muszę zmienić klocki z tyłu do wyboru mam takie modele:
http://moto.allegro.pl/klocki-brembo...352314751.html
http://moto.allegro.pl/klocki-hamulc...366237563.html
http://moto.allegro.pl/bosch-klocki-...335794184.html
które najlepsze?
Printable View
muszę zmienić klocki z tyłu do wyboru mam takie modele:
http://moto.allegro.pl/klocki-brembo...352314751.html
http://moto.allegro.pl/klocki-hamulc...366237563.html
http://moto.allegro.pl/bosch-klocki-...335794184.html
które najlepsze?
Ja mam założone z tyłU BREMBO
Co do wybory wg mnie: BREMBO,TRW,ATE,z tańszych DELPHI
pytanie czy jest jakaś znacząca różnica między Brembo a TRW?
Tył bierze taki znaczący udział w hamowaniu że żadnej różnicy nie poczujesz.
Wybierając miedzy Brembo a TRW wybrałbym TRW
Brembo albo TRW to wysoka jakość, nie ma różnicy. Większość jeździ na TRW sam również, są bardzo dobre.
weź te najtańsze i tak nie będziesz czuł różnicy. Ja kupowałem RoadHouse i hamują, mało pylą.
kupiłem TRW w końcu. Tylko teraz jeszcze okazało się, że tarcze też do wymiany i znowu nie wiem co wybrać. Co myślicie o tym:
http://allegro.pl/ate-tarcze-tyl-fia...363487117.html ?
Mam i tarcze i klocki ATE i taki zestaw polecam. co prawda mocno pylą ale doskonale hamują.
Nie wiem koledzy z jakich predkosci hamujecie ... Ale nie należy do najprzyjemniejszych jak ci przód nurkuje bo z tyłu dupiaste hamulce są
ja w końcu kupiłem cały komplet TRW. za klocki zapłaciłem 100 zł a za tarcze po 73 zł.
siema,
podepnę się pod temat, jakich używacie środków do czyszczenia felg ? jakies linki do allegro ? dzieki z góry
w5 z lidla za 6zł, gąbeczka + karcher
woda + płyn do naczyń (cały samochód tym myję) + gąbka.
@mattom - czy ten środek z lidla faktycznie warty polecenia? (co to za środek)? Często jestem w lidlu, ale nie przykładam zbytnio uwagi do "chuchania" na samochód. Jest brudny - to myję. Nie pitolę się w polerowanie, chuchanie itd. To moja filozofia :)
Dobry - fajnie zmywa nalot z klocków szczególnie jak jest już go sporo ;)
Kiedyś kupiłem, mam do dziś więc psikam ;) Ładnie też domywa się nim zaciski
Z tańszych polecam środek z firmy Voigt brudpur vc 242, świetny do opon i felg, ew. coś droższego Nerta ATC 100 typowo do aluminium, pozdro
ja mam tenn w5 z lidla, i wszystko nim myje ;p fakt, felgi fajnie się da doczyścić tym
Witam, u mnie też chyba się zbliża wymiana klocków, bo coś mi szumi i piszczy w prawym przednim kole, pytanie do doświadczonych kolegów. Czy wybierać te klocki TRW czy szukać tańszych? Czy Bosch? Ate? Mikoda? Czy w ogóle nie ma różnicy oprócz ceny? Czym się sugerować>? Klocków jeszcze w Alfie nie wymieniałem odkąd ją mam.
Ps.1 Jakie seryjnie tam były montowane klocki? Bo hamowały super, jak brzytwa.
Ps.2 Czy na tył też trzeba koniecznie zmieniać jak zmienię te z przodu????
Ja założyłem na przód TRW, a na tył BOSCH. Wszystko jest spoko. Nie zauważyłem zmian na gorsze. Wręcz przeciwnie ;) Polecam.
Klocki wymienia się parami - na oś. Zmieniając przód nie musisz ruszać tyłu jeśli jest OK. Ja mam TRW, nie jeździłęm na innych ale tak czy inaczej to hamulce są rewelacyjne. Przy okazji wymiany klocków należy choć przeczyścic prowadnice klocka z brudu i rdzy - by klocek miał możliowość ruchu.
Uważam, że na hamulcach NIGDY nie należy oszczędzać. Wydać te 50 zł więcej i mieć coś lepszego niż z firmy Krzak.
Ogólnie wszystko zależy jaką mieszankę użyto do klocka klocki które nie pylą, są to zazwyczaj twarde mieszanki bardziej niszczące tarcze lite i oczywiście bardziej się przegrzewające. Taniej jest wyprodukować klocek z mieszanki mocno zbitej niż z mieszanki miękkiej ale jednocześnie nie zużywającej się jak kreda. Przy skutecznym hamowaniu pylenie jest nieodzownym elementem. Jeśli nie pylą to masz słabej jakości elementy.
na potwierdzenie: http://www.orurowanie.eu/uklad-hamul...szczedzac.html wiem zę tam mowa o wyczynowych ale identycznie ma to się do zwykłych.
I dla tych którzy uważają że tył bierze znikomy udział w hamowaniu. Po 1 Dlaczego nie jeżdżą w takim razie bez nich? 2 Co się stanie w momencie hamowania w zakręcie bez sprawnych tylnych klocków z tyłu? 3 Dlaczego samochód nurkuje gdy ma sprawne amortyzatory?
Avari..bardzo ciekawy artykuł ...a w szczególności część o pyleniu klocków i klockach ceramicznych :
,, Pamiętajmy, że ideą hamowania w Motorsporcie jest zatrzymanie pojazdu na możliwie najkrótszym dystansie. Zastosowanie mieszanek metaliczno-karbonowych o podwyższonym współczynniku tarcia w przypadku produktów EBC RED i Hawk Performance Motorsport to nie tylko większa odporność na występowanie zjawiska "fadingu", ale i znaczne skrócenie drogi hamowania. Chcemy Was uświadomić, że nie jest możliwe osiągnięcie lepszych rezultatów w hamowaniu bez szybszego zużywania się tarcz, klocków czy większego pylenia.
Niektóre światowe firmy produkujące klocki hamulcowe wydają ogromne pieniądze by udowodnić, że produkowane przez nich ceramiczne klocki hamulcowe noszą miano niepylących i wyczynowych. Ceramiczne klocki nie tylko mają znacznie mniejszy współczynnik tarcia oraz niższą odporność termiczną. Działają jako słaby przewodnik podnosząc szybko i znacznie temperaturę stalowych tarcz hamulcowych. A najgorszą rzeczą, jaką może zrobić każdy użytkownik szukający lepszych i wydajniejszych hamulców jest montaż klocków o niższym współczynniku tarcia, które niekorzystnie podnoszą temperaturę pracy całego układu."
Jak to się ma do tego co pisze ATE o swoich wspaniałych klockach ceramicznych nie pylących które chciałem kupić ? tarcze już kupiłem / :)
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/1483/czy-polecac-klientom-ceramiczne-klocki.html
I widzisz teraz jest pytanie kto prawdę mówi, czy ktoś nie pisze aby zyskać kasę. Ogólnie nie miałem na celu zwrócić uwagi na klocki ceramiczne ale no jak już się oparło:D