Witam
Potrzebuje Tarcze na przód oraz na tył + kolcki na tył ! GTR
To jest cos warte ? http://allegro.pl/tarcze-klocki-alfa...364886236.html
Printable View
Witam
Potrzebuje Tarcze na przód oraz na tył + kolcki na tył ! GTR
To jest cos warte ? http://allegro.pl/tarcze-klocki-alfa...364886236.html
W sumie siła hamowania rozkłada się z tego co pamiętam 70/30 przód/tył (poprawcie jeśli źle mówie) więc jeśli na przód założysz coś lepszego np tarcza Ate plus jakiś znośny klocek np Ferodo Premier (ja na takim jeździłem) to ten zestaw na tył może być. Tarcza tak szybko nie zdechnie a i klocek TRW powinien dawać rade. A jak masz więcej kasy to tarcze Ate przód/tył.
Kolego ja odnoście tych tarcz na tył - GTR co to w ogóle za firma? Klocki TRW/Lucas są okej, ale tarcze to lepiej kupić znanego producenta, zamiast "Tarcze serii GTR". Gdy będziesz chciał się dowiedzieć co za firma/fabryka je wyprodukowała to okaże się, że nie wiadomo. Po prostu unikaj no-name'ów, bo niedługo będziesz wymieniał tarcze ponownie.
Pozdrawiam,
L.
Dokladnie na hamulcach moim zdaniem sie nie oszczedza,pierwsze slysze o takich tarczach klocki sa ok bo sam na takich jezdzilem ale te tarcze sobie odpusc.Ja mam tarcze Mikoda i jestem bardzo zadowolony pozdrawiam!
ile razy wam trzeba pisać na forum że bozarto to nic innego jak mikoda tylko sprzedawane pod marką bozarto ???
p.s.
całkiem dobry zestaw ( mikoda nacin /nawierc + trw ) - miałem taki w 156 i dawał radę
te bozarto to jest dokładnie to samo
Wiec na tył moge kupic ten zestaw i bedzie ok ? A na przod tarcze ATE a Klocki mam nowe EBC Green Stuff wiec bedzie ok ?
green są ok ale jak się "rozgrzeją"
do zwykłej jazdy wg mnie za "dobre"
no ale ja się nie znam
niech piszą inni
Juz je mam wiec zobacze jakie bede ;) a do przodu te moge byc ? http://allegro.pl/tarcze-ate-alfa-ro...349887818.html czy np. ? http://allegro.pl/tarcze-przod-bosch...375149455.html
nawiercana mikoda to syf jakich mało :) niech się wypowie jakiś materiałoznawca ale generalnie to najtańszy inny shit jest lepszy a oni dodatkowo to nawiercają ... :-)
zależy jak kto jeździ ale ja już widziałem w akcji ten budżetowy zestaw u kolegi który chciał przyoszczędzić - tarcze ładnie pękały bardzo ładnie :)
no ale znam też takiego co jeździ i chwali bo sportowe bo nawiercane :)
o klockach EBC też nie będę się za bardo rozpisywał bo to firma stworzona dla miłośników tuningu a ci jak wiemy wiedzą co dobre i które części dodają koni momentu szybkości lekkości zwinności i lepszego hamowania :-) kiedyś za namową kolegi tunermana się dałem skusić i nigdy nie wrócę do tej firmy
EBC ma ten plus że jak masz nietypowe auto i FERODO nie zajmuje się badziewiem to wiesz że EBC ma na pewno klocek o wyższej odporności na ciepło i go bierzesz ale jak mówię to jest ostateczność
a ponieważy my mamy możliwość cieszenia się zaciskiem BREMBO który jeździ w identycznym wydaniu w subaru wrx i mitsu evo i innych kilku szybkich autach to warto sięgnąć po technologię do której zostały stworzone czyli FERODO
chcecie się dowiedzieć czegoś o hamowaniu to pogadajcie z Lechem Wójcikiem byłym zawodnikiem motosportu i wam wszystko chętnie wyjaśni on uwielbia takie rozmowy. - hamulce.net
chcesz mieć hamowanie dobre to tarcze BREMBO do tego klocek FERODO PREMIER
chcesz mieć hamowanie dobre i poprawne również przy mocno rozgrzanym układzie to tarcze BREMBO klocek FERODO DS PERFORMANCE i płyn hamulcowy FERODO RACING z punktem wrzenia 330'C
chcesz mieć hamowanie nieco słabsze niż seria ale poprawne na zimnym natomiast na gorącym układzie niezawodne to zestaw taki jak wyżej tylko klocek FERODO DS 2.11
i tyle w temacie oczywiście tylne hamulce zawsze takie same jak przednie czyli charakterystyka współczynnika tarcia taka sama
No wiec co mam do tego tyłu kupic ATE Czy BREMBO ?
