Jak w temacie - czy ktoś ma u siebie takie oponki? Główna rzecz która mnie interesuje to czy nie przycierają z przodu przy skręcie?
Printable View
Jak w temacie - czy ktoś ma u siebie takie oponki? Główna rzecz która mnie interesuje to czy nie przycierają z przodu przy skręcie?
a jakiej szerokości będziesz miał felgę ? bo to też jest ważne ponieważ im szersza felga tym bardziej rozleje się guma a co za tym idzie obniży się profil opony
W planach jest Felga z GT szerokość 8" i ET32
ja mam 225 na 40 i rozlały się na feldze 8 calowej i na wysokość były niższe niż 225 na 45 17
A to, czy felga nie będzie tarła nie sprawdza się przypadkiem tylko po nr ET? Bo kolega do 156 kupił tylko po rozmiarze felgi (nie ET) i mu zaczęło trzeć, więc szybko się jej pozbył
Ja mam 225/40 R18, problemu nie ma żadnego. Zresztą seryjnie tak wychodziła więc zapas jeszcze jest.
w 147 trze :P bo mam takie na zimę.. Aktualnie rozważam opcję stoczenia u tokarza ET.. z 32 na 35 albo 36.. to poprawi nieco problem.. a żeby przednie koło nie przycierało na zakręcie drift-r trzeba plastikowe nadkole odkręcić nieco je rozepchać.. i przykręcić na otworze przerobionym na fasolke.. to pomoże ;)
Tylko kwestia jest opon 215/45R18 bo 225/40R18 to ja wiem, że z przodu wchodzą bez tarcia (na dobrze przykręconych nadkolach) ale te pierwsze są o 13,5mm większe jeśli chodzi o średnicę całego koła więc pewnie będzie trudno zrobić tak by nie tarły. No chyba, że by te wsporniki do których przykręca się nadkola z przodu trochę odsunąć do koła i wtedy przykręcić. Szkoda, że nie mam kół na przymiarkę bo bym to wszystko mógł pomierzyć.
Ogólnie chcąc założyć 18" koła do 147 zwłaszcza gdy wybór pada np na 8" szerokości i ET32 (czyli felgi z GT) jest z każdej strony problem. Montując 225/40 obciera z tyłu, 215/45 będzie obcierało z przodu, 205/45 takie jak bym chciał w tym rozmiarze nie występują, a te które występują (GOODYEAR EAGLE NCT5) występują jako RunOnFlat czyli zwyczajnie są twarde i tracimy resztki komfortu . Oczywiście ktoś może powiedzieć - zapakuj 215/40R18 czy nawet 205/40R18 ale tu też pojawia się problem - przy moim przednim zderzaku nie ma szans biorąc pod uwagę że chcę przód jeszcze obniżyć żebym takie opony wrzucił bo długo mój zderzak nie pożyje.
Reasumując pewną opcją jest wybór innego modelu felg (większe ET/mniejsza szerokość) no ale to już byłaby ostateczność lub ewentualne poszerzanie tylnych błotników co też jest jakimś wyjściem ale pewnie wiązałoby się z ponownym malowaniem sporej części auta.
ET to nie numer a wprost wyrażona w mm odległość mocowania felgi od jej środka. Na fotce poniżej oznaczona jako "d". Określa to jak bardzo felga będzie wystawała na zewnątrz lub się chowała. Im mniejsze ET tym felga bardziej wystaje na zewnątrz. Dla 147 wręcz idealnym rozmiarem jest 7,5" szerokości i ET35. Jednak trzeba pamiętać, że znaczenie w tym czy felga będzie bardziej lub mniej wystawała ma jej szerokość.
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...012/09/302.jpg
Nie powinno przycierać. Co prawda ja mam z przodu dystanse, ale jednak jest ok. Z tym że to też zalezy od szerokosci felgi. Jezeli bedzie zbyt duza i wysokosc opony równiez to bedzie obcierac.
EDIT
Ale mowa o GT? Bo ty masz przeciez 147 i chyba tam są inne nadkola ... ?
Zapytałem w temacie GT bo w 147 na bank nie ma użytkowników takich opon. A łatwiej zapytać tu i ewentualnie pomierzyć różnice miedzy 147 i GT jeśli chodzi o nadkola. Poza tym znajomy który ma GT jak mu powiedziałem o takim pomyśle to też się zastanawiał nad takimi oponami.
A jakie masz u siebie felgi? - ET, szerokość?
O kurcze ET Ci nie powiem, bo nie pamietam, ale na pewno nie 4x ani nie 2x (więc nie mogą obiegać zbytnio od standardowych). Co do szerokosci to zejde i zobacze ale raczej na pewno 8 cali są. Z tym że jak powiedziałem, mam dystans z przodu, tak z 10mm, no i mam 225/40 opone. Dodam że wysokość nie jest tragiczne mała, ale jest nisko. Nie wiem czy Ty możesz wsadzic 18 , 8 cali szerokosci i 40mm wysokosci bieznika bo tak jak mówie my mamy inne nadkola.
NAJLEPIEJ
Jakbys przymierzył koło od kogoś z forum i zobaczył jak pasuje.
225/40R18 to w 147 też na spokojnie wejdzie.
No to teoretycznie 7,5 cala 18 z opona 45 powinna wejść. U mnie by weszła bez problemu.
drift-r
poszukaj kogoś kto posiada rolkę do zaginania rantów błotników w Twojej okolicy. Niech Ci to zagrzeje i zagnie na 0. Malować nie trzeba i problem znika.
coś takiego jak z linku poniżej:
http://www.youtube.com/watch?v=PqiTf...layer_embedded
Omen a Ty sobie zaginałeś ? bo ja zrobiłem to w Wawie.. i niewiem jak u Ciebie ale Ci u Grabowskiego to się bali mocno zaginąć.. i zagieli ta 3/4 rantu.. a to szczerze mówiąc kiepski efekt.. na letni felgach 18x7,5 ET35 jest niemal idealnie.. brakuje może z 2mm.. ale na zimowych Blackline 18x8 ET32 brakuje nadal sporo :P więc trzeba by kozaka co naprawdę tą rolką poszaleje.. albo jakieś repartury błotników dospawać.. i zaszpachlować..
ja już zagiołem ale tylko trochę bo niewiele mi trzeba było.
Po pierwsze mam ustawiony lekki minus z tyłu.
Po drugie podciołem rant zderzaka który tak naprawie sprawia największy problem i już mam spokój.
Problem ostatnio pojawił mi sięz przodu ale lekko usztywnie i będzie git
na nowy rok wpadaną w którymś z rozmiarów 225/35/18, 215/40/18 lub 205/40/18 i wtedy już wg problem nie powinien występować.
Ja kupiłem z gotowym zestawem 225/35R18 i szczerze mogłoby być troszkę niżej. Nic nie obciera i nic nie jest podginane.
Ja moje letnie 18" kupiłem z oponami 225/35/18 to wyglądało spoko.. ;D i w katalogu u oponiarza widziałem że do 147 powinno się z taką oponą zakładać nawet.. więc może to rozwiązanie na obcieranie :P ale chyba dla komfortu wolę zostać przy 225/40/18..