2.4 JTDM - zatkany DPF - brak turbo - obroty do 3tys.
Panowie, w dniu dzisiejszym po wyjeździe od mechanika po operacji wymiany rozrządu, filtrów/oleju oraz czyszczeniu EGR, miałem na drodze dziwną sytuację.
Po przejechaniu ok. 20km pojawił się komunikat "have engine check", wskazówka turbo wskazywała 0, a auta maksymalnie można było rozpędzić do 3tys obrotów i cały czas świeciła się na żółto kontrolka EOBD.
Po podłączeniu pod kompa okazało się, że filtr cząstek stałych jest zapchany w 102%.
Niestety w drodze powrotnej nie mogłem rozpędzić auta bo na drodze były same korki i odstawiłem je ostatecznie do ASO.
Mam pytanie, dlaczego przy zapchanym DPF nie pojawił się info w postaci zapalonej kontrolki DPF?
Dodatkowo podwozie otrzymało zabezpieczenie anty-korozyjne Valvoline, czy przy serwisowym wypalaniu DPF, mogłoby zostać uszkodzone?