zdecydowanie BREMBO
A do przodu z tych moha byc jakies :
http://allegro.pl/zimmermann-tarcze-...390453819.html
http://allegro.pl/tarcze-przod-meyle...379551725.html Co to za firma dobra ?
kolego jeżeli masz w pytę kasy to odwiedź tę stronę http://www.brakes.pl są tam tarcze nacinane i nawiercane . osobiście powiem tak w peugeot 206 s 16 miałem na przód sparco tarcza + klocek i zrywało twarz (za komplet 1400zł) autko zatrzymywało z 210km na dystansie ok 120m a przy normalnych fabrycznych hamplach ok 160m . więc sam zdecyduj czy warto pakować kasę w coś co tylko wygląda na " sportowo". A i tzw wytrzymałość-trwałość tarcza + dwa komplety klocków starczyły na ponad 100 tyś . pozdrawiam
No fajne tarcze ale troche drogie. Chodzimi o to potrzebuje same tarcze do przodu zeby nie piszczaly! Klocki mam nowe EBC. Jakie teracze dobrac zeby bylo ok i zeby nie piszczaly !?
z tego co kojarzę, to tarcze nie są odpowiedzialne za piszczenie - no chyba, że są pogięte. walczyłem z piszczeniem sporo i z tego co ustaliłem to piszczy klocek drgający w zacisku. także proponuje dobre klocki i co najważniejsze profesjonalny montaż. dobór elementów -> patrz post blackalfa.
osobiście kupowałem u p.Lecha i nie żałuje ani złotówki - niezależnie ile jadę i jak ostro bym nie wyprzedzał, mam pewność, że wyhamuję - nie testowane tylko na torze :P
chcesz dobrze i w dobrych pieniądzach zwykła tarcza brembo (bez nacięc i nawiertów) i klocek remsa, super daje to rade, do każdego auta zakładam taki zestaw i jest git. zresztą twoje auto to nie bolid F1.
Kupilem kolcki EBC dalem za nie 470 zl wiec nie wyrzuce ich ! Wiec potrzebuje to tych klocków tarcze wiec ktos mi powie jakie tarcze zeby bylo git ?
http://www.brakes.pl/index.php/25-19...64_43768_43769
to są tarcze porównywalne z EBC , przy ostrym hamowaniu będziesz miał duże przeciążenia ;)
Czemu duze przeciaznia ? :D W jakim sensie ?
Dobra wiec tak jak zaloze do kolcków EBC Np, tarcze brembo lub ate to nie beda piszczec ?!
piszczenie następuje wtedy, gdy na tarczach bądź klockach występują nierówności bądź znajduje się między nimi jakiś inny syf. dlatego jeżeli założysz nowe tarcze hamulcowe albo przetoczysz stare (o ile się do tego nadają) to piszczenie powinno ustąpić. różnicy wielkiej w Ate i Brembo nie ma, choć faworyzowałbym tego drugiego producenta. od siebie mogę dorzucić jeszcze jedną alternatywę - tarcze hamulcowe TRW, bo ludzie też sobie chwalą, są tanie i dość popularne w naszym kraju.
które to wprawiają klocki w wibracje - i mamy piszczenie. Same w sobie nierówności piszczenia nie powodują. Dlatego też można założyć super-duper nówki-cewki tarcze i klocki z najwyższej półki - jeżeli źle zmontujesz (np. za luźno, nie posmarujesz itp.), też będą piszczeć. Będę się przy tym upierał, bo walczyłem z tym naprawdę długo i mozolnie ;)
Są też inne przyczyny - jak np. dasz kiepskie klocki i je zgrzejesz, zeszklą się i też mogą piszczeć... możliwości trochę jest. Kiedyś jak "robiłem" hamulce w moich pierwszych autach, np. opel astra I, sprawa była prosta - nowe tarcze, nowe klocki: działa. Przy czterotłoczkowym Brembo przekonałem się na własnej skórze, że ten temat nie jest trywialny :)
To mniej więcej tak jak wymiana rozrządu w Alfie V6 kontra w Oplu R4 (żeby się trzymać tych samych przykładów)...
