-
serwo hamulca
Witam!
Mialem problem z hamulcami,pisalem o tym juz bardzo dawno temu.W koncu sprawa sie wyjasnila i wyszlo ze serwo padlo i jest do wymiany.
Czy naprawde tak ciezko dostac to cholerstwo?bo w aso powiedzieli 2000zł i ze do sprowadzenia, a w warsztacie 500zł i 3 tyg oczekiwania bo tez do sprowadzenia. Musi byc oryginal bosch? nie ma zadnych zamiennikow? i czy jest tak wielka roznica ze od AR 147 z tym samym motorem nie podejdzie..z tym ze z tego co widze na alleXro to tam jest serwo TRW.a do AR 156 1.9 jtd 140km po FL slabo cos takiego dorwac..
-
-
-
Kup używkę, bardzo tani element. Serwo pasuje z 156 TS i JTD oraz Lanci Lybry, od 147 nie pasuje. Zwróć uwagę tylko na kształt obudowy. W znanym serwisie aukcyjnym bez problemu znajdziesz. Po wymianie konieczna regulacja trzpienia w serwie.
-
A jak była tylko wyjmowana i po włożeniu brak hamulca to też ustawienie trzpienia?
Wysłano za pomocą myśli z SGS2
-
Jeśli wyjmowana pompa i ta sama włożona to raczej nie. Za krótki trzpień, duży luz jałowy pedału hamulca, za długi nie będą hamulce odpuszczać do końca. Co rozumiesz przez brak hamulca? Całkowity brak hamulców przy braku oporu na pedale to będzie coś nie tak albo z serwem (trzpień jest ruchomy i może nie trafił w otwór w pompie?) albo z pompą która daje ciśnienie w powietrze, a nie w układ(nieszczelność, wyciek), możliwe zapowietrzenie hamulców. Opór jest, a hamuje bardzo słabo to coś z pompą ew. z instalacją podciśnieniową, może być nieszczelne serwo, źle zmontowana pompa z serwem(trzeba dobrze oczyścić i założyć gumową podkładkę!).
-
1. Tydzień temu wymienione tarcze i klocki, odpowietrzone i gra.
2. Dziś przy okazji wymiany osprzętu paska wielokolorowego szybka wymiana giętkich przewodów hamulcowych (ori) i płynu hamulcowego.)
Po wymianie płynu jazda próbna, pierwsze krótkie hamowanie lub długie hamowanie przez pierwsze 2 sekundy okej, po tej chwili następuje wypychanie pedału hamulca (stopniowe odpychanie stopy) i co za tym idzie słabsze hamowanie, można powiedzieć że brak hamowania, szybka modlitwa lub ręczny :) gdybym miał wyjechać na drogę publiczną. Trochę przejadę i hamulec jest przez 2 sekundy. Ogólnie pedał hamulca twardy.
Dodatkowo trzymanie hamulców - w mym przypadku po ukosie, odpowietrzenie, naciśniecie hamulca i znów zaciski trzymają. Wyjęcie pompy hamulcowej, po przeczyszczeniu, chodź zasyfiona nie była, w ogóle nic nie działa, odpowietrzyć się nie da bo pedał hamulca jak pedał sprzęgła chodzi.
PS Szukam pompy w Bydgoszczy na jutro rano.
-
Nie ruszał bym w ogóle pompy ani układu serwo-pompa bez sprawdzenia serwa. Pompa hamulcowa raczej nie pada sobie od tak, może została źle złożona tym bardziej, że przed wyjęciem ewidentnie działała. Stawiam na serwo, które zostało uszkodzone przy odpowietrzaniu hamulców poprzez pompowanie pedałem. Utrata wspomagania hamulców i nie wracanie pedału przez co blokowanie hamulców to typowe objawy. Do tego jeśli serwo zaczęło syczeć inaczej niż wcześniej a pedał hamulca lekko opadł to mamy pewniaka.
-
No właśnie hamulec wraca, za szybko bo nie mogę po wciśnięciu go utrzymać noga, syczy jak syczalo.
Wysłano za pomocą myśli z SGS2
-
Nie wraca, tzn. jest lekko wciśnięty. Jak Ci zblokuje koła to podciągnij nogą pedał do góry, powinny odpuścić. Sprawdzałeś serwo czy w ogóle działa wspomaganie? Wciśnij parę razy na postoju pedał aż zrobi się twardy, 2-3 razy powinien zadziałać normalnie, potem odpal i powinien opaść.
-
Ja też u siebie mam podejrzane serwo, bo mam twardy hamulec, sam tego nie czułem, ale jak jeżdze innymi autami to wszystkie maja lekko działający pedał a u mnie trzeba się przyłożyć żeby hamowało.
