Pojawił się taki komunikat dwa dni temu, a dzisiaj abym wymienił olej.
Olej wymieniany był 3500km temu.
O co chodzi?
Jak to skasować?
Printable View
Pojawił się taki komunikat dwa dni temu, a dzisiaj abym wymienił olej.
Olej wymieniany był 3500km temu.
O co chodzi?
Jak to skasować?
Widocznie nie skasowano Ci inspekcji olejowej. Domyślnie jest wymiana chyba co 20000 i w 156 po FL kasuje się przyciskami plus i minus w menu wymiany oleju. Do skasowania w 159 potrzebujesz interfejs ELM 327, ale na Śląsku masz tylu chłopaków z forum, że na pewno ktoś go ma i pomoże.
Posiadam interfejs oraz FES'a
Jednak nie wiem gdzie szukać takiej funkcji?
hmm.. tutaj.
Załącznik 69934
Wielkie dzięki za naprowadzenie :)
Wyzerowałem opcję :)
Dziękuje.
Kurcze, dziś pokazał się sam komunikat aby wymienić olej w silniku +ikonka oleju :/
Co jest grane?
Wcześniej było również Scheduled Service Expired teraz tego nie ma, lecz jest wymień olej w silniku :/
Trzeba skasować w dwóch miejscach. OIDP service i oil change.
Kolego można jakoś prościej? :D
Nie mam jeszcze opanowanego FES'a ;)
FeS-a masz po polsku ?
Wymiane oleju kasujesz w opcji silnik , później regulacje ( lub F7 ) i pierwsze u góry masz kasowanie wymiany oleju , wciskasz wykonaj ( lub F10 )
Inspekcje serwisową kasujesz w zakładce "przegląd" ( u mnie 8 od góry , jak masz polską to nie ma problemu ) , później regulacje ( lub F7 ) i na samym dole jest resetowanie przeglądu, wciskasz wykonaj ( lub F10 )
Do inspekcji serwisowej niewiem czy nie trzeba mieć zarejestrowanej wersji FeS.
Gotowe ;)
Zrobiłem jednak tylko pkt 2, bez pierwszego, dlatego miałem nadal komunikat.
Czy możliwe aby przez wypalanie DPF'a chciał wymienić tak szybko olej?
Po wymianie oleju jeszcze nie zrobiłem 4tyś km.
Czy bardziej ktoś zapomniał skasować poprzednio?
Wymienić już olej czy spokojnie jeździć jeszcze 6tyś km?
DPF wypala się średnio co 800km.
DPF wypala Ci się z dobrą częstotliwością. Ja bym wymienił po jakichś 15tys km od ostatniej wymiany.
Czyli wypalanie DPF nie powoduje skrócenia km do wymiany oleju?
Wypalanie DPF może powodować dostawanie się pewnych ilości ON do oleju, co powoduje jego rozrzedzanie. Przy stosowaniu oleju long-life, można wymieniać olej co 30tys km, ale na zdrowy rozum, lepiej wymieniać częściej. Jedni wymieniają co 10tys, inni rzadziej. Ja zamierzam wymieniać co 15tys, a mi DPF wypala się nieco częściej niż Tobie. Możesz też obserwować wskaźnik degradacji oleju w FES (100% - tyle masz po skasowaniu insp. olejowej, im mniej % tym gorzej).
Rozumiem.
Co do wskaźnika degradacji oleju. Skoro mam najechane ~4tyś km po wymianie. I dopiero teraz jest skasowana inspekcja olejowa, to czy nie będzie przekłamania?
Po 4tyś olej już jakieś zużycie ma.
Będzie przekłamanie. Po prostu wymień olej 4 tys km wcześniej, niż będzie trzeba :)
Mam najechane ~4tyś od wymiany. Wymieniam co 10tyś, więc za 6tyś będzie następna wymiana :)
Dzięki za pomoc.