W przypadku brembo ważne są te blaszki między klockiem a tloczkami masz blaszki nie masz pisków
jakie blaszki masz na myśli? z tego co pamiętam klocki z tyłu mają tylko taką warstwę jakby tekstylną, a blaszkę mam przyciskającą klocek z góry (ta zablokowana dwoma ośkami).
może czegoś mi brakuje?
To jak z tymi blaszkami ? Gdzie one maja byc ? To nic kupie brembo do przodu i zobaczy mam nadzieje ze nie beda mi piszeczec z kolckami EBC bo zwariuje ! :D
blaszki w hamulcach służą jako tłumiki drgań , klocek w jarzmie jest zawieszony na dwóch bolcach a blaszka jest w specjalny sposób powyginana i działa jak rodzaj płaskiej sprężyny. nie trzeba jej kupować, zdejmuje się przy demontażu( w pierw wyciągając dwa bolce- trzeba je wybić za pomocą jakiegoś innego bolca o minimalnie mniejszej średnicy) potem montaż w odwrotnej kolejności . robota prosta i o wiele łatwiejsza niż z tylnymi hamulcami - nie trzeba nic wkręcać :)
no ok. te blaszki mam :)
już myślałem, że mówicie o jakiś blaszkach przy klocku (z tyłu klocka)...
fakt, zdecydowanie wolę robić przód, niż tył ;)
blaszki z tyłu klocka ... pewnie nikt nie ma ... większość jeśli nie 99% mechaników podczas wymiany myślała ze to jest coś co się odkleiło od tej warstwy tekstylnej i wywalali to przy wymianie na nowe klocki :D blaszki są prawie tak duże jak klocki z wygiętymi rantami tak żeby się nie przesuwały po klocku .. te blaszki działają jak tłumiki drgań ... masz blaszki nie masz pisków nie masz blaszek ... to jak się zrobi rant na tarczy albo klocek się źle ułoży to piszczy
- - - Updated - - -
a EBC piszczą niestety muszę cię zmartwić ...
miałem zielone i czerwone ... i nigdy więcej tak jak pisałem na początku ...
qrcze, a jednak... możesz przy okazji zrobić jakieś foty blackalfa? na znalezienie czegoś takiego raczej nie liczę, ale może da się dorobić? no chyba że można w ASO zamówić osobno? przeglądam net, ale nie widzę :(
nie ma w aso nie występują ... można spróbować dociąć coś ... nie chce mi się zdejmować koła i wyjmować klocków ale spytam kolegi może ma coś luzem w swoich zasobach ...
znalazłem w necie manual i widok blaszek
- - - Updated - - -
niestety takich mamy wspaniałych mechaników w kraju ... większość to partacze i cwaniacy ... aby szybciej, aby taniej, jak na to patrzę do dosłownie gonię z pałą :) nie jestem lubiany wśród serwisantów ... stoję nad łbem i marudzę ... ale to jedyny sposób żeby poznać budowę swojego auta jeśli się samemu nie dłubie i pozwala zachować wszystkie części, podkładki, zapinki w całości, wieszaczki, zaślepki i inne duperele które w głowach mechaników rodzą tylko frustracje i pytania po co to tu jest ? ale ktoś wymyślił ? ja pier.... co za patent ... to są ciągłe narzekania tych łosi :)
dzięki bardzo! postaram się rozpykać ten temat... w życiu bym nie podejrzewał, że tam coś jeszcze powinno być!
a teksty bardzo trafnie zacytowałeś :>
kurcze no to rzeczywiście, klocki już wchodzą z pewnym oporem a z tą blaszką to już w ogóle, teraz podziel się tym manualem.
@blackaLfa166 tak czytam i czytam o tych hamulcach i się zastanawiam, czy wziąłeś wogóle pod uwagę, że większość tych naszych AR166 ma już swoje lata (jakby nie patrzeć najmłodsze mają 5 lat) i te podkładki antywibracyjne (tak to się fachowo nazywa), jeśli wykonane były z metalu ( stosowano różne materiały) to już dawno ruda je skonsumowała. Na większości markowych klocków hamulcowych, które zakładam u siebie i innych są już ponaklejane takie podkładki antywibracyjne ze specjalnej włókniny. Nie ma ich tylko na klockach, które posiadają sprężyste zaczepy wchodzące w cylinderek. Jaki więc sens stosowania dodatkowej wkładki, chyba tylko taki aby móc bardziej dojechać klocek.