Klocki , tarcze ok, tył niedawno zmieniany przód jeszcze ok, na przeglądzie siły wyszły ok, tylko własnie trzeba mocno wciskać.
I u mnie jak pompuje na wyłączonym i pedał się zrobi twardy, to po odpaleniu opada ale pomalu, ( 2 sekundy tak na oko), natomiast w innych autach opada od razu szybko. czy to może być wina serwa? ewentulanie jakiejś nieszczelności czy alfy mają z reguły twardy hamulec?
Jak najłatwiej sie dostać do serwa? od góry średnio to widze, od doły lepiej?
Sprzegło też mam raczej twarde, nie wiem czy to ma związek.
-
Od góry po wyjęciu akumulatora i podstawy jeśli chcesz demontować, innej drogi nie ma. Przypuszczam że masz gdzieś nieszczelność. Aby wykluczyć serwo na początku, po kilku dniach postoju powinno trzymać ciśnienie i pierwsze wciśnięcie będzie normalne, przy kolejnych pedał stwardnieje. Jak będzie twardy od razu to podciśnienie ucieka z samego serwa, zaworu zwrotnego, uszczelki na wejściu przewodu podciśnienia, bądź połączenia z pompą hamulcową. Jeżeli będzie ok, to bardzo dokładnie sprawdź węże od dolotu do serwa, tu będzie problem. Ew. nieszczelność na dolocie, w każdym innym miejscu. Alfy z tego co jeździłem kilkoma mają hamulce prawie jak ford focus, czyli lekko i ostro.
-
Dzięki wielkie za konkretną odpowiedz. sprawdziałem wskazania czyjnika MAP, i jest ok, czy jakieś nieszczelności nie objawiły by się złymi wskazaniami tego czujnika ?
Bedzie problem zeby alfa stała troche :) bo często w drodze:).
- - - Updated - - -
Dzięki wielkie za konkretną odpowiedz. sprawdziałem wskazania czyjnika MAP, i jest ok, czy jakieś nieszczelności nie objawiły by się złymi wskazaniami tego czujnika ?
Bedzie problem zeby alfa stała troche :) bo często w drodze:).
-
Jak postoi przez noc to też by zleciało, więc rano można sprawdzić. Duże nieszczelności w dolocie na pewno, małe na instalacji podciśnienia do serwa raczej nie. Jak będzie trzymać podciśnienie i nigdzie nie będzie nieszczelności to pewnie serwo się kończy, a konkretnie membrana w środku.
-
Czy serwo do 20V pasuje z każdego egzemplarza przed FL lub po FL, czy tylko 20V?
-
Dowiedziałem się, z przed FL nie pasuje, po FL są dwa rodzaje.
Jakby ktoś miał to poproszę...
-
witam,
ja zmieniałem serwo miesiąc temu i wiem (potwierdzałem u Pablo), że FL nie ma znaczenia, ważne aby było od JTD. Ja mam 156 20V jak Twoja i mam włożone serwo z 2002 roku i działa (konieczna regulacja trzpienia).
Jeżeli jesteś zainteresowany to mam jedno serwo. Mechanik, u którego robiłem długo szukał serwa i kupiłem na allegro (też dużo dzwoniłem bo nie było) a on w między czasie już kupił i mi zostało. Podobno jest sprawne (nie sprawdzane).
Jeżeli chcesz mogę Ci je wysłać. Koszt symboliczny 50zł + przesyłka. Jeżeli nie będzie działać to oddaje pieniądze (kolegom z forum trza pomagać). Fotkę mogę cykną po robocie i wysłać na maila.
pozdrawiam
-
dolaczam sie do pytania ,u mnie hamulec twardy ,trzeba mocno naciskac ,klocki tarcze nowe ,plyn wymieniony ,odpowietrzony uklad pewnie juz dwa razy ,jezdzilem ostatnio wersja JTD i tam byl hamulec zyleta ,ostry i szybki
Ostatnio po calonocnym postoju zaczolem szukac nieszczelnosci przy serwie ,zdemontowalem waz podcisneinia pomiedzy kolektorem ssacym a serwem ,jest ok ,w serwie jest taki zolty zawor zwrotny pomiedzy tym wlasnie wezem a samym serwem -sciaglem tez zawor ,mocowanie jest na wcisk i wyraznie bylo slychac zasysane powietrze do serwa -samochod stal cala noc
Pedal hamulca na pierwszych kilku centymetrach pracy dziala ok ,jest dobra reakcja przy glebszym wcisnieciu trzeba mocno wciska a efekt i tak mnie nie zadowala
Co koledzy radza ,wymienic serwo ,pompe ,sam mysle nad zakupem nowej pompy i uzywanego serwa ,jak pozniej taki uklad odpowietrzyc
-
Grzegorzu, PW polecialo odnośnie serwa dla mnie.
