Witam!
Od dluzszego czasu przy zapalaniu i gaszeniu Mojego Autka trzęsie "buda"!!!
Co moze byc przyczyna???
Pozdrawiam!
Printable View
Witam!
Od dluzszego czasu przy zapalaniu i gaszeniu Mojego Autka trzęsie "buda"!!!
Co moze byc przyczyna???
Pozdrawiam!
Wytłuczone poduchy pod silnikiem, lub masz jedną lub więcej świec nie działających, dlatego przy odpalaniu nim szarpie. Poza tym to klekocik i trochę zawsze będzie nim majtało pzy odpalaniu. Zależy jeszcze jak bardzo nim szarpie. Mój też troszkę szarpie i wiem, że mam 2 świece do wymiany :wink:
danloo23, jaki masz przebieg jak koło 200 tys to koło dwumasowe
Jeśli leżą świece to zaraz po odpaleniu powinna mrugać kontrolka od świec jakieś 5-8 sek.
jakie są objawy tego koła dwu masowego bo to kosztowna sprawa a ja mam właśnie 200 tyś z tym ze u mnie na razie jest ok jakoś nie słyszę by sie trzęsła czy szarpała.Cytat:
Napisał matrix156
podstawowe objawy wybitego koła dwumasowego to stuki przy puszczeniu sprzęgła podczas zmiany biegu, stuk przy gaszeniu silnika i właśnie nadmierne szarpanie silnikiem przy gaszeniu, to ostatnie najczęściej jest objawem wybitych poduch pod silnikiem.
Tez mysle ze to kolo dwumasowe bo autko zbiza sie do 200tys.km i sa odczuwalne lekkie stuki przy zmianie biegow!
A może wtryskiwacze?
Trzęsienie budą przy rozruchu powoduje silnik który nie pracuje na wszystkie cylindry:
-lejący wtryskiwacz
-kiepskie sprężanie
-uszkodzona (lub wygrzana - stara) świeca żarowa
-złe luzy zaworów (w 2,4 jtd ustawia się je co 40tys km)
a tu mnie chyba spoko bo nie trzęsie budą a jak go odpalam nawet po tygodniowym postoju to malina :D a mam 200 tyś dopiero ją kupiłem.
Myslicie ze to szarpanie "buda" przy zapalaniu i gaszeniu Belli to moze byc objaw zuzytej dwumasowki?Odczuwam stuki przy zmianie biegow,przy puszczaniu i dodawania gazu,postaram sie jak najszybciej wymienic to kolo i przy okazji sprzeglo,mam nadzieje ze to pomoze!
Maciek-156 jezeli to ktorys z objawow ktore wymieniles czy koszty moga byc duze?
koło dwumasowe do diesla 2.4 kosztuje 1200 zł,robocizna ok.400 zł. Porządna świeca to 90 zł(Bosch).
WITAMCytat:
Napisał danloo23
ALFE MAM OD KWIETNIA. DOłACZAM SIE DO PYTANIA JAK ROZWIAZAC TE TRZESIENIE PRZYZAPALANIU I GASZENIU. TEZ MAM OK 200 TYS.
ALE SPRAWA NUMERO UNO TO GDZIE TANIO I DOBRZE ZREGENEROWAC LUB KUPIC TURBINE DO 2.4 JTD PONIEWAZ MOJA KLEKLA LUZNY WIRNIK ODGLOS TARCIA PRZY DUZYCH OBROTACH CORAZ GORZEJ PRZEJECHALEM TAK Z 50 KM DO ODMU JAK SIE ZACZELO TO OCZYWISCIE DELIKATNIE JECHALEM BEZ WYS. OBR.
WIDOCZNIE COS JUZ BYLO Z TURBINA PONIEWAZ MOJE AUTO TO 2001 A TURBINA MA BITE 2004. BEDE WDZIECZNY ZA PORADE LUB O OPOINIE CO DO TUBIN W 2.4 CZY TO CZESTA SPRAWA BO DOSTAC TURBINE JEST CIEZKO A KWOTY NA GIELDZIE LAMIA KLATE
POZDRAWIAM
Mam pytanko odnośnie luzów zaworów. Ostatnio odnoszę wrażenie że przy przyśpieszaniu klekocze mi cos pod maską. Do tego od dawna walczę z brakiem mocy. Znajomy mechanik pojeździł, posłuchał i stwierdził ze to zawory i mogą być one przyczyną spadku dynamiki auta.. Chętnie by mi je wyregulował ale nie ma tzw. "blaszek" i skierował mnie do serwisu. Niestety u mnie w serwisie fiata pracują niezbyt rozgarnięci fachowcy ( ostatnio przy diagnostyce dowiedzieli sie ode mnie i przy tym byli bardzo zdziwieni ze mam turbinę ze zmienna geometrią). Zostałem poinformowany ze w tych samochodach przy takim przebiegu jak mój ( 83000) nie reguluje sie luzów.Cytat:
Napisał Maciek-156
Panowie mam pytanko czy któryś z Was wie jak to jest na prawdę?
u mnie silnik chciał wyskoczyć z ramy przy gaszeniu i odpalaniu, przy ostrym starcie silnik uderzał delikatnie o półoś - poduchy do wymiany i nie to auto (a bałam się ze to dwumas) :)
panowie a jak sprawdzić która poducha leży? bo u mnie jest podobny objaw
wymień odrazu dwie te od silnika, w sumie z drążkiem reakcyjnym jest ich 4, jak nie odkręcisz ich to raczej nie ocenisz ich zużycia ( może jak wejdziesz do kanału) wywalone poduchy sprawiają że silnik opada w dół, u mnie były tak wywalone ze jedna z nich rozleciała się na 2 części po ściągnięciu. objawy to: walenie silnika o półoś (z prawej strony) efekt wypadania sil. z ramy przy odpalaniu i gaszeniu, wibracje przenoszące się na kierownicę przy 130 km.