Częściej za to spotykam się ze zjawiskiem, że flansze (metalowe podstawy) klocków nawet markowych, są tak niechlujnie docięte na prasie, że nie chcą wejść nawet w nowe zaciski. Trzeba je wtedy potraktować pilnikiem, a w ekstremalnych sytuacjach szlifierką, bo inaczej pomimo wciśnięcia ich w prowadnice, nie będą się poruszać i w większości przypadków się zagotują po pierwszym hamowaniu.
niestety takich mamy wspaniałych mechaników w kraju ... większość to partacze i cwaniacy ... aby szybciej, aby taniej, jak na to patrzę do dosłownie gonię z pałą :) nie jestem lubiany wśród serwisantów ... stoję nad łbem i marudzę ... ale to jedyny sposób żeby poznać budowę swojego auta jeśli się samemu nie dłubie i pozwala zachować wszystkie części, podkładki, zapinki w całości, wieszaczki, zaślepki i inne duperele które w głowach mechaników rodzą tylko frustracje i pytania po co to tu jest ? ale ktoś wymyślił ? ja pier.... co za patent ... to są ciągłe narzekania tych łosi :)[/QUOTE]
potwierdzam te zaślepki i ten nadmiar śrubek...... to ich po prostu przerasta. a później to pieprzenie ,że po tylu latach to belle trzeszcza i świergolą , no pewnie jak każda wizyta u mechaniora to kilka nie wkręconych na miejsce śrubek ,podkładek zaślepek ku....a zajeba.....m .
Blaszki oryginalne brembo sa z blachy nierdzewnej
Takze nic ich nie zje :-)
Kazdy klocek oryginalny ma stylu tkanine ale ona sama nie daje rady blaszka dziala jak sprezyna rozklada sile okraglego tloczka na cala powierzchnie klocka. Bez niej tloczki wbijaja sie w ta tkanine - mate doslownie sie do niej kleja i klocek nie pracuje jak powinien kiedy tloczek sie cofa klocek podaza przyklejony z nim a tak nie powinno byc klocek powinien caly czas przylegac do tarczy a ta sprezysta blaszka wlasnie to powoduje.
Ja nie mam problemow z upchnieciem tego tak jak nigdy nie mialem problemu z wlozeniem klocka DS Performance
1. Nie wiem jak w alfie, bo nie mam tych blaszek i żadnych problemów z tego powodu, ale jak wymieniałem klientowi w imprezie STI (nie muszę mówić jakie tam są hamulce) to zdziwiłbyś się jak ta nierdzewka pięknie wyglądała - rozsypała się w ręku. Klocki miały dość grubą mata antywibracyjną (zdejmowane nie miały wogóle) i zgodnie z życzeniem właściciela hamulce zostały złożone bez tych blaszek - problemów nie zgłasza, pomimo upływu kilku miesięcy.
2. Ta tkanina jest właśnie po to, aby cylinderki wbiły się klocki i dzięki temu zapobiegały drganiom klocków. Ma to trzymać klocek identycznie jak w przypadku klocków z potrójnym zaczepem sprężystym wkładanym do cylinderka.
3. Kolejna sprawa - cylinderek po puszczeniu hamulca cofa się o wartość ułamek mm (milimetra), dając tylko klockowi szczelinę powietrzną pomiędzy nim a tarczą. Jeśli klocek przylegałby cały czas do tarczy to byś go spalił i zagotował przy okazji wszystko dookoła. Natomiast gdyby cylinderek cofał się więcej (oczywiście jest jeszcze delikatnie cofany przez powstałe ciśnienie powietrza pomiędzy tarczą a klockiem, ale to są szczątkowe wartości), to życzę powodzenia podczas gwałtownego hamowania. Miałbyś sytuację opisywaną jako wpadający pedał hamulca i branie hamulcy pod sam koniec.
Zalozylem nowe tarcze zimmermann sport i do tego klocki EBC Grenn i tak piszczy ze masakra czemu ? Juz mam dosc wrrr;/ To jakie klocki mam zalozyc do tych tarcz ?
ja zauważyłem u siebie że piszczy tylko prawa przednia strona, popsikałem jakimś smarem w sprayu po elementach zacisku (nie po tarczy) i na jakiś czas pomaga, będzie trzeba sprawdzić zacisk :(