Zauważyłem ostatnio że ta "gumowa" powłoka na panelu nawiewów tylnych siedzeń zaczeła odchodzić. Czy da się to jakoś odnowić? Są może jakieś spreje z taką substancją, albo coś...
Printable View
Zauważyłem ostatnio że ta "gumowa" powłoka na panelu nawiewów tylnych siedzeń zaczeła odchodzić. Czy da się to jakoś odnowić? Są może jakieś spreje z taką substancją, albo coś...
Też się nad tym zastanawiałem raczej wątpie żeby były jakieś spaye ,myślałem nawet czy nie zdemontować tego tunelu i nie oddać do tapicera żeby go obszył skórą czy coś takiego bo innego pomusłu nie miałem może ktoś juz naprawiał u siebie i ma jakąś foto rewlację dla innych;)
u mnie też obchodzi myślałem żeby nawiew zdemontować później zmatować drobnym papierem ściernym i pomalować na czarny mat tylko na razie się zabrac za to nie moge.
Jest jakiś spray na to.
Kolega mi mówił, że zostawia podobną, "gumowaną" powierzchnię. Muszę się dopytać bo u mnie też schodzi...
O tak, przydałby się taki spray, przy okazji można by różne skrzypiące plastiki potraktować taką gumą
U mnie na rączkach od drzwi schodzi, więc nie długo też będę chyba potrzebował. :(
A guma w sprayu?
Tak jak drift-r pisze: słowo klucz to guma w sprayu :)
Poszperałem
http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A...0198%20101.pdf
Trochę drogawe: 100-130 zł puszka.
W kilka osób możnaby się zrzucić chyba
Ma ktoś z tym doświadczenia?
Tu coś tańszego
http://www.plastidip.pl/plasti_dip_home_solutions.html
http://allegro.pl/plastidip-311g-cza...535517850.html
Jest na to prostszy sposób.
Wyczyszczenie elementu z gumy, zmatowienie go i pomalowanie matowym lakierem do tworzyw - pod kolor taki, jaki był w oryginale. Puszka lakieru w sprayu, wystarczająca na pomalowanie wszystkich plastików, łącznie z konsolą środkową (tą, gdzie wchodzi dźwignia ręcznego i czasem się też w tych okolicach fabryczna gumowa powłoka zdziera - to koszt rzędu 60 PLN.
Można również okleić folią np. 3M czarny mat (tylko umiejętnie), widziałem gdzieś na forum wnętrze oklejone "karbonem" i wyglądało to całkiem, całkiem...ciekawe jak odtworzyć tylko symbole "0" i "l" ?
U mnie również schodzi ta warstwa, zobaczymy co z tego wyjdzie
Obkleić da się prawie wszystko - najlepiej wcześniej popróbować trochę przed właściwym oklejaniem na mniejszych elementach. Ja u siebie oklejałem podłokietnik, uchwyty drzwi oraz górny nawiew. Fakt że nie było to w 159, ale oklejałem folią carbon 3M i jest naprawdę ciekawa bo ma przyjemną w dotyku u wyczuwalną strukturę.
Wygląda to tak:
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...obraz_2731.jpg
To może coś ode mnie.
Mam w domu spray PlatiDip o którym mowa wcześniej i... nie polecam zbytnio. Przy kontakcie z paznokciami i np obrączką uszkadza się niemal natychmiast. Nie chodzi mi tutaj o mocne drapanie a o normalne używanie podczas zamykania drzwi gdzie jednak trochę siły trzeba użyć i nie każdy robi to w rękawiczkach... Spray'e matowe za to są ok tylko jakąś chwilę. Nie dość, że się rysują to jeszcze łatwo nabierają połysku. Osobiście polecam matową folię Oracal z serii 970 (do oklejania aut), która jest dość odporna na zarysowania i w miarę łatwa do naklejenia. Jeszcze można kombinować z czarnym matem w spray'u i na to dać klar matujący/matowy (są takie na allegro). W niedługim czasie będę chciał u siebie okleić panel szyb bo PlastDip'em robiłem ostatnio i jest to łatwy sposób, dający dość ładne efekty ale niestety niezbyt trwały. Jeszcze można by tą gumę w spray w Wurth'a wypróbować ale podejrzewam, że też cudów nie będzie jeśli chodzi o wytrzymałość.
