Witam .Mam pytanie do wiedzacych czy olej valvoline racing 10W60 bedzie dobry na wymiane po 5W40?? Taki olej byl do niej lany.Przebieg 196k .Poczytałem trochę i ten wlasnie olej byl polecany.Myslicie ze to dobry wybór .Prosze o info .Pozdrawiam
Printable View
Witam .Mam pytanie do wiedzacych czy olej valvoline racing 10W60 bedzie dobry na wymiane po 5W40?? Taki olej byl do niej lany.Przebieg 196k .Poczytałem trochę i ten wlasnie olej byl polecany.Myslicie ze to dobry wybór .Prosze o info .Pozdrawiam
Jak bierze olej to nie. 10 w 60. Jezdziłem w poprzedniej ts własnie na 10w60 i zrezygnowałem. Nalałem 10w40 i miałem spokój.
Ale kolega pyta o JTS, nie TS. Do JTS'ów należy lać 10W60.
Swoją drogą kupiłeś alfę z zalanym 5W40 czy sam to zrobiłeś?
a później jts ble bo nagar, a olej lany nie ten co zalecany przez producenta tyko ten co w beczce był :-(.
Ja bym kupił płukankę do silnika i zalał 10w60
Kupiłem i gosc powiedzial ze taki byl lany.Serwisowany w niemiecki aso takze mysle ze wlasciciel go tak nie krecil to moze stwierdzili ze bedzie ok .Samochod zadbany idzie jak burza takze nie krakac mi ti o nagarze ;D .Jutro to zmienie bedzie valvoline racing 10W60 dzieki za info Pozdro
Ja tez po zakupie zrobilem plukanke i zalalem Valvoline Racing 10W60. Jezdzi spoko, przez 15000km praktycznie nie wzial grama oleju:)
Juz wszystko wiem ;D .Zamówiłem shell ultra racing 10W60 full syntetyk.Nie wiem czemu ale tej plukanki się boje. Majka dzieki za podpowiedz ;D .Pozdrawiam
Dość zabawna sytuacja ale jeździłem w swoim 2.0 JTS na Valvoline VR1 10W60 i brała jakieś 100 gram na 1000 kilometrów. Od kilku tygodni mam zalany Motul 10W60 8100 i na bagnecie nadal maks :)
Jak wyskoczysz na autostrade albo trochę pokręcisz JTS to i Motul 10W60 8100 coś wypije. Te silniki niestety tak mają. Faktem jest to że żaden inny do JTSa tylko 10w60
Dołączając się do tematu, od 4 lat jeżdżę jts-em na seleni 20k 10w40 nie da się ukryć troszkę spija. Czy bez płukania mogę przy najbliższej okazji wlać 10w60?
Tylu zwolenników, co i przeciwników. A prawda jedna: Jak najszybciej przejdź na olej dedykowany. Płukanie nie zaszkodzi, ale nie jest konieczne.
Wymieniłem chłodnicę ,ponieważ grzała mi sie w upały i wentylator chodził długo, podzcas jazdy musiałem czasem na trasie zwalniać do 70km/godz,żeby ostygła. po wymianie chłodnicy dwa razy sprawdzałem olej i jest stan cały czas nic nie ubyło. Przejechałrm 429km. w różnych warunkach miasto trasa. Olej mam wymieniony równy 1000km temu i przy pierwszej 500setce robiłem niewielką dolewkę . W tamtym roku jechałem nad morze ,w tamtą stronę było gorąco i wzięła, jak wracałem padal deszcz i nic nie ubyło.Wnioskuję, że te silniki są czułe na przegrzanie . przydał by sie wskaznik cisnienia i temperatury oleju.
Po poprzednim włascicielu wlałem bez płukania 10W60 i wymiane zrobiłem po 8 tys.
Najczęstsza przyczyna niedomagań silników Alfy- zatarć panewek a nawet cylindrów i usterek wariatora (w JTS dochodzi jeszcze gromadzenie się nagaru, obniżające moc) to niewłaściwy olej, lub za niski jego poziom. Remonty po zatarciach to bardzo duże koszty, wariator - trochę mniejsze. Najlepiej słuchać producenta- do JTSa zalecany jest olej Selenia Racing 10W 60.
a ja przy perwszej wymianie bedac mondrym z poprzednich aut pomyslalem co ja bede przeplacal wleje polsyntetyk 10 w 40 ale cos po 3 dniach zaczelo co jakis czas chalasowac (domyslilem sie ze to wariator ) wiec polecialem i kupilem Valvoline VR1 10W60 i wszystko ucichlo wiec za olej zaplacilem 2 razy. Coz taka nauczka czlowiek uczy sie na bledach przewarznie swoich ale tak nabiera moze nie do konca fachowej wiedzy ale doświadczenia.
Zawsze to lepsze niż w najlepszym razie wymiana wariatora- to już jest droższe ok. trzykrotnie niż nowy olej.
Do tego silnika jest zalecany pełny syntetyk. VR1 to pół syntetyk, też się na to naciąłem :)... Właściwościami też nie przypomina syntetyka - sprawdźcie sobie lepkość itd. Najlepiej lać selenie, motula albo millersa 10w60
myślalem ze to syntetyk w sklepie mi tak powiedzial (ale w sklepie mówią jak im pasuje jak ktoś się nie zna. Musze to sprawdzić.
orazCytat:
Syntetyczne komponenty zapewniają doskonałe smarowanie silnika w warunkach ekstremalnych - przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach - w jeździe rajdowej i wyścigowej.
iCytat:
Półsyntetyczny olej VALVOLINE VR1 RACING o lepkości 10W-60
zCytat:
VR1™ Racing Motor Oil SAE 10W-60
Półsyntetyczny olej silnikowy klasy Premium do samochodów osobowych –
zapewnia najwyższą wydajność silników benzynowych z oraz bez turbodoładowania
w samochodach osobowych oraz samochodach rajdowych.
https://download.sklep.intercars.com...INE/A7257B.pdf
Jak ktoś szuka taniego syntetyka, to jeszcze może zainwestować w shell helix 10w60. Chociaż ja go zmieniłem, było słychac zawory przy odpaleniu, łapał syf i ubywało go, na innych olejach bagnet stoi w miejscu.