Potrzebuję w najbliższym czasie wymienić filtry oleju/paliwa/powietrza w AR159 z 2.4 JTDM i DPF.
Jaką firmę polecacie? jaki olej silnikowy do 2.4 JTDM z DPF?
Potrzebuję w najbliższym czasie wymienić filtry oleju/paliwa/powietrza w AR159 z 2.4 JTDM i DPF.
Jaką firmę polecacie? jaki olej silnikowy do 2.4 JTDM z DPF?
Witam Cię. Tematów na ww. zapytanie jest od groma. Poniżej kilka linków(tak na szybko które znalazłem), jeden z nich nawet Ty założyłeś.
Pozdrawiam.
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...lter_olej.html
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...iltry_itp.html
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...row_oleju.html
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...firmy_ufi.html
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...rma_fiata.html
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...c_do_jtdm.html
Panowie odświeżę temat bo mam pytanko, kupuje filtry do alfy i chciałem wziąć z UFI wszystko ale w sklepie italtechnik zaproponowano mi też zamienniki no i filtr paliwa włoskiej firmy Tecneco kosztuje 80zł a ufi 180zł - jakość podobno bdb - spotkał sie ktoś z was z ta firma ? sklep ten widzę że opinie nawet na forum na bardzo dobre więc sie nad tym zastanawiam.
oleju i powietrza zaproponowano mi maxgear ale chyba jednak wezme UFI bo ten max gear to widze że srednie opinie ma. Ale myśle o tym filtrze paliwa ? Jak uważacie ?
w sklepie zaporponowali ci z tego co widz enajwieksza ch***** i to na cyzm maja dużą marże............sam spzredaje czesci i z maxgear juz zrezygnowlaismy nawet do najtanszych aut paliwa i oleju notorycznie sie rozklejaja i rozwalaja...powietrza czesto nie pasują sa zle zrobione...... zaloz sobie paliwa ufi...... reszta manna albo knechta i bedziesz zadowolony
że max gear to lipa to słyszałem a ta firma TECNECO ? słyszał ktos ?
skoro nikt o tym nie słyszał to chyba o czyms znaczy.........a jak sprzedawca polecał ci maxgeara tak sam jak te tecneco tzn ze pewnie sa tej samej jakości jak raz na 30 tys wymienisz filtr na ufi to te 180zl cie nie zbawi......
Ja mam takie pytanie, w 1.9JTDm były stosowane 2 rodzaje filtrów oleju? Jak sprawdzić, który rodzaj pasuje do mojego silnika? Bo nie pamiętam jaki ostatnio kupowałem :P
Mam w ar159 tecneco i jest spoko, reszta ufi, do spidera teraz tez zamowiony ten sam zestaw.
Do tej pory paliwa bralem zawsze UFI, ale postanowilem teraz na probe wziasc tecneco (firma i produkcja w Italii).
mat09: bedziesz wiedzial dopiero przy wymianie. Jak nie pamietasz kup dwa zastrzez ze jeden zwrocisz na podstawie paragonu i tyle.
Nie zapomnij zapisac sobie numer czesci pasujacego filtra na next time ;)
A to nie było tak, że od jakiegoś momentu były montowane inne filtry?
Tak jak jest chociażby tutaj:
http://catalog.mahle-aftermarket.com...ugId=42064&d=t
Przypomniałem sobie, ze miałem ten pierwszy, drugi jest ponoć od 2008r?
reszte biore ufi na bank myslałem tylko o tym filtrze paliwa, ktos jeszcze to tecneco montował ? firma niby włoska bo max gear to podobno chinszczyzna... 100zł piechotą nie chodzi ale własnie z jeden strony nie ma co sie szczypać jeżeli ma to być jakas lipa
szewi a ile płaciłeś za ten filtr tecneco ?
dokaldnie ten drugi rodzaj byl od 2008 roku albo zobacz obudowe bedzie na nie pisac mann hummel badz ufi....
filtry proponuje KNECHT lub SOFIMA. Sam osobiście takich używam.pzdr.
Sprzedajemy oryginalne oleje i filtry do aut koncernu Fiat, więc powiem trochę o tym co siedzi w środku oryginalnych kartoników. Filtry paliwa to w zasadzie w 99% UFI - coraz częściej kraj produkcji to Chiny. Filtry oleju w postaci wymiennych wkładów to w większości MANN - kraj produkcji Niemcy, rzadziej UFI lub Purflux - jest to związane z zastosowaną obudową filtra. W filtrach puszkowych przeważa Cleen Filters- kraj produkcji Włochy lub chińszczyzna, jednak jakość wykonania bez zarzutu. Filtry powietrza to w zdecydowanej większości włoski Clean Filters i jakościowo jest to zdecydowana czołówka, zdarzają się syntetyczne wkłady filtracyjne, normą są metalowe siatki usztywniające wewnętrzną stronę filtra, także jakość wykonania ścieżek klejowych i wymiarowanie filtrów na najwyższym poziomie - czego nie mogę powiedzieć o tak wychwalanych na różnych forach filtrach Knecht.
Mam nadzieję, że powyższe info będą komuś przydatne.
Pozdrawiam
Bartek
ja mialem teraz filtry knechta zakladan i pasuja idealnie wizaulnie takei same jak oryginaly bo akurat w aucie wczesniej byly oryginalne filtry wiec mialem porownanie...... nie spotkalem sie jeszcze w ciagu 9 lat jak spzredaje czesci zeby filtr knechta byl zle zrobiony albo zeby sie cos znim stalo wiec niewiem czemu jestes tak pesymistycznie nastawiony do knechta ....
za tecneco placilem chyba cos ok 90 zlotych, poczytaj o nich tutaj: http://www.tecneco.com
Nie sa produkowane w chinach, tylko w jednej z dwoch wloskich fabryk, maja TUV, ISO (nie pisze wiecej, bo ktos mnie posadzi ze je sprzedaje czy cos ;)
po porstu zroiblem maly rekonesans przed zakupem.
Generalnie wydaje sie ze nie odwalaja lipy. Maxgear bym nie bral.
Wg mnie jesli mowimy o filtrch paliwa to albo drozszy Ufi, albo tecneco.
Filtry paliwa wymieniam raz / dwa razy w roku, jak dotad u mnie sprawowal sie bez problemow rowniez w zimie. Nie zaobserwowalem zadnej roznicy w stosunku do filtra paliwa Ufi.
Filtry oleju i powietrza, podobnie jak koledzy pisza, osobiscie cwiczylem Knechta, Mann, UFI - uwazam ze sa godne polecenia.
To niech kolega kupi filtr powietrza Knechta do Vectry C CDTI lub Cromy JTDM i spróbuje założyć do obudowy. Oczywiście da się, tylko w dwóch przypadkach ostatnio filtry były wygięte i po wyprostowaniu w obudowie popękały ścieżki klejowe w kilku miejscach i dodatkowo filtry trzeba było mocno wepchnąć na swoje miejsce. Może przypadek. Po takim doświadczeniu trudno być dobrze nastawionym do danej marki, tym bardziej że to najdroższa firma produkująca zamienniki.
Mam nadzieję, że moje info o tym co siedzi w oryginalnych kartonikach z poprzedniego posta się przyda i pozwoli zaoszczędzić trochę pieniędzy.