Na forum już ktoś opisywał jak sobie z tym problemem poradzić (na podstawie Alfy 159).
Pod tą gumową warstwą są całkiem ładne i trwałe tworzywa, najtańszym i trwałym sposobem jest po prostu usunięcie tej cieniutkiej warstwy w całości. Sprawę ułatwia terpentyna, przy jej pomocy można łatwą tą "gumę" usunąć, a pozostawiony wówczas plastik potraktować preparatem do tapicerki.
Pozdrawiam.
- Rafał
Jak już pisał Belfer, to spray czarny mat szybko traci matowość, chyba że są jakieś lepszej jakości które nie zaczynają błyszczeć po pewnym czasie?
nie pomalujesz! to je amelinum! ;)
Proszę Państwa dziś "zregenerowałem" nawiewy na tył
Czas:1h
Koszt: 0zł, 0gr
Materiały: Pasta tempo, miękka ściereczka, rozpuszczalnik (może być terpentyna), płatki kosmetyczne , lutownica
Efekt jest zadowalający (przynajmniej mnie) nie jest to oryginał, ale wygląda lepiej niż poobcierana farba - jak np. w golfie 4 itp.
1. Demontujemy mały schowek pod nawiewami (wkładamy doń rękę zapieramy od wewnątrz górną ściankę i wyciągamy (2 zatrzaski)
2. Odkręcamy dwa wkręty od nawiewów i podobnie wyciągamy ostrożnie z górnych zatrzasków
3. Teraz bierzemy lutownicę i rozklejamy wszystkie zgrzewy
4. Skrobiemy przy pomocy wacika nawilżonego rozpuszczalnikiem gumową powłokę
5. Nakładamy pastę tempo i polerujemy do uzyskania gładzi
6. Składamy całość a przy okazji można wyczyścić nawiewy
michał to pochwal się jakimś zdjęciem efektu końcowego.
Jutro postaram się wrzucić
Przepraszam za opóźnienieZałącznik 65379
elegancko wyszło:)sam muszę u siebie to zrobić wkońcu
To jest element osobny!
Osobny... A niby jak on jest zamontowany, jak nie między tym matowym schowkiem i dalszą częścią podłokietnika...? Chyba każdy widzi (choć to zdjęcie nie uwidacznia tego zbytnio), że dół jest matowy a obwódka nawiewów się błyszczy. Osobny to jest np panel sterowania szybami bo wszystko dookoła ma inną fakturę a tutaj każdy sąsiedni element powinien wyglądać identycznie.
Ja nie pisałem, że to wygląda gorzej. To, że jest różnica to tylko stwierdzenie faktu. Niestety na ten patent nie ma idealnego sposobu. Ogólnie mnie dziwi polityka firm, które widzą, jak to wygląda po kilkudziesięciu tyś km a stosują to wiecznie bo jest ładny efekt w salonie...
Producenta interesuje auto w chwili sprzedaży i to tłumaczy takie głupie rozwiązania. Już kiedyś pisałem o irytujących elementach w 147. Górny nawiew jest pokryty taką gumą, która po latach nie dość że się strasznie rysuje to jeszcze po nagrzaniu gumowa wersja robi się miękka na tyle że można odcisk palca na niej zostawić. Za to w nowym aucie robi to bardzo przyjemne wrażenie.
Akurat AR w przypadku elementu który opisywałem przy FL 147 zrezygnowało z gumy. No ale oczywiście na uchwytach drzwi, panelach sterowani szybami tego już nie zmienili. Brną w to jak stonka w ziemniaki - nikomu nic to nie daje na dłuższą metę ;)