Moje uszanowanie.
W tylnych drzwiach mam szyby opuszczane korbką. Czy jest nadzieja aby przerobić je na elektryczne? Czy obecne szyby się nadają czy muszę wszystkie flaki w obu drzwiach wymieniać?
Artur
Printable View
Moje uszanowanie.
W tylnych drzwiach mam szyby opuszczane korbką. Czy jest nadzieja aby przerobić je na elektryczne? Czy obecne szyby się nadają czy muszę wszystkie flaki w obu drzwiach wymieniać?
Artur
Dzięki za liniacza.
Pytanie o instalację elektr: czy jest ona wypinana w jednym kawałku z drzwi? to znaczy czy jest ona łączona kostką (szybkozłączem) do głównej instalacji?
W każdych drzwiach masz jedną wiązkę. Zaczyna się od kostki ze słupka i rozdziela się na poszczególne kostki.
Dzięki. Kupię wszystkie graty z jakiejś rozbitej i zadziałam.
Sprawdź najpierw piny kostkach wychodzących z karoserii do drzwi.
Dzięki, jutro z rana sprawdzę ;)
Nie mam całego eLearn w swojej głowie.
@ tomek921
Jeśli masz jeszcze to zdjęcie kostki z zaznaczonymi pinami które wysłałem to możesz wkleić do poradnika lub tu do tematu.
I instrukcja będzie bogatsza :)
No i niestety moja instalacja nie jest przystosowana do tej operacji. :/ Wtyczka wykręcona z tylnych drzwi.
Załącznik 66035
Jade po wszystkie części + dodatkowa elektryka której nie mam ;) Mam nadzieję również zrobić poradnik ozdjęciowany :P
Niestety przedwczoraj czyściłem skrzynkę i wiadomość ze zdjęciem została skasowana :/ Ale mogę wysłać Ci to zdjęcie jeszcze raz i zaznaczysz które piny są potrzebne.
No niestety tak jak u mnie brakuje tych 3 pinów, 2 na skraju kostki i 1 na samej górze (jak dobrze pamiętam z zaznaczenia na zdjęciu przez cuoreventi)
Jak będziesz robił manual z dokładania tych kabli to czekam niecierpliwie i normalnie Cię wtedy ozłocę :D
Mam już wszystki graty i zabieram się do pracy, tylko spalę papierosa :P
Aby położyć instalację trzeba wyjąć fotele i kanapę oraz wykładzinę, niestety. Do tego czystkę w bagażniku trza zrobić bo niestety tam przewody również biegną. Czego się nie robi dla niuni :D
Grzałem drugi raz do Bydgoszczy :D zapomiałem wziąć wiązkę z drzwi kierowcy :P
Niewiele dzisiaj zrobię, ale coś tam zrobię :/
- - - Updated - - -
Dwie godziny pracy i o to co zdemontowałem. Jutro od 7:00 ciąg dalszy.
Załącznik 66241 Załącznik 66242 Załącznik 66243
Wszystkie graty (podzespoły jakich użyję).
Załącznik 66245 Załącznik 66246 Załącznik 66247
Oczywiście z bagażnika również jest już wszystko wyciągnięte.
ArturR_1975 to wziąłeś kompletną podstawę wiązki z dawcy i wkładasz ją do siebie?
- - - Updated - - -
Podstawa tej wiązki jak biegnie? Rozumiem, że jest tylko pod wykładziną i w bagażniku, a pod deską rozdzielczą nic już się nie zmienia?
Tak dokładnie, inaczej się nie da. Całą instalacje mam od 156 Salespeed
Pod deska owszem biegnie, ale w taki sposób, że nie będzie potrzeby jej demontować. Mianowicie pod deska biegnie wiązka do głównej lampy w podsufitce oraz do lampki pod daszkiem przeciwsłonecznym pasażera. Reszta wiązki będzie wpięta w główną skrzynkę bezpieczników pod kierownicą. No i oczywiście dwie wiązki biegną do modułu komfortu od strony pasażera, ale to nie problem ;)
Btw. jeśli wymienię ową wiązkę to moja Bella będzie miała w sumie wymienioną całą instalację w kabinie gdyż poprzednio przy montażu klimatyzacji wymieniłem całą instalacje z przodu oraz pod deską :P
ArturR_1975 a możesz się pochwalić ile dałeś za tą wiązkę?
Czyli jak dobrze rozumiem to wystarczy zrzucić osłony słupków A wykręcić słoneczniki i wyciągnąć te 2 części wiązki od tych lampek? A te wiązki idące do modułu komfortu kończą się gdzieś na widoku?
