egr- napiszę brutalnie: niech kolega zje grochówkę, po kilku godzinach napierdzi do reklamówki a następnie spróbuje tym oddychać
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...es/biggrin.png
A na poważnie plusy to:
- reakcja na gaz oraz brak jakichkolwiek problemów z wahaniami mocy w dole, kopceniem itd (oczywiscie gdy reszta wozu jest sprawna)
- brak dalszego zabrudzania kolektora ssącego i kanałów w głowicy (niestety to co juz jest przed wywaleniem EGR w dolocie najlepiej byłoby wyczyścić - demontaż kolektora)
- w przypadku innych aut jak 156 a wyposażonych w dpf mniejsza degradacja DPFu
Z minusów - jedynie co jest minimalnie zauważalne i to nie w każdym przypadku - nagrzewanie auta niemniej tu zawsze mówię - jtd/mjtd MUSI mieć sprawny układ chłodniczy a tu głównie termostat; polecam też montaż dogrzewacza na przewody z nagrzewnicy - koszt śmieszny rzędu kilkuset pln a komfort ogromny. Jakiekolwiek bzdury o większym EGT itd to bzdura - jak ktoś pomyśli o zasadzie działania tych silników a następnie poczyni odpowiednie diagnostyki dynamiczne okazę się, że i EGT w stresie dla obrotów kiedy EGR ma w teorii działać jest mniejsze...
Czytaj więcej:
http://www.forum.alfaholicy.org/tuni...#ixzz1xZaFeqzS