-
Kodowanie kluczyka
W mojej ar 147 nie działa pilot, diody się świecą, ale auto nie reaguje w żaden sposób, próbowałem wymianę baterii no ale nic z tego. Kluczyk jest oryginalny więc postanowiłem go od nowa zakodować. I tu pojawia się problem ponieważ po podłączeniu kabla elm327 i uruchomieniu fes 3.6, łączy się tylko z silnikiem, natomiast z nadwoziem już nie, a z tego co wyczytałem na forum to właśnie tam koduje się kluczyki. Bardzo proszę o szybką pomoc bo kabel pożyczyłem i mam tylko na niedługi czas.
-
Było gdzieś na forum dokładnie wyjaśnione gdzie i w co trzeba wejść żeby zaprogramować.
-
- a to nie czasem problem z brakiem przeróbki kabla ELM 327 ?
-
a nie wiem, a co trzeba w nim przerobić ewentualnie? z tego co widzę to mam taki kabel http://allegro.pl/elm-327-1-4-pl-for...tml#tabsAnchor
-
- PMFactory raczej sprzedaje juz przerobione kable.
- zejde do samochodu, to za chwile ci podam co i jak.
-
to jest dokładnie ten z którym mam do czynienia http://allegro.pl/kb3a-kabel-diagnos...625086777.html
znajomy nadal miał na szczęście w zakładkach tą aukcję ; )
-
1 załącznik(i)
- w tych zrzutach masz kolejne kroki, poczytaj dokłądnie !!!
- jeśli po skanie nie masz body komputera, to sie z nim nie połączysz.
- jeśli nie podasz żadnego pilota to bedziesz miał status taki jaki na zrzucie, czyli żaden pilot nie był wprowadzony.
- przygotuj od razu Login, czyli CODE, bez tego dalej nie przejdziesz do programu programowania pilotów.
-
Koniecznie daj znać czy pomogło bo mam ten sam problem i nie wiem czy kupować kabel
-
Ok, już odpisuje. Wystarczyło w tym kablu wylutować opornik 120 Ohm o oznaczeniu R04 który łączył piny 6 i 14. Dzięki temu można się połączyć ze wszystkim a nie tylko z silnikiem. Kluczyk zaprogramowany, wszystko śmiga aż miło, przy okazji pokasowałem uciążliwe błędy ; ) Dzięki za szybką odpowiedź, pozdrawiam.
-
Nie rozumiem miałeś jakiś inny kabel niż zwykły ELM??
W liście na muliscan jest napisane że wystarczy zwykły bez adaptera
"Body Computer Marelli |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| ELM | OBDKey"
-
Widać nie każdy ze sprzedawanych ELM jest taki sam. Ja kupowałem u Viakena i nie miałem problemów z kodowaniem pilota.
-
A powiedz rozkodowany kluczyk to taka częsta sprawa w alfie?
Sprawa u mnie wyglada tak, że kupiłem auto z niedziałającym kluczykiem i nie znam okoliczności dlaczego przestał działać, do tego nie mam karty kodowej ale za to na opakowaniu po karcie są długopisem wypisane jakieś kody, będe miał kabel to fes poprosi o kod i wtedy będe pewny czy to ten czy nie
-
Czasem bywa że samo kodowanie wystarcza, ale częściej jest to uszkodzenie w pilocie spowodowane przerwaniem obwodu, uszkodzeniem przełączników itp. Jak będziesz miał kartę to sobie to sprawdzisz. Jeśli okaże się że nie da się go zakodować to można spróbować z innym pilotem od 147.
-
Może być tak jak drift-r pisze. Najlepiej dac pilota ogarnietemu elektronikowi i niech sprawdzi na oscyloskopie czy pilot cokolwiek wysyła. Jeżeli nic nie wystawia to sprawa oczywista.
-
A w przypadku pilotów z diodą nie ma co się sugerować tym że dioda zapala się przy naciskaniu przycisków. U mnie dioda zapalała się przy wciskaniu przycisków a mimo to pilot nie działał.
-
-
To może ktoś podać linka do takiego elma ,co nie trzeba w nim nic przerabiać,żeby zakodować klucz??
-
Kod:
Ja kupowałem u Viakena i nie miałem problemów z kodowaniem pilota.
szukaj uzytkownika na alegro, viakena.
-
Na allegro maja nick "viaken_pl", ale z tego co widziałem w sklepie nie mieli obecnie ELM327.
-
skoro obecnie nie mają w sprzedaży to kup nawet ten który ja podałem, ponieważ to całe "przerobienie" to kwestia 2 minut z lutownicą - wylutowanie jednego opornika. A wszystko potem działa bez problemu ; )
-
Czy w 159 tez da sie tak zadokować kluczyk ?
-
Witam. Nie moge otworzyc pilotem centralny zamek. baterie wymienilem . Blad pokazuje mi 1005 Transporder TEG
-
Witam,
[147] Mam problem z kluczykiem z pilotem - czarny, 3 przyciski. Mianowicie przestał działać. Bateria sprawdzona ok, kluczyk sygnał wysyła -sprawdzone. Trzeba ponownie zakodować. Jako że miałem sobie kupić interfejs i tak aby się podłączyć też do poduszek to zamiast płacić komuś za to to lepiej kupić kabel.
Znalazłem to:
viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html
i to:
viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-1.html
\
czy coś jeszcze potrzebuje żeby zakodować klucze?
Dodam że mam kartę kodową i drugi kluczyk już bez pilota .
-
Niebieski kable przyda się do usuwania błędów poduszek, ale żeby kodować piloty potrzebujesz kabla ELM327 i pelnej wersji FES, MES lub AlfaOBD.