witam mam pytanko czym się różnią lusterka z anglika a eu?? Czy da się jakoś to dopasować do eu??
- - - Updated - - -
Koledzy naprawdę potrzebuje tej wiedzy bo mogę takie lusterka kupić ale nie wiem czy się nie "wkopie" z nimi??
Printable View
witam mam pytanko czym się różnią lusterka z anglika a eu?? Czy da się jakoś to dopasować do eu??
- - - Updated - - -
Koledzy naprawdę potrzebuje tej wiedzy bo mogę takie lusterka kupić ale nie wiem czy się nie "wkopie" z nimi??
Lewe lusterko "u nas" masz z czujnikiem i asferycznym lustrem. Siłą rzeczy z anglika będzie po drugiej stronie. Czujnik jakoś od biedy przełożysz, lustro może też. Reszta jest identyczna.
Da się przełożyć, tak jak Marek napisał trochę zabawy bo trzeba niektóre "flaki" lewe z prawymi zamienić, np. przenieść wspomniany czujnik temperatury. Ja sobie tak podmieniałem mechanizm składania. Szczerze to nie wiem czy trzeba będzie zamieniać mechanizm regulacji lustra (czy są symetryczne lewa-prawa czy nie), ale to też nieduża robota.
czyli tylko wystarczy z lusterek angielskich lustra zamienic stronami i czujnik przełorzyć a bedzie ok??
Jeżeli lustra mają poziomą płaszczyznę symetrii to tak. Ale teraz nie mam dostępu do auta więc musisz sam zobaczyć. Tak czy siak bierz z angola bo spokojnie to pokonasz.
ok czyli jeżeli mają poziomą to wystarczy przełorzyć a jak mają lamaną to nowe lustra, a jak mam lustro od strony kierowcy łamane w wersji eu ,a dostane lusterka anglika to mogę włorzyć z eu lewego do angola lewego lustro i bedzie pasowało?? wtedy zostanie tylko do przełorzenia z angola plaskie lustro na lewą strone i wszystko powino być ok??
Przełożysz samo szkło- stronami w sensie że zamienisz. I bedzie malinowo. Szkła to najmniejszy problem. Możesz je dowolnie przekladac.Lewe i prawe ma identyczne zatrzaski od wkladow.
O widzisz i mamy jasność. A jak już masz dwa asferyczne to załóż oba. I z lewej i z prawej się przydadzą.
marek jedno szkło"powiększa" zdaje sie obraz a drugie pokazuje normalnie z tego co pamietam. Tak jakby lewe dawalo takie przyblizenie. No ale pewności nie mam. Zauwazylem to jak zdjalem te szkla i je oglądałem.
mam lusterka z anglika przelozylem lusterka troszke przyslifowalem doly zeby lepiej chodzilo i nie tarło , mam składane lusterka jak sie skladalo i potem rozkladalo prawe lusterko sie odchyla za daleko wstawilem ogranicznik , wywiercilem dziurke i wbilem klina zeby sie otrwieralo nie do samego konca i wszystko gra
a szkiełka przekladale bo jak przedmowca pisze jedno mialem normalne a drugie dzielone powiekszajace podobno to jest zeby widziec martwy punkt
no ja niemialem takiej mozliwosci mam tylko jedno
koledzy mam problem kupiłem lusterka od anglika i zamontowałem. wszystko pięknie chodzi ,ale jest mały problem mianowicie jak chce przybliżyć lustro od pasażera to wychodzi poza osłonę. Mało tego nie mam dobrej widoczności, widzę wszystko poza tyłu samochodu. Natomiast po stronie kierowcy widzę tylko drzwi kierowcy i minimalnie tył samochodu mimo to ,że mam na max ustawione żeby łapało tył samochodu ,co może być przyczyną. (lustra mam tak jak europejskie lusterka) czy wina jest inne wnętrze jakieś inne odchylenia???
Majes. PRzyjacieli:beer: ciężko pokapowac o co Ci chodzi.
Czy poprzekładałeś wkłady (szkła) ? Ten wkład z ta "kreseczką pionową" powinien być po stronie kierowcy teraz.
