Dziś robiłem logi, 4 bieg od ok 1,5 tyś do 4 tyś obr. nie wiem czy poprawne, proszę kolegów o interpretacje i wskazówki :)
Załącznik 63750
Printable View
Dziś robiłem logi, 4 bieg od ok 1,5 tyś do 4 tyś obr. nie wiem czy poprawne, proszę kolegów o interpretacje i wskazówki :)
Załącznik 63750
logi ładne ale... aby stwierdzić czy ładowanie jest poprawne to potrzebne są wartości oczekiwane (desired) ładowania i rzeczywiste (actual) ładowania w funkcji obrotów. A więc minimum trzy kolumny: obroty (actual RPM), desired boost pressure, actual boost pressure
wiedziałem, że czegoś brakuje ;) Dzięki danus77, jutro wrzucę poprawne.
Po logach widać, że prawidłowo doładowuje wraz ze wzrostem obrotów + gruszka dobrze steruje (zbija) doładowaniem - logi dobrze sczytane.
Desired boost pressure można dorzucić - będzie co prawda się lekko różnił, ale to normalne.
EGR zamknięty przy przyspieszaniu - dobrze.
Coś niedomaga w autku?
Jak dasz radę, to wrzuć też procent zamknięcia EGR'a od 800 obrotów - tam można tylko sprawdzić dodatkowo, czy wystarczająco szybko zamyka się.
Cóż to takiego te logi ? też chciałbym swoją tak sprawdzić, jak to zrobić ? - podpowiedzcie please :).
grzgar, tak, przy ok 2,5-2,7 tyś obr. czuję takie spowolnienie dla mnie wyraźne (tak jakby nie ciągnął równo) i przy ok. 1.3-1.5 tyś. obr. kopci na czarno (w tym zakresie dość) później jest okey lub delikatnie. A z EGRem jest tak, że na postoju jest 1%, ja wolno przyśpieszam to się otwiera do ok 40%, jadę bez dodawania gazu- 1%, jak puszczam gaz to się otwiera na ok 10-40% (też wrzucę logi jutro). Tutaj kolejna porcja logów (4bieg):
Załącznik 63819
Mandziel, musisz mieć przewód z wtyczką na OBDII np. viakena i program FiatEcuScan, odczytujesz parametry silnika.
Zloguj jeszcze przepływomierz w taki sam sposób podając: obroty, wartość docelowa, wartość mierzona. Nie podam teraz odpowiedników angielskich bo nie mam FES'a pod ręką.
acha no to już wiem o co chodzi, pomęczę swojego machera :) dzięki za info :)
hmmm... na obu screen'ach, które przedstawiłeś, widać rzeczywiście, że przy ok. 2,5 tys obrotów spada nieznacznie doładowanie - gruszka po prostu bardziej przycina doładowanie - u Ciebie chyba jest coś w stylu sterowania gruszką przez pompkę - tutaj bym poszukał przyczyny, w tym sterowaniu. No chyba że gruszka nie działa prawidłowo (łagodnie), tylko "skacze".
Moim zdaniem nie powinieneś się w ogóle przejmować. Jakbyś zobaczył moje logi z JTD, to byś sobie odpuścił ten "problem" ;)
Co do EGR'a - jakby był niesprawny (wolno by się zamykał), to przy nagłym przyspieszaniu byś miał "laga", co by powodowało wolniejsze przyspieszanie.
Na jałowych obrotach lub przy stałej prędkości EGR powinien być otwarty > 1-2 %. Jak przyspieszasz, powinien się zamykać (1%). Z tego co piszesz, to jest trochę inaczej, ale na 1szym screen'ie widać, że jest cały czas zamknięty, więc też się nie przejmuj - na pewno nie ma wpływu na te 2,5 - 2,7 tys obrotów.
po mojemu to masz bardzo mało doładowania poniżej 2000 i problem ze zmienną geometrią wyraźny.Ten spadek ciśnienia nie powinien występować (okolice 2600-2700).
EGR po dotknięciu gazu (lekkie przygazowanie) powinien pokazywąć 1% .Ale raczej bym go wykluczył tak samo jak na przykład węzyki overboostu czy sam zawór bo ciśnienie jest tylko sporo za małe na niskich obrotach. A przyciecię to zmienna geometria.
O widzę że qrzgar napisał to samo , z tym że ja bym się zainteresował brakami doładowania na dole no i tym przycięciem bo to wnerwia w czasie jazdy ,ale to pewnie bedzie oznaczało co najmniej czyszczenie turbiny.
Posiadasz może jakiś wykres prawidłowego przebiegu doładowania turbiny względem obrotów? Bo moim zdaniem prawidłowo doładowuje w niskich obrotach, ale mogę się mylić.
Właśnie na podstawie tego przebiegu doładowania względem obrotów, dość często słyszy się, że "przy 1800 obr turbina daje o sobie znać" - i to jest prawda. Przy tych obrotach następuje wystarczające doładowanie, żeby ruszyć autkiem.
EDIT.
Ok, już wiem o co Ci chodzi - sugerujesz się "oczekiwanym doładowaniem". Rzeczywiście, że coś tam niedomaga. Może kML miał(-eś) regenerowaną turbinę? Może sterowanie (gruszka) próbuje zbijać za wcześnie doładowanie ?! Zresztą, jakby nie patrzeć, 11-letnie autko, ma prawo już niedomagać ;)
dokładnie o to mi chodzi.I zgdzam się że faktycznie po regenerowanej turbinie możą byc odchylenia od normy.Choć po prawdzie cf3 ma już "ludzką" turbinę ze sterowaniem które dużo łatwiej ustawić.Na przykład spotkałem się z silnikiem 2.4 cf2 który po regenracji turbiny wychodził ponad oczekiwane doładowanie na niskich obrotach ale nie powodowało to przeładowania (bo różnice nie były wielkie).
A w przypadku kolegi przy 1700-1800 obr. oczekiwane doładowanie powinno wynieść około 0.97 a jest 0.5 a to bardzo duża różnica.Trzeba poszukac przyczyny.Albo egr nie domaga już (sprwdzic na fesie jakie jest otwarcie zaworu przy obrotach 1800 ) albo turbina lub sterowanie zmienną geometrią nie są za dobre.
widać, że przy 1.7 obr rzeczywiste jest dużo mniejsze od oczekiwanego, różnica 400-500 barów, przy zakresie 2.5-2.9 też coś jest nie tak, czuje spowolnienie auta, wyraźnie to czuć na wyższych biegach tzn. 3-6. A czy turbo było regenerowane? Nie wiem, mam ją nie cały rok, poprzedni właściciel też na pewno nie regenerował, być może, ze w Włoszech- ale tego nie sprawdzę.
Sprawdz kolego kML jakie wartości pokazuje egr kiedy trzymasz obroty 1700-1800 i bedzie wiadomo czy to nie przez niego.
A zakres 2500-2800 to zmienna geometria która szwankuje niestety.
Też to podejrzewam- geo, ktoś za grzecznie nią jeździł. Okey sprawdzę EGRa, akurat w tym zakresie mam nadmierne kopcenie. Zrobię też logi na 2 biegu, porównam wartości.
EDIT.
Kolejne logi, takie jak chciał danus77, (4bieg) but w podłodze i:
Załącznik 63860
A tu EGR podczas jazdy po mieście:
Załącznik 63861
- - - Updated - - -
Chłopaki, dodałem kolejne logi ;)