Jaki polecacie olej do silnika?? Slyszalem ze bardzo dobry (ze wzgledu na wariator) jest valvoline 10W60...Jak doradzacie?? Pzdr.
Printable View
Jaki polecacie olej do silnika?? Slyszalem ze bardzo dobry (ze wzgledu na wariator) jest valvoline 10W60...Jak doradzacie?? Pzdr.
jest dobry
i jest taki "temat rzeka" tam masz wszystko o olejach
10W40. Do codziennej jazdy tylko taki. Ogólnie polecane to Selenia (tylko że bardzo droga, 55zł za litr a musisz kupić aż 5 litrów), wspomniany Valvoline, Motul, Millers. Ja używam Millersa XSS i jestem zadowolony. U kolegi w jakimś japończyku znowu po zalaniu Valvoline maxlife silnik przestał brać olej. Generalnie ważne, żeby był to olej wysokosyntetyczny. Więc jakiekolwiek wynalazki typu Castrol, Lotos itp odpadają. Jeśli chcesz Millersa to poszukaj w internecie namiarów do importera, zadzwoń i umów się może