zawieszenie bez luzów, amorki wymienione, wszystko seria.
Wyrzucić przedni stabilizator, wtedy będzie nadsterowny;) to tak żartem, a na serio to ciężko z tym walczyć - akumulator do bagażnika minimalnie poprawi sytuacje?
Może poprawi, ale nie odczuwalnie.
Grubszy stabilizator na przód i tył? na sam przód? na sam tył?
Wsadzić Q2 :P
Na serii nie da się nic poprawić, sztywniejsze zawieszenie dało by radę
ja kompletuje teraz zawiechę z wersji formula bo tam przedni stab ma 23 mm, tylni 19 a sprężyny są grubsze chyba o 1 mm. Formula odczuwalnie lepiej jeździ tylko tam jest lekki silnik i nie wiem czy takie zmiany coś dadzą przy v6.
Przenieść silnik za kierowcę i dać napęd na tył:D:D:D
A tak na poważnie to stabilizatory i rozpórka powinny poprawić sytuację.
No racja. Ja w jtd wrzuciłem na tył Koni sport ustawione na ~60% i muszę powiedzieć że alfa jeździ zupełnie inaczej niż na serii, stała troszkę bardziej nerwowa, próg podsterowności przesunął się na korzyść, ale nie jest to idealne rozwiązanie bo tył na większych nierównościach zaczyna sobie podskakiwać, szczególnie bez tylnej kanapy i 1/4 zbiornika... 215/40ZR16 też pomaga.
Z tymi stabilizatorami z formuły fajny pomysł. Rozpórka czeka na montaż.
Wstaw Q4 :D
A tak na serio to jak będzie rozpórka to gwint? 155 ma dość wysoko środek ciężkości, można by pomyślec nad jego obniżeniem, dużo też robia opony, co masz teraz na kołach?
Toyo proxes t1r 205/50 r15. Wczesniejsze pirelli pzero nero trzymaly sie lepiej z tym ze na r16 215/40
Czy wstawienie krótszych i twardszych sprężyn np. Jamex (-45mm/-30mm) do nowych seryjnych amorków ma sens?
Co proponujesz?
Obnizyć ale nie tak nisko wtedy amory mogą być seryjne 30/30
FK-Automotive oraz MTS-Technik obecnie jest dostępny z obniżeniem 35/40.
30/30 nie widziałem nigdzie.
-45mm! Bez przesady! Nie bardzo rozumiem poco tak obniżać. Przyjemność z jazdy jest chyba zerowa. Chyba że kogoś rajcuje omijanie wszystkich nierówności na drodze a auto nie jest jeżdżone na co dzień.
Zresztą! Każdy ma jakiś fetysz ;)
Różni się moi drodzy zawias w wersjach 8 i 16V?
Ile ma Formulowy?? Bo może się okaże że nie warto w Eibacha inwestować...
Moim celem nie jest obniżenie samochodu samo w sobie, tylko zniwelowanie podsterowności - stąd tytuł tematu.
Wydaje mi się, że gdyby tak było, to Jamex czy Fk-automotive czy MTS technik oferowałby sportowe amory, a z tego co się orientuję, to KONI robi tylko (przód 1100zł/szt, tył 600zł/szt) i Bilstein - oczywiście tyczy się alfy 55.
Mam nadzieję że miska się nie przyda, ale dzięki przynajmniej wiem że na Ciebie mam nie liczyć ;)
Jakie masz obniżenie?
Czy na seryjnym amorku to jeździło?
Jak się zamawia auto w fabryce ze sportowym zawiasem to jest chyba z -10 - -15mm i czuć różnicę w prowadzeniu! Moim zdaniem nie ma co popadać w skrajności.
W alfie jeszcze miski nie popsułem ale też chyba nie jest za wysoko :/
- - - Updated - - -
Ja to się do land rovera przyzwyczaiłem. Na miasto super fura. Wszystkie dziury i krawężniki masz w dupsku i do tego wszyscy cię wpuszczają bo się boją że ich przerysujesz :D
Raz na takiej zaspie zaparkowałem że bałem się wysiąść z samochodu żeby się nie przewrócił :) Problemy ze przyspieszaniem, hamowaniem i omijaniem czegokolwiek za to na trasie się pojawiały... Morał z tego taki że trzeba mieć przynajmniej dwa samochody.
Powiedziałbym że 3 to optymalnie ;)
Problem z tym zawieszeniem jest taki, że nawet gwintowane zawieszenie ma regulację OD 30mm zazwyczaj w dół, także tak delikatnych obniżeń typu -15mm po prostu nikt nie ma w ofercie.