Marcinie, u mnie pedał zaczął być "normalny" po wymianie pompy hamulcowej i pompy abs. Żeby się w koszty nie bawić a masz możliwość wymiany sam czy po niskich kosztach robocizny to radzę zacząć od p. ham., potem dalej. Odpowietrza się normalnie, było gdzieś napisane od którego koła w przypadku posiadania ABS, jak doszukam to napiszę.
Wysłane za pomocą myśli z i9100
-
dzieki ,odpowietrzenie przy kolach to jeszcze ogarniam ,ok juz rozumie czyli wymiana pompy i odpowietrzmy wszystko od nowa zaczynajac od najdalszego kola ,myslame ze trzeba cos przy pompie odpowietrzac
Tak sie zastanawiam czy winna moze byc tez pompa abs i jak to sprawdzic ,w tygodniu zamawiam nowa pompe albo serwo plus pompa w uzywce i zobaczymy jak to wtedy zagada
-
Witam kolego niestety u mnie tez padlo servo mam pytanie czy sobie poradziles z ty problemem kupiles uzywke??nie wiesz moze czy pasuje od jakies innej wersji niz 1.9jtd 16V ??zamowilem z wersji 8v i zastanawiam sie czy podejdzie daj znac znac jak sobie poradziles prosze o porade jesli ktos zna temat
-
Podłączę się trochę pod temat bo mam problem z hamulcami... Cały czas wszystko bardzo pięknie działało aż do jednego ferelnego dnia. Wyciekł mi cały płyn hamulcowy i praktycznie straciłem hamulce. Po odstawieniu do warsztatu okazało się, że przyczyną są stare (zardzewiałe, przegnite czy jak to inaczej nazwać; zniszczone) metalowe przewody od pompy hamulcowej i stamtąd nastąpił wyciek. Niby wszystko naprawione, rurki wymienione, ale układ hamulcowy nie działa dobrze. Aktualnie wygląda to tak, że naciskam pedał hamulca, auto hamuje i nagle siła hamowania się zmniejsza (przy tak samo głęboko naciśniętym hamulcu), konieczne jest wtedy dalsze wciśnięcie hamulca. Powoduje to, że albo hamuje na o wiele dłuższym odcinku albo od razu muszę mocniej wcisnąć pedał co skutkuje ostrzejszym, a nie płynnym hamowaniem.
Po tym jak powiedziałem o tym mechanikowi to stwierdził, że to pewnie wina serwa/pompy hamulcowej. Czy to możliwe? Gdzie szukać przyczyny? A może to układ nie został poprawnie odpowietrzony?
Jest to dla mnie o tyle dziwne, że układ przed pojawieniem się nieszczelności działał bardzo dobrze...
Proszę o pomoc i sugestie co robić.
-
Czy ktoś może doświadczył podobnej przypadłości i widzi rozwiązanie?
-
Dobrze odpowietrzyć. Jak się nie zmieni to pompa hamulcowa, serwo do sprawdzenia.
-
Miałem tak w pasku, pompą hamulcowa przepuszczala pomiędzy sekcjami. Wymiana pomogla
-
Serwo wydaje się być ok. Skupię się zatem na pompie. Z tego co się zorientowałem to kupno nowej pompy to trochę duże koszty :(
Zdecydowałem się na wymianę na używaną część. Przeglądając allegro natknąłem się na wiele używanych... Czy wiecie jak ocenić jakość, sprawność części jeszcze przed jej zainstalowaniem? Czy pozostaje niestety tylko założenie, odpowietrzenie i dopiero się dowiemy?
-
Kupić rozebrać zamontować lub nie. Albo od razu montować. Nie masz chyba stanowiska testowego w garażu :)
-
Nowe pompy nie są aż tak drogie:
http://allegro.pl/listing.php/search...lcowa+alfa+156
A można jeszcze kupić zestaw naprawczy pompy np nr Autofren D1672 (tylko trudno dostępny)
-
Ja bym zaczął od porządnego odpowietrzenia - to znaczy próżniowego. Podjedź do porządnego warsztatu (aso zazwyczaj mają odpowiedni sprzęt) i zrób to. Mialem bardzo podobną sytuację, czyli najpierw łapał i potem odpuszczał hamulec, porządne odpowietrzanie (NIE przez pompowanie - to nie działa poprawnie z przewodami) pomogło odrazu.
-
Witam mam pytanie czy rzeczywiście serwo od 156 jts oraz jtd pasuje do mojej 156 po fl 1.9 16v jtd? oraz czy wymagana jest owa regulacja trzpienia w aso mój mechanik sobie z tym nie poradzi? mam podobne objawy co kolega - po wymianie płyny hamulcowego i odpowietrzeniu auto hamuje tylko przez 3 sek a pózniej pedał robi się twardy po odpuszczeniu znowu można zahamować