Witam, pękła mi pasek po lewej stronie silnika napędzający m.in alternator, czy możliwa jest dalsza jazda max 25 km do warsztatu ?
Printable View
Witam, pękła mi pasek po lewej stronie silnika napędzający m.in alternator, czy możliwa jest dalsza jazda max 25 km do warsztatu ?
Musiał bys oszczędnie świateł użwać, wyłączć wszystkie odbiorniki prądu i pamiętać ,że nie masz wspomagania kierownicy
Chodzi właśnie o to , czy w tym modelu 1,9 JTD 105 KM nie napędza on pompy wodnej ? ( Jestem przekonany, że nie ) a tak swoją drogą, co mogło być przyczyną , że pękł ? Początkowo coś " gwizdało " jak czajnik gotujący wodę , zatrzymałem się, spojrzałem pod maskę, nie patrzałem jednak na ten pasek ale w stronę turbiny, jechałem dalej jakieś 10 km ( już bez gwizdania , jednak wolniej około 60 km/h ) i pasek pękł ...
A mógł pęknąć "tak sam z siebie " ?
Zmartwił mnie ten gwizd, czy jedno z łożysk się nie zniszczyło , poruszyłem jednak kilkoma z napędzanym kół i "ruszały" się a jak "fachowo" nazywa się ten pasek ?
pasek wielorowkowy urzadzen pomocniczych
Hmmm sprawdź jeszcze czy koło od pompy wspomagania się obraca. Jeśli pasek pękł to nie bez przyczyny. Skoro reszta kółek się kręci to możliwe,że pompa się zatarła ,stanęło koło i przetarł się pasek.Ale to bardzo czarny scenariusz. Piszesz o gwizdaniu, możliwe że to pompa wyła. Obym się mylił ale dziwnie to wygląda.
Wykręć jedną żarówkę i śmigaj:)
powinno zniknąć najpierw wspomaganie. jadąc prosto ciężko wyczuć czy jeszcze jest czy już po. tak piszę bo miałem podobną sytuację. jadąc normalnie drogą nic nie czułem,że coś nie tak ale przy zwolnieniu przed rondem poczułem smród gumy. to był pasek. jak przejechałem rondo i mogłem się zatrzymać minęło kilka kilometrów. suma sumarum efekt taki ,że pękł przewód od wspomagania, wywaliło płyn i zatarła się pompa. jak stanęła pompa to i pasek strzelił bo musiał. ale to moje przeżycie i u ciebie może być zupełnie co innego.dla spokojności zajrzyj w zbiorniczek płynu od wspomagania, jak jest płyn to luzik.
Na płyn spojrzałem - jest, ,, mam od ponad miesiąca około 1 - 2 mm poniżej granicy "minimum " może to dlatego ?
o to trochę mało, chyba powinieneś słyszeć pompę wspomagania. zobacz czy kołem od pompy idzie obrócić?
Dzisiaj już nie mam możliwości sprawdzenia, taki stan płynu jest już odkąd kupiłem alfę, ja sam przejechałem nią około 1 500 km ( mam od wrzesnia ) ,
- - - Updated - - -
A czy przy zakupie tego paska potrzebny jest jakiś numer poprzedniego paska ?
numeru poprzedniego paska nie potrzebujesz
jedynie dane silnika i informacje, czy była klima
pasek możesz kupić na alledrogo i sam spróbować założyć..
potrzebujesz jedynie klucza nasadowego z grzechotką (dosyć długą grzechotką), żeby odgiąć napinacz. ale wcześniej spr, czy ta pompa się kręci...
nr. nie potrzebujesz ale przydała by sie jego dlugosc ,paski sa dostepne w nawet kilkunasto milimetrowych odstepach
a jak sprawdzić długość ?
teraz już nie sprawdzisz.
musisz polegać na katalogach:)
Podobno 1840 6pk .
Witam. Jak sprowadziłem swoją Alfę to miałem przecięty pasek wielorowkowy i dlatego Alfa była tańsza w zakupie. Po oddaniu do mechaniora winowajcą takiej sytuacji był napinacz ten z tą sprężyną który kształtem wygląda jak młotek (przepraszam nie wiem jak fachowo on się nazywa) okazało się że rolka na nim już odmówiła posłuszeństwa i przecięła pasek. Oczywiście to było w moim przypadku ale na wszelki wypadek zwróć uwagę w jakiej kondycji jest ten napinacz.
Jeżeli to alfa 156 1.8 T.S to są dwa paski : 6PK1842 lub 6PK1840 oba zamienne