Czy ktoś po niemiecku czyta? :) translator wyrzuca bezsensowne zdania
Jakie są różnice pomiędzy tymi gwintami:
http://www.fk-automotive.de/Gewindef...%7d&otp1=suche - szczególnie ten mnie interesuje, bo 2200zł to jeszcze przyzwoita cena
http://www.fk-automotive.de/Gewindef...%7d&otp1=suche
http://www.fk-automotive.de/Gewindef...%7d&otp1=suche
http://www.fk-automotive.de/Gewindef...%7d&otp1=suche
Ja powiedziałbym że -30 to maks jeśli chodzi o coś rozsądnego. Z drugiej strony bikemarek pisze że na -45 też daje radę. Najlepiej to by było przejechać się czyjąś i porównać.
Najlepszym rozwiązaniem byłoby zamontowanie z przodu gwintu z możliwością regulacji kątów:P,tył zostawił bym w spokoju.w 155 bardzo ładnie się zachowuje:D
Gdzieś widziałem mocowania do 155 z regulacją kąta pochylenia, niestety szlag trafił starego lapka a teraz jakoś nie mogę tego odnaleźć ale w razie co bez problemów można dorobić.
Koledzy poczekajcie do zlotu ja mam nisko postawioną alfę więc wiem jak sprawa wygląda. Szkop wstawił -40 tył przód bynajmniej tak doszedłem po nr na sprężynach i dałem do tego dziwną ale wygodną mi oponę 185/55/14:) auto twarde jak teściowa ale ostre łuki przy około 130 da radę pojechać, co prawda nie mam v6 ale ... ta sama buda
Tomi, tutaj masz co nieco wspomniane o rodzaju sprężyn FK:
http://zawieszenia-sportowe.pl/index...&id=8&Itemid=7
Niestety w opisie nie ma informacji o ile min. obniżają auto (max. to -75mm).
Ja w swojej jeżdżę na FK Automotive -35mm i muszę powiedzieć że różnica w prowadzeniu jest zauważalna ;)
endriu73 - dzięki!
Z tego wynika że zawieszenie Highsport spokojnie można brać.
Tak, ale to było 1,8 a nie 2,5 V6.
Obniżenie wzięło się to stąd, że w pewnym momencie prawy tył zaczął niżej siedzieć i kolega stwierdził, że sprężyny do wymiany. Rozpocząłem poszukiwania tylnych sprężyn do 155 i nic ciekawego ani godnego uwagi nie było, same używki a takie już miałem ;)
Trafiłem za to na Allegro (pokazał mi bobryt) czerwone Jamexy za bodajże 400 zł z przesyłką. W opisie aukcji była informacja, że można ich używać z seryjnymi amorami, więc postanowiłem je kupić.
W trakcie montażu okazało się, że tylne - podobno obniżające Jamexy - są wyższe od tych, które były w samochodzie a przednie pomimo tego, że rzeczywiście były krótsze to miały więcej zwojów niż seria.
Powiem, że dość fajnie się na nich jeździło i jak wspomniałem wcześniej tylko raz z własnej winy zdjąłem sobie zderzak. Alfa za to pewniej się prowadzila i - moim zdaniem - lepiej wyglądała. Większość 155 ma szczególną cechę polegającą na tym, że przód wygląda tak, jakby był wyższy od tyłu. Po zastosowaniu tych sprężyn odległości od opony do rantu błotnika się wyrównały, co poprawiło wygląd auta.
Moim zdaniem, zeby zniwelować podsterownośc w tym aucie, musiał byś pokombinowac z geometrią na przodzie - 1,5-2 stopni rozbieżnośći, twardszy tył (stab, amory) i delikanie miękciejszy wzgledem tyłu przód.
zestawienie sprężyn w wersji super i formula (prawa)
http://imageshack.us/photo/my-images/831/springt.jpg/
w weekend zamontowałem stabilizator 19 mm, nowe poduszki belki, sprężyny od formula, amory kyb (na nich jeździłem już wcześniej).
Jestem pod dużym wrażeniem tego zestawienia bo tyłek trzyma się jak nigdy, po szybkich zmianach pasa ruchu auto praktycznie natychmiast wraca do pozycji na wprost bez żadnego wyjeżdżania czy bujania.
Natomiast od razu wychodzi jak przód jest teraz nie dopracowany ale to zasługa sprężyn do wersji super (stoi wysoko), cieńszego stabilizatora a przede wszystkim luzu na listwie przekładni kierowniczej.
Fajnie, że podziałałeś.
Ta sprężyna od formuły wygląda jakby miała pół zwoju mniej po prostu.
Muszę sprawdzić u siebie stan amorków tylnych.
Uderz w dolne wahacze dłuższe - większy negatyw ( bez przesady ) większa przyczepność na zakrętach.
U mnie też przód jakoś wysoko stoi:
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...012/07/124.jpg
może by ciachnąć 1 zwój sprężyn z przodu?
maicher - co Ty się na to ciachanie sprężyn tak nastawiłeś?