[156] Przegląd okresowy... zawieszenie do wymiany...
Witam, pojechalem na przeglad w sumie zeby stwierdzic co musze wymienic bo ze zawiecha przod mi siada to czulem...
Wyszlo tak:
Amortyzator lewy przedni
tuleje wachaczy przednich L i P strona
Oslona przegubu prawego zew. ( co to?)
gumy i laczniki stabilizatora tyl
Szczerze to srednio sie znam:)
Prosilbym o jakies wskazówki przy wymianie tego.
Chce to zrobic aby bylo porzadnie.(ale bez przesady z kosztami)
Pewnie ktos robil ostatnio podobne rzeczy wiec chcialbym zapytac czy do tego cos jeszcze odrazu wymienic(sprawdzic porzadnie) ??
Jakie koszta calosci( za czesci)
oraz jakie szacowane koszta(mechanika od alf) ??
chcialbym miec pojecie a nie tylko rzucic kasa...
Re: Przegląd okresowy... zawieszenie do wymiany...
Cytat:
Napisał Awagandro
Witam, pojechalem na przeglad w sumie zeby stwierdzic co musze wymienic bo ze zawiecha przod mi siada to czulem...
Wyszlo tak:
Amortyzator lewy przedni
tuleje wachaczy przednich L i P strona
Oslona przegubu prawego zew. ( co to?)
gumy i laczniki stabilizatora tyl
Szczerze to srednio sie znam:)
Prosilbym o jakies wskazówki przy wymianie tego.
Chce to zrobic aby bylo porzadnie.(ale bez przesady z kosztami)
Pewnie ktos robil ostatnio podobne rzeczy wiec chcialbym zapytac czy do tego cos jeszcze odrazu wymienic(sprawdzic porzadnie) ??
Jakie koszta calosci( za czesci)
oraz jakie szacowane koszta(mechanika od alf) ??
chcialbym miec pojecie a nie tylko rzucic kasa...
Wyraźnie napisałeś, że masz do wymiany tuleje wahaczy, a nie sworznie, potem piszesz że nie wiesz co to tak prosta rzecz jak gumowa osłona przegubu występujaca niemalże we wszystkich samochodach na świecie (oprócz nieznacznej ilości terenowych), a teraz piszesz jak znawca tematu, że sworznie miałeś wyje... Nie jestem lekarzem, ale mi tu zalatuje rozdwojeniem jaźni (schizofrenia). Druga sprawa to jakąże Ty masz wersje tej Alfy 156 skoro te amorki nie pasują? No chyba że z niższymi sprężynami ale wtedy rónież nici z tych Twoich bilsteinów bo 650 zł komplet to najwyżej B6, a do nich również nie pasują niższe sprężyny, no chyba że chcesz mieć taczki i szybko padnięte amorki. A z tego co pamiętam to B8 po rabatach to 700 zł sztuka i do nich dopiero można ładować niższe springi. Jeżeli chodzi o przegub to osobiście w mojej wymieniałem tydzien temu obie gumy z prawej strony wew. i zew. i tylko dlatego trzeba zdemontować półośke. Przy okazji wymiany dolnego wahacza to w sumie prosty zabieg bo wywalasz dolny wahacz odkręcasz śrubę piasty (klucz nasadowy 36 cienkościenny ewent. zwykły oszlifowany) kombinerkami wywalasz opaske zrywasz starą gume, wstępnie wycierasz przegub ze smaru grafitowego, i zbijasz przegub z półośki i masz go w ręce. Myjemy wszystko bardzo dokładnie, nakładamy gume, nastepnie smar w tubce załączony do gumy za 12 zł komplet z dwiema opaskami i reszta w odwrotnej kolejności.
Aha i widze, że już dużo wiesz. Pozdrawiam