MiTo na gaz LPG - kompendium
Cześć,
pozwoliłem sobie na założenie nowego tematu dotyczącego instalacji LPG w Alfa Romeo.
W najbliższym czasie chcę kupić ten model samochodu, a ponieważ jestem laikiem w pewnych sprawach, a pytań mam wiele - odgrzebywanie/rozbijanie wątków chyba nie przysłużyłoby się forum.
Większość moich pytań będzie dotyczyć samej instalacji, ale trafia się też pytania natury ogólnej, stąd liczę na pomoc użytkowników MiTo:)
Kilka informacji o moich zamiarach.
Celuję w używany model (nie przekraczający ceny 45 000 zł) z silnikiem oczywiście benzynowym, o sile min. 120 KM.
Marzy mi się auto o rozsądnych parametrach technicznych, dość dynamiczne w jeździe i jednocześnie o względnie niskim spalaniu.
Uwagę naturalnie przyciąga wprowadzona niedawno wersja 120 KM LPG...i tu zaczynają się pytania.
1. Czy silnik z fabryczną instalacją gazową 1.4 Turbo 120 KM LPG to po prostu benzynowa 120 z montażem?
Pytam po kątem osiągów/spalania.
Strona Alfy bardzo pozytywnie opisuje osiągi i sam montaż (8.8 do setki, wlew obok wlewu paliwa, automatyczny przełącznik itp.).
Mam możliwość "zagazowania" takiego silnika w krakowskim salonie Alfy (w cenie 3-4 tyś). Bardzo jestem ciekaw, czy są w stanie zrobić to w podobny sposób jak "fabryczny" montaż.
2. Na rynku obecnie znajduje się cała masa silników benzynowych (w tym wycofane już chyba oficjalnie 120 km i 155 km)
Jak wygląda sprawa gazowania takich silników jak:
a) 135 (multi air) - spotkałem się z opiniami że te silniki są problematyczne jeśli chodzi o instalacje LPG. Pytam, ponieważ choćby na allegro auta 135 KM są tańsze od 120 KM (osiągi/spalanie również wyglądają nieco lepiej)
b) 155 koni. Dynamiczna jednostka...jak znosi/może znieść instalację LPG? Jak przedstawiać się mogą ew. wyniki spalania?
Z góry dzięki za odpowiedź. kolejne pytania w toku^^.
Poszukiwany Mito do zagazowania
Witam serdecznie użytkowników Forum.
Po przejażdzce w salonie nowym Mito postanowiłem że zastąpi ono niebawem mojego wysłuzonego Colta. W grę wchodzi tylko wersja, która dobrze bedzie tolerować gaz.
Oczywiście przeczytałem bardzo dużo w necie i na forum w w tym temacie - i mam w głowie sporo informacji, które chciałbym potwierdzić i usystematyzować. Proszę Więc serdecznie o komentarze do poniższych punktów:
1. Czy najlepszy do gazu bedzie 1.4 TB 120 KM ? W tej chwili wychodzi taki z fabrycznym gazem, takze o czymś to chyba swiadczy ?
2. Czy silnik 1.4 T-Jet 120 KM z Fiata Bravo to ten samo silnik co z pkt 1? Bo na forach opisują że on z kolei nie lubi gazu...
3. Czy troche mocniejsza wersja 1.4 155 KM równie dobrze bedzie tolerowac gaz ? Czy na cos w tej wersji trzeba specjalnie uwazac?
4 Na rynku niemieckim z tego co widzę na Otomoto, występuje również silnik 1.4 16v 95 KM. Czy polecacie go do gazu ? Ponoć sporo żlopie oleju...
5 Na co tzreba uwazać przy 1.4 TB 120 KM ? Co może nawalić, jakie są koszty np. turbiny ?
6. Jaka instalacja jest przez was polecana? W tej chwili mam BRC Sequent 24.11 i bardzo sobie chwalę. Nie wiem jak spisuje się w Mitkach..
6. I najwazniejsze.......czy są na forum ludzie którzy zajmują się sprowadzaniem Mitek ?