Sory że tak pisze jak do głupka ale ciezko pokapowac o co c`mon.
kolego już dawno to zrobiłem i mimo to ją takie rzeczy nawet kupiłem nowe lustra i nic to nie dało więc się pytam czy to wina regulacji wewnatrz lusterka czy coś innego??
Mysle, że dr. Yoozef będzie potrafił co nieco tutaj powiedzieć, poniewaz wiem , że on osobiście przekładał mechanizmy lusterek FULL ELE z UK do PL. Wg mnie mechanizmy sa takie same. Niemożlowe, że kształt obudów jest inny. wyglądają symetrycznie , ale obejrzyj je dokładnie. Wg mnie wina gdzieś w silniczkach. Które nie sa sprawne w tych uzywkach które kupiłeś. spróbuj ręką je ustawić.
chodzi o to że jak mam lusterko do kierowcy na max oddalone to i tak nie widzie tyłu samochody a lusterko od pasażera mam na max przyciągnięte do samochodu to niewidzie tyłu samochodu(czyli widzę wszystko co jest za samochodem ale nie widzę tyłu samochodu ,a przy prawidłowym ustawieniu lusterka powinno się widzieć trochę tyłu samochodu a u mnie nie idzie tego ustawić)
- - - Updated - - -
kolego Masa625 mechanizm są ok bo lustro wyjeżdża ,aż poza plastikową osłonę lusterka a mimo to nie pokazuje tak jak powinno.
Wygląda na to że faktycznie mechanizmy są osadzone ciut inaczej..... Da się to na pewno poprawić ale obawiam się że to będzie akcja ślusarska....
mam stare mechanizmy z eu ale tam nie mam el. składanych da się to jakoś przenieść??
oczywiscie. przenies sam naped skladania
lusterko pasazera z anglika otwiera sie wiecej bo kierowca w angliku siedzi na fotelu pasazera , dlatego nic nie widzisz jak pisalem wyzej u siebie klinowalem lusterko zeby sie otwieralo za daleko a lusterka u siebie musialem od dolu podszlifowac bo chaczyly i to moglo byc powodem wypadniecia lusterka uciebie
ale ja mam wsadzone lustra od eu a co do lusterka pasażera jak je klinowałeś???
- - - Updated - - -
a jak przenieść ten napęd sam bo rozbierałem lusterka i one są na nity złączone z regulacją luster
Wiem że się przekłada bo poprzednik to zrobił u mnie. Kubicze. Ale teraz ma urlop.
Kubicze chyba przekładał całe bebechy z tego co mi wiadomo:big_boss:. Miał na przeszczep grafitowa europejska wersje 166. Całe bebechy poprostu poprzekładał z jednej do drugiej. Kiedys było pisane o tych przekładkach na forum już, miał nawet n ahandel te stare mechanizmy w bazarze No ale niech on sie wypowie :D:D bo on wie lepiej co robił . Być może naprawdę sa jakies różnice w mechanizmie z wersji wyspiarskiej względem kontynentalnej.
Mnie osobiście udąło sie wyrwać kompletne lusterka EU w kolorze więc zakłądałem całe kompletne i wszystko gra i hula.
Wiem że Yoozef kupował uzywane lusterko z angola celem przekładki całego mechanizmu do swojej 166 -fabrycznie wyposażonej w składane lusterka- więc on powinien coś wiedziec na ten temat , bo jakby nie było ma on obecnie wsadzony jeden mechanizm z angola do obudowy z auta z kierownica po lewej stronie, więc idąc tym tropem jedno lustro powinno nie dac się dobrze ustawić w jego belli.. :beer:
Całe? Całe to tylko lusterko fotochrom :P silniczki składania lusterek i to wszystko. DSP, fotele i inne dodatki sprzedał. Nad czym ubolewam bo teraz ja to muszę dokładać :P fotele już mam, telefon zrobię sam na bluetooth i jeszcze audio mi zostało bo ni jak nie mogę przywyknąć do zwykłego.
