Hej!
Dziś odpaliłem alfetke i migał mi ekran przebiegu kilometrów (ten z zegaru prędkościomierza).
Zgasiłem/odpaliłem i już jest normalnie.
Jeszcze nie podpinałem się kablem, mieliście już coś takiego:confused:
Printable View
Hej!
Dziś odpaliłem alfetke i migał mi ekran przebiegu kilometrów (ten z zegaru prędkościomierza).
Zgasiłem/odpaliłem i już jest normalnie.
Jeszcze nie podpinałem się kablem, mieliście już coś takiego:confused:
Po przekręceniu kluczyka Alfa robi tzw. AUTO CHECK, czyli sprawdza zgodność/sprawność urządzeń . Widocznie czegoś nie wykryła- powodem może być jakiś bezpiecznik, zerknij czy wszystko w elektryce działa jak powinno. Czytałem , że przy nie oryginalnych radiach lub podmiankach elementów typu inna zmieniarka itp. auto check wykrywa obcego nie dodanego do listy podzespołów kompa. Poszukaj w archiwum , sporo na ten temat.
pozdrawiam
tez tak mialem. Czasami mi sie tak dzieje jak zgasze auto i za szybko pozniej odpale.
Też miałem takie zdarzenie i gdzieś czytałem, że może być to powodem słabego aku...To mogłoby się zgadzać bo zawsze migał mi przebieg po graniu audio na zgaszonym silniku.
Wydaje mi się kolego że to właśnie to niestety byłem taki nie wyspany że nie jestem w stanie stwierdzić na 100%. Trochę szukałem na forum ale nie bardzo wiedziałem jak to wpisać. Aku raczej sprawne bo to dość nowy BOSCH przyczyną może być radio które jest właśnie nie seryjne;)
Dzięki za podpowiedzi!!
U mnie powodem mrugającego licznika był słaby akumulator (nowy użytkowany 1.5 roku centra) lato tego roku pewnego popołudnia chciałem odpalić auto i nic na wyswietlaczu "dyskoteka", asistance aku, diagnoza aku słaby ok 6V po odpaleniu na kablach wszystko wporządku. Doładowanie akumulatora i od tamtej pory spokój z mrugającym licznikiem.
Siemka
Mam ten sam problem od kilku miesięcy mruga mi wyświetlacz km.
Akumulator odpada gdyż ma 5 mc i nie mam z nim problemów.
Radio fakt nie jest dedykowane ale to Clarino nie wydaje mi się że to jest to.
Mruga za każdym razem gdy odpalam auto.
nic nie zmieniałem po za żarówką ;-)
nie wiem co to znaczy proxy czy mógł byś mi wyjaśnić ?
Z góry dzięki
Po pierwsze przy migajacym liczniku sprawdzilbym w menu komputera "distanse to service"( nie jestem pewny pisowni) jezeli jest "0000" tz komp w ten sposob przypomina o wizycie diagnostgcznej w serwisie natomiast z tym mrugnieciem tez tak raz mialem a po miesiacu zaczal mrugac juz caly czas
W której wersji serwis olejowy dopomina się przez mruganie licznika?
U mnie na przykład wyskakuje jedynie komunikat o serwisie... a po jakimś czasie nawet już nie wyskakuje.
Co do mrugania - to jest sygnalizacja, że body nie może dogadać się z którąś centralką. Dlatego najpierw należy podpiąć się pod komputer, i sprawdzić, czy nie ma błędów na wszystkich centralkach, a następnie wykonać osiowanie proxy - czyli zapisanie wszystkich centralek do body komputera (to jest taka check lista, którą body realizuje każdorazowo przy przekręcaniu kluczyka - wysyła zapytanie do wszystkich centralek, i oczekuje odpowiedzi... jak któraś nie odpowie, to mruga licznikiem kilometrów, aby zasygnalizować, że coś nie działa poprawnie).
Jeśli nic nie podłączałeś/odłączałeś/modyfikowałeś, to możliwe, że któraś centralka się uszkodziła, albo po prostu coś gdzieś nie styka.