I teraz się trochę obawiam, bo widzę, że to praktycznie cała wiązka w samochodzie jest do zmiany i boję się, że może mieć znaczenie z jakiej wersji silnikowej ta wiązka będzie :/
- - - Updated - - -
Wiązka prowadzi też do klapy bagażnika?
Niestety nie wiem. Sam tutaj ryzykuję ponieważ to wiązka od Salespeed 2.0L a jak wiadomo różnicą tutaj jest skrzynia biegów, ale myślę, że wszystko będzie pasowało.
Od strony kierowcy pod wykładziną mam pełno wody z klimatyzacji :/ Da radę tam gdzieś zrobić dren aby woda spływała czy jest to jakoś inaczej rozwiązane?
Podłogę w zeszłym roku miałem robioną i żadnych dziur nie ma, więc skądś ta woda jest i przypuszczam, że z klimatyzacji.
Instalacja założona i od strony elektryki wszystko śmiga jak przedtem. Jutro od rana montaż silniczków i reszty gratów.
Zastanawiam się czy szyby już fabrycznie mają dziury do mechanizmu opuszczania i podnoszenia.
Szyby mają dziury, tak samo jak i drzwi mają otwory do przykręcenia silniczka opuszczania. Mocuje się go w innych miejscach niż manualne podnośniki - na 3 zamiast 2 śrub.
No i niestety, silnik tylnej prawej szyby działa tylko w jedną stronę. Silnik rozebrałem i wydaje się być w porządku, szczotki calutkie prawie jak nowe, komutator jak i cała reszta również ok. Jutro sprawdzę miernikiem czy prąd z przełącznika góra/dół biegnie w obie strony.
Oprócz tego jednego incydentu z silniczkiem wszystko działa jak najbardziej prawidłowo.
Zadowolony jestem, że wszystkie podświetlenia przełączników w tym LOCK świecą na zielono ;)
Mam teraz nie lada kłopot. Mierząc miernikiem mam 12V tylko w jedną stronę :/ w drugą jest 0.24V dlatego silnik kręci tylko w jedną stronę. Macie jakieś pomysły bo mnie zaraz krew zaleje. Uwalona elektryka? czy coś innego?
Dokładnie, to brakuje +12V otwierającego szybę :/ od strony kierowcy również można tylko zamykać prawą tylną szybę :/
Nie działa też kontrolka otwartych prawych tylnych drzwi (tych od szyby), natomiast centralny działa.
Które piny w złączu sprawdzić wchodzące w drzwi?
Bezpieczniki sprawdzone i wszystkie całe. Zresztą to nie jest wina bezpiecznika bo zamykać, zamykam szybę przełącznikiem. Połączenia również sprawdzone i wszystko zdaje się być ok.
No i niestety za cholerę nie mogę dojść co jest nie tak :/ Szyba prawrych tylnych drzwi się podnosi ale nie opuszcza się. Brak również sygnalizacji ptwartch tychże drzwi :/ Czy ma ktoś z kolegów jakieś sugestie?
Brak u mnie we wiązce dolnego konektora masy jak na foto
Załącznik 67132
Tak, piny nawet delikatnie przegiąłem.
- - - Updated - - -
Problem z szybą zdiagnozowany i jutro jadę po część zamienną :)
Wszystkie szyby się otwierają i zamykają. :D Problemem prawej tylnej szyby był włącznik otwórz/zamknij :P Naprawiłem go (lutownica i wprawna ręka) i wsio hula.
Problemem natomiast została kontrolka prawych tylnych drzwi, ale i to się ogarnie z pomocą dobrego znajomego z tegoż forum ;)
Oj tak i to nie trochę ;) Najważniejsze, że wszystkie szyby teraz otwierają i zamykają się elektrycznie ;)
Kontrolka nie domkniętych drzwi również zadziałała. Musiał to być zbieg okoliczności. Po wyciągnięciu wyświetlacza z deski rozdzielczej tknęło mnie aby poruszać za nim przewodami i zadziałało. Przyjadę z Torunia to ogarnę temat przewodów za wyświetlaczem bo ewidentnie za nim w instalacji coś jest nie tak. Dziękuję koledze plh za poświęcony cenny czas, nieocenioną pomoc w moich problemach z Alfa Romeo i nie zapomnę tego ;)
Poradnik jak wymienić wiązkę aby mieć tył elektryczne szyby w opracowaniu. Mam nadzieję, że komuś się przyda.
Artur
JTD to przeca Diesel i żądają tak drogo? Szukaj tych podzespołów tutaj w dziale BAZAR a na pewno ktoś się znajdzie kto je posiada.
Ostatnio opaliłem i sprzedałem dwie wiązki po demontażu, które mi zostały i wróciło mi się 250,00 PLN na czysto :)