Sorki panowie, ostatnie parę dni nie zaglądałem na forum bo wieczory jakoś pozajmowane ;). U mnie był dokładnie taki motyw jak Masa pisze, że padło mi składanie w lusterku prawym. Kupiłem od angola kompletne prawe lusterko i przełożyłem z niego sam mechanizm składania. Wszystko prosto i gładko, największym wyzwaniem było odczepienie szkiełka no i zapieczone niektóre śruby.
Marek możliwe , ze jest tak jak piszesz- ja tam szczegółów az tak dokładnie nie znam- Ty masz od niego auto wiec pewnie Ci powiedział co i jak:beer:
A ja od niego kupiłem podłokietnik bez pokrywy i zapalniczke:) Fajna była ta szara 166 która miał. Full opcja. Felga 17 ori DSP jak piszesz- jednym słowem kopalnia skarbów:D:D. Szare skórki pojechały do klubowicza jakiegoś z wrocławia:).
================================================== ==========================
Skoro mozna zrobić przeszczep samych silniczków od skladania kolego majes , to może spróbuj póść tym tropem , co Yoozef i przeszczem same mechanizmy składania a mechanizmy od regulacji pochylenia wkładów zostaw stare. Jest wyjscie z tej sytuacji w takim razie.
Od siebie też dodam , że śruby w moich lusterkach te, które mocuja mechanizmy relulacji konta pochylenia szkieł były GIGA zardzewiałe i dobrze, że kupiłem lustra w kolorze:D :beer:
Widzę Masa po Twoich wpisach że masz słabość do browara :P :offtopic:
yoozef a jak odczepiłeś mechanizm od szkieletu ,gdzie jest przykręcony mechanizm regulowania lustra i jak przyczepiłeś do eu przecież jest na nity ???
yoozef a jak odczepiłeś mechanizm od szkieletu ,gdzie jest przykręcony mechanizm regulowania lustra i jak przyczepiłeś do eu przecież jest na nity ???yoozef jak odczepiłeś mechanizm składania lusterek jak one są na nity i jak je przyczepiłeś???
Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/166/...#ixzz2CbIBTBlO
yoozef a jak odczepiłeś mechanizm od szkieletu ,gdzie jest przykręcony mechanizm regulowania lustra i jak przyczepiłeś do eu przecież jest na nity ???
Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/166/...#ixzz2CbIBTBlO
yoozef a jak odczepiłeś mechanizm od szkieletu ,gdzie jest przykręcony mechanizm regulowania lustra i jak przyczepiłeś do eu przecież jest na nity ???
Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/166/...#ixzz2CbIHjiwo
yoozef a jak odczepiłeś mechanizm od szkieletu ,gdzie jest przykręcony mechanizm regulowania lustra i jak przyczepiłeś do eu przecież jest na nity ???
Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/166/...#ixzz2CbIBTBlO
- - - Updated - - -
sorki za ten post ale mi komp coś zwariował. pytanie nadal aktualne.
Mam takie lusterka, razem z odpowiednim przyciskiem
Mam pytanie czy w 166kach były 2 rodzaje lusterek?
Skladane elektrycznie i nie składane??
Czy wszystkie były składane(zamykane) elektrycznie?
Nie nazwałbym tego dwoma rodzajami. Ale fakt. Nie wszystkie miały składanie elektryczne. To była opcja. Za to możesz złożyć sobie ręcznie :D jeżeli nie masz składanych elektrycznie (a pewnie nie skoro pytasz) to kup jakiekolwiek składane elektrycznie i przełóż do swoich obudów same wkłady z napędem. Teraz już wiemy że angol ma jedno inne lusterko.
QBA jak dobrze pamiętam ma składane elektrycznie na sprzedaż.
A przełożenie tego mechanizmu składania jest takie łatwe?
To jest zbędne bo zrobię jak w turtorialu Marka składane wraz z zamknięciem centralnegoCytat:
Tylko dodatkowo musi kupić panel w dzwi kierowcy bo jeżeli nie ma składanych to i nie będzie miał guzików do obsługi ich.