Dobrze jest tak czy inaczej podłączyć pod komputer, żeby sprawdzić co jest grane.
moze nie wniose nic nowego do tematu jednak wszystkie bledy i inny "smaczki" wyskakują odrazu jako error itd. jeśli chodzi o mruganie to tka jak wczesniej czasem za szybko przekrecisz kluczyk zanim komp wszystko sprawdzi i masz mruganie mi sie to zdarzylo ze 2 razy moze. Moj zaufany mechanik poweidzial mi ze przy nizszych temp. jesli jest mocno wilgotno moze cos takiego wyjsc. Jesli dzieje sie to non stop wtedy sie martw a tak olej sprawe i troszke spokojniej pamietaj z alfa jak z kobieta delikatnie na poczatku :D
To chyba zależy od samochodu... U mnie na przykład NIGDY nie było mrugania licznikiem kilometrów...
Ja jeżdżę z mrugającym licznikiem już od roku, od kupna auta. Aku odpada b też zmieniałem i nic. jedynie co mnie ciekawi to to dlaczego gdy robie na CDIF/2 osiowanie to jakiś błąd wyskakuje bo napis robi się czerwony. tak to w alfie żadnych błędów nie ma sprawdzam na bieżąco jak mam tylko czas podpiąć alfę. W sumie już sie do tego przyzwyczaiłem ale jak by ktoś wiedział jak to naprawić to nie pogardził bym radą:D
Widzicie, Wam tylko mruga a u mnie mruga i w dodatku resetują sie liczniki w czasie jazdy , tak raz na 5km a czasami nawet co 30 sekund :(
U mnie licznik kilometrow zawsze zaczyna mrugac, gdy obroce równo 1000km na tym drugim liczniku, czemu... Nie wiem, ale zawsze mi to przypomina, aby sprawdzić poziom oleju... Po podpięciu do kompa wszystko wporzadku, a aku skacze miedzy 13-14V wiec jest ok.
Mi migał licznik km, gdy miałem uszkodzony, a później odpięty, panel sterowania szybami
http://www.forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=56586
Tu macie cały temat jak usunąć miganie.
Sent from my iPhone 4S using Tapatalk by redek83
Ja tylko wymieniłem panel sterowania szybami, podpiąłem i grało :)
A powiedzicie mi panowie, którą opcję trzeba kliknąć w FES aby zrobić osiowanie proxy?.
Nadwozie (BCM) > Can Setup / PROXI Alignment Procedure > Regulacje > Procedura 'osiowania' proxi
I klikam i zostawiam?, wszystko samo się robi?.
Czytasz instrukcje po prawej stronie i klikasz wykonaj.
Jeszcze tylko jedno, osiowanie proxy robię na włączonym silniku czy tylko na kluczyku w pozycji MAR?.
tylko MAR
jeśli chodzi o serwis to fakt moja Bella powinna być podłączona pod komp by skasować info o serwisie.
Wymieniałem ostatnio klocki hamulcowe one mają połączenie przecież z kompem pokładowym czy może być to powodem mrugającego wyświetlacza ??
Hehehheehe.... Nie.
Sent from my iPhone 4S using Tapatalk by redek83
A co może być powodem braku połączenia, wczoraj z kolega forumowiczem podjęliśmy próbę osiowania, podpięliśmy kompa , połacznie z silnikiem bez problemu wszystkie błędy usunięte ale już z nadwoziem nie udało nam się połączyć, próbowaliśmy kilka razy i nic, brak połączenia.
co może być powodem ?
U kolegi 159 bez problemu wszystko działa i komunikuje się bez problemu.
z nadwoziem? Czyli konkretnie z czym?
czyli z tym systemem gdzie wykonuje się osiowanie proxy
A jaki masz kabel...Wcześniej się łączył?
Jeśli to chinol, to był przerabiany? (zgodnie z instrukcją)?
- - - Updated - - -
jeśli tak, to przeróbka: klik
Nie szło połączyć się z niczym oprócz silnika. Interface to ELM 327 v1.4(od Viakena) + FES 3.3. Tak jak wcześniej dudzik87 napisał u mnie w 159 łączy się praktycznie z wszystkim.
Przedewszystkim sugeruję przesiąść się na full FES ver 3.6
Sent from my iPhone 4S using Tapatalk by redek83