-
Koło pasowe 2,4 JTD
noszę się z zamiarem wymiany koła pasowego w mojej belli i mam dwie opcje: albo kupić oryginał za dokładnie 666 złotych (ceny z POL-CARu). lub mógłbym kupić to:
http://www.iparts.pl/czesc/kolo-paso...101-27823.html
czy miał ktoś kiedyś przyjemność użytkowania tej tańszej wersji FEBI BILSTEIN?? proszę o poradę bo nie wiem czy warto pchać się w zamiennik. facet z polcaru nawet mi nie powiedział jakiej firmy jest ten oryginał w sumie... a ja nie wiem...;) proszę o pomoc...
-
Ja kupiłem kiedys z maxgeara i śmiga do dzisij juz u inne właściciela. U mnie zrobiło chyba 40 tys km
-
czyli w sumie koła niezależnie od firmy powinny być ok?? kupiłem ostatnio filtr maxgear i bardzo sie zdiwilem po jakims czasie jak go wyciąglem bo okazalo sie że zassało mi go i się rozwarstwił(dziura była na ok 3 cm szerokosci i prawie na całej wysokości);)
- - - Updated - - -
a ile płaciłeś za koło?? do takiej wersji jak moja??
-
A ja nie polecam nic innego niż Dayco (czyli oryginał). Z resztą może być różnie.
-
to co w końcu? warto kupić czy nie te tańsze bo teraz mam 50% na 50%;)
-
Heh tak jak pisałem ja kupiłem maxgear chyba za 280 zł do 166 2.4 JTD. Wcześniej ( 2 tygodnie wcześniej ) kupiłem nie pamiętam z czego za 380. Problem polegał na tym że to za 380 nie było wulkanizowane i dopiero na nim sie cuda działy także wydając 380 na koło paswoe które było złe ( a nie przyjęli rekalamcji ) kupiłem najtansze jakie było i nie załowałem. Jak juz pisałem przejechałem na nim 40 tys km przez 2 lata kiedy były mrozy po - 28 stopni i pasek sie nie ślizgał nie piszczał i a samo koło bardzo ładnie tłumiło drgania. Więc ja bym kupił maxgeara. Pompe wspomagania też kupowałem nowa z maxgeara. Dlatego że maxgear to pakowac a nie producent :) niby maxgear a może być ori deyco. A reguły nie ma. Kupisz nowe deyco a może paść szybciej niz ten maxgear. Wszystko to kwestia kasy. Ja teraz do 159 zakładając że będę jeździł tym autem więcej jak 2 lata to raczej bym sie szarpał na ori.
-
ok więc jak znajde maxgear to moze go wezme a jak nie to kupie oryginał;). dzięki za podpowiedź;)
-
Zamiast maxgear lepiej wziąć impergom bardzo dużo części "gumowych" robi na pierwszy montaż w fiatach i nie tylko, jestem trochę obcykany w kwestii kół pasowych bo mój ojciec ma mondeo mk3 a tam koła pasowe padają notorycznie, najlepsze zdecydowanie okazuje się dayco i impergom, najgorsze zdecydowanie febi/swag, maxgear i inne wynalazki, jako nowe są już krzywe ! Ja w swojej 2.4 jtd założyłem dayco i jest super, zapłaciłem 380 zł.
-
Bilstein to bardzo dobra firma.Dziwna sprawa koło pasowe droższe do 156 niż 166? i to ten sam motor??
-
Firma dobra, ale nie we wszystkim, wyżej napisałem jakie mam doświadczenia z kołami pasowymi które montowałem w warsztacie i dalej podtrzymuje, że najlepszym wyborem jest dayco lub co jest miłym zaskoczeniem impergom, ewentualnie corteco, ale cena zapewne zabija i jest ciężko dostępne.
-
można na necie znalezc dayco za 380??? musze popatrzeć bo nie widziałem
-
Sprawdź autosklep24, od ceny masz 10% rabatu dla alfaholików.
-
a jak się upomnieć o ten rabat??;)
-
Jakie masz objway,ze chcesz wymienic koło pasowe dwumasowe?
-
Mowa jest o innym kole :)
-
Cytat:
Napisał
semri
Mowa jest o innym kole
a właśnie że nie :P
-
Racja sorki, zawsze sądziłem że dwumase w aucie można nazwać tylko koło zamachowe.
-
wiesz mam historie zwiazana ze stukaniem i popiskiwaniem paska. na początku za to stukanie i piszczenie obwiniałem dwie rolki naminająca i prowadząca przy klimie i stary pasek. kupiłem pasek gates i rolki ina więc były nowe i nadal napiernicza... następnie przebadałem i okazało się że sprężarka klimy wcale nie chodzi i ma luzy wiec sie wnerwilem i kupilem pasek gatesa do wersji bez klimy bo klime chce dac do zrobienia niedlugo a samochodem jezdzic trzeba;) a na szybko itak tego nie zrobie bo poprzedni właściciel uszkodził chłodnicę od klimy... kiedy założyłem krotszy pasek to okazało się że to nadal nie zniklo. teraz powiem o moich obserwacjach: chałas dobiega perfidnire od strony paska i stuka po odpaleniu na wolnych obrotach przez jakieś 10-15 minut. w momencie kiedy zawsze ściągałem i zakładałem jakikolwiek pasek to stukanie znikało na 1 max 2 dni(raczej jeden, w sęsie po przelozeniu bylo dobrze a następnego dnia NIESPODZIANKAAAAA;D od rana) w momencie kiedy pominąłem klime to przestało chociaż popiskiwać(mogłem za słabo to cholerstwo napiąć). kiedy stuka i dodaje gazu to cichnie a jak jest ciepły silnik to już nic nie stuka a przynajmniej moje ucho tego nie wychwytuje... winne mogą być dwie rzeczy : koło pasowe lub napinacz (koło pasowe było na początku bardzo zardzewiałe i zabrudzone więc raczej stare a napinacz jest brudny ale łożysko w nim nie ma żadnego luzu pisku i nic wcale się nie zacina, jak nim obracam to kreci sie jak nówka...) więc najpierw chciałem wymienić to co może być najprawdopodobniej uszkodzone czyli koło pasowe;). jakie jest wasze zdanie?;)
-
Akurat rolka nie musi być problemem w przypadku napinacza. Jeżeli do założenia paska nie musisz napiąć napinacza kluczem 32 to ja bym powiedział, że padł. Co do koła pasowego, to poruszaj nim do/od siebie chwytając po dwóch stronach jak pasek będzie zdjęty, jak będzie luz to do wymiany. To samo jak guma jest popękana.
-
ok to jak będę się za to zabierał to zastosuje się do Twoich zaleceń, dzięki;)
-
Zapomniałem dodać, by zanim cokolwiek będziesz wymieniać, sprawdzić czy pasek jest napięty zgodnie z instrukcją m.in z tego tematu:
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...e_2_4_jtd.html
-
Rok się męczyłem aż chłopaki wpadli na to że koło pasowe powinno być oryginalne,kupiłem dayco i jest cisza.