jest prosty sposob na sprawdzenie czy dzialaja wystarczy zrzucic kolektor:-)
https://www.youtube.com/watch?v=xVA4...e_gdata_player
a tak wyglada od srodka
https://www.youtube.com/watch?v=aXo3...e_gdata_player
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Printable View
jest prosty sposob na sprawdzenie czy dzialaja wystarczy zrzucic kolektor:-)
https://www.youtube.com/watch?v=xVA4...e_gdata_player
a tak wyglada od srodka
https://www.youtube.com/watch?v=aXo3...e_gdata_player
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
"wystarczy zrzucić kolektor" a robiłeś to ?
Bo z tego co wiem to pracy jest bardzo dużo. Zaczynając od zrzucenia rozrządu i pompy CR żeby zrobić sobie dojście. Więc stiwierdzenie "wystarczy" w tym momencie nie bardzo oddaje ogrom pracy i powagę przedsięwzięcia. Jest też sposób żeby go zrzucić bez ściągania rozrządu ale to mi sie wydaje że trzeba cos kombinować z zwieszeniem silnika i go trochę podnosić albo odsuwać od grodzi.
a po co zrzucać kolektor?
Gołym okiem widać, czy kolektor jest sprawny, czy też nie:
- olej w miejscu łożyskowania klap - nieszczelność (czyt. niesprawny),
- zrzucona prowadnica klap - zatarte klapy (czyt. niesprawny).
To tylko dwa podstawowe sposoby.
Pozdrawiam.
- Rafał
pisalem z przekasem:-)
nie zdejmowalem rozrzadu ale teraz mysle ze gra nie warta swieczki bo nigdy nie wiadomo czy kolo ulozy sie rowno...
a roboty przy tym od zaj.....
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...012/09/411.jpg
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Mam takie pytanko do Tomek_KRK czy przy urwanej klapie wirowej, badanie szczelności kompresji na cylindrach wykaże spadek ciśnienia? Powiedzieli mi w aso, że pierwsze słyszą żeby te klapy się urywały...i że przyczyną nierównej pracy na powiedzmy letnim silniku jest zawieszający się zawór w silniku...???Czy to możliwe?
Skutki widac na zdjeciach czyli gesta maz zalepiajaca wszystko...
Trzeba leczyc przyczyny a nie tylko czyscic skutki wiec:
egr mozna wyciac i zaslepic ale co z olejem?
i czy pochodzi z odmy, turbiny, czy pierscionki zawory...moze wszystko po trochu:-)
Macie jakies doawiadczenia?
Ps: zalezy jak "wpadnie" jak porysuje gladz to tak a jak plasko to moze sie i zwiekszyc hehe gdybac mozna
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Będziesz miał utratę kompresji, w zależności od tego, na ile "fatalnie" ułoży się klapa na tłoku po wpadnięciu do cylindra. Same silniki są raczej nie do zajechania, nie spotkałem jeszcze uszkodzonego zaworu "samego z siebie" w tym motorze. Za to zrobiłem już kilka remontów po urwaniu się klapki.
w ASO to nic nie wiedza.A wiedzieli ze ma DPF??Jak ja bylem i pytalem o stopien zatkania DPFU pan bylzdziwiony i zapytal mnie czy to auto ma dpf:D
ok tylko po co?:-)
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Odrobinę oleju z turbiny zawsze będziesz miał (no może nie przez pierwsze 10000km na nowej). Chodzi mi o to że bez syfu z egr już ten olej szkody nie robi.
Tomek, dziękuję za odp, nawet mi - laikowi - wydawalo sie mało prawdopdone to co mówili w ASO. Muszę pojechac na sprawdzenie ciśnień..nie daje mi to spokoju
Witam Kolegów
Ponieważ nie znalazłem odpowiedzi proszę o info jak rozpoznać problem z klapami ale w kolektorze z tworzywa?
Czy urwana klapka daje jakieś sygnały?
Co wskazuje na awarię?
Jak się zaślepia takie klapy w kolektorze skoro jest z tworzywa?
Pozdrawiam
OK Tomek dzięki za informację,
ale jak to się robi bo w aluminiowym się zaspawa otwory po klapkach a w tworzywie?
z tego co sie orientuje w aluminowych klapy sie nie urywaja, to prawda Tomek ?
w kolektorze z tworzywa wystarczy wyłamać klapy reszta swobodnie może działać i nic nie trzeba spawać ;)Załącznik 86483Załącznik 86484
Po wyrzuceniu klap wirowych trzeba zaspawać tylko otwory prowadzące? (w których obracają się klapy), czy też otwory, które te klapy zamykają/otwierają?
tylko te w ktorych obracaja sie klapy(w ktorych sa umocowane)
Witajcie, co do klap, Kupiłem alfę 2007r. w czerwcu, zadowolony i nieświadomy co może mnie spotkać zabrałem rodzinę na Mazury, i co? w pewnym momencie spadek mocy check engine i stop. Na szczęście albo i nie stało się się to nieopodal ASO w Mławie, zostawiłem alfe.. całkowity koszt roboty kosztował mnie 3700.
Mam nadzieję, że to koniec niespodzianek bo auto swietnie się prowadzi.
To ciebie niezle skasowali srednio 3 razy za duzo za kolektor... Jesli to zaciete klapy to jadac nawet z checkiem nie powinno byc dramatu tylko wiadomo komfort jazdy kiepski.
Alfa z 2007r. kupiłem w 2012r.
- - - Updated - - -
3700:
-diagnostyka 71
-głowica cylindrów 1020
- kolektor ssący 1200
- uszczelki głowicy silnik alfa 344
- uszczelka głowicy 1,9 270
- napinacz paska 280
- zawor egr 535
- opaska zaciskowa 14
- opaska plastikowa 3
- peraflu 30
Ocleya przy jakim przebiegu Cię to spotkało ?
Jeżeli przebieg jest autentyczny a serwis to potwierdził to było jakieś 160 tyś. Teraz jest ok nowa mapa silnika ok 180 koników i pomykam sobie; szybko..
Coraz poważniej zastanawiam się nad usunięciem tych cholernych klap wirowych. Mam jednak dylemat bo kilku znajomych mechaników odradzało zrobienie tego. Może osoby, które usunęły klapy w 1.9 jtdm 150 km. napiszą czy wzrosło im spalanie? ewentualnie wystąpiły inne negatywne skutki?
ASO Mozga mimo dużego pojęcia, zna tylko wiedzę książkową, a w niej nie ma nic na temat usunięcia klap. wg mozgi np całkowite zaślepienie egr prowadzi do spadku mocy silnika i jego nierównomiernej pracy.... :lol::lol: co jak wszyscy wiem i wielu już sprawdziło jest bzdurą.
Mozga jako ASO będzie proponował zawsze rozwiązania serwisowe czyli w przypadku EGR-a jego wymianę. Na pewno nie zmodyfikuje Ci oprogramowania w sterowniku silnika, bez czego usuniecie EGR-a jest niemożliwe. Dlatego nie traktuję jego opinii jako ostatecznej tylko chciałbym żeby wypowiedzieli się Ci co usunęli klapy w swoich autach.
Na forum masz same pozytywy od użytkowników co usunęli klapy, sam taki zabieg przeszedłem i nie zaobserwowałem większego spalania, zresztą mój kolektor już był lekko mówiąc w słabym stanie tzn sterowanie klapami, dlatego postanowiłem to wywalić i mieć spokój raz na zawsze z tym kolektorem.
Ja usuwalem klapy jakies pol roku temu i auto zdecydowanie zaczelo lepiej jezdzic. PRzez to ze wczesniej uciekalo powietrze (z tym co domiesza EGR do niego) przez nieszczelnosci na osiach klap syfil sie strasznie kolektor - byl caly mokry z czarnego syfu a w aucie zaczelo smierdziec jakas spalenizna. po zmianie kolektora na bezklapowy i umyciu silnika problem zniknal calkowicie.
Mówił, bo zrobił sobie eksperyment z takim kolektorem, czy mówił, bo mu się wydawało? Bo wiesz - teorie teoriami, a praktyka czasem pokazuje coś zupełnie zaskakującego. Poza tym ASO ma zupełnie inne wytyczne dotyczące napraw i tam nie ma mowy o żadnym spawaniu kolektora w celu usunięcia klap wirowych...
Ja mam kolektor plastikowy i usunalem z niego klapy w Pazdzierniku zeszlego roku ale tylko z przyczyn zapobiegawczych gdyz nic sie z nim zlego nie dzialo.
Gdy usuwalem klapy nie mialem DPF-a i zaslepiony EGR no i oczywiscie remap od Cinka. Nie spodziewalem sie zadnych zmian w kulturze pracy silnika a tu niespodzianka bo po usunieciu klap i wyczyszczeniu kolektora silnik nabral takiego dolu ze nie moglem uwiezyc:crazy_pilot:Po remapie mial kopa ale dopiero tak od 2k rpm a teraz tak pieknie ciagnie od dolu do 2k rpm ze banan z twarzy nie schodzi:cool:
Jest to zapewne efekt powiekszenia sie dolotu przez samo przeczyszczenie jak i usuniecie klap z ich oskami.
Efekt jest zaje....ty:crazy_pilot: wiec polecam!!!
Pozdrawiam;)
Ponizej kilka zdjec z kastracji kolektora:D
Załącznik 88219Załącznik 88220Załącznik 88221Załącznik 88222Załącznik 88223Załącznik 88225Załącznik 88224
Acha bylbym zapomnial... dobrze, ze usunalem klapy bo mechanik stwierdzil luzy oski na trzecim cylindrze, wiec kiedys moglaby sie klapka urwac...:)
Dzięki chłopaki :) Właśnie o takie opinie mi chodziło. Jak będę wymieniał rozrząd to przy okazji usunę klapy i wyczyszczę kolektor. Czy widziałeś jak i czym usuwał mechanik klapy z kolektora? Chodzi mi o samo ich usuniecie z wyjętego już kolektora?
Witam, mam nieszczelnośc na 1 i 2 klapie licząc od akumulatora. Największa nieszczelność jest na tej sterującej. Chciałbympozbyc sie tych klap raz na zawsze. Wymysliłem sobie, że otwory w kolektorze po tych grzybkach od sterowania klapami zaślepię tulejkami. Z uwagi na fakt, że musze uporac się z tym w jeden dzień muszęznać srednicę tych otworów aby wcześniej zamówić je u tokarza. Dlategomamgorącą prośbę: może ktoś z Was co wywalał te klapy coś pamieta. Byłbym również wdzięczny o kilka danych: jak jest ze spalniem i przyspieszeniem samochodu po wywaleniu tych klap.
Pozdrawiam Jarek.
przepraszam za niemila uwage ale moze sobie plastelina zaklej??Jak chcesz to zrobic tulejkami??Nie wiem moze sie da.Ja pojechalem do Tomka i w 4 godziny mi zrobili wszystko.Zdjeli kolektor i zalozyli zaspawany z tym ze oczywiscie mieli drugi juz wczesniej zaspawany.Nie lepiej by bylo zebys pomyslal o czyms takim??Bylo na forum jak jest ze spalaniem i przyspieszeniem.Zmiany jezeli sa to nieodczuwalne.Spalanie napewno Ci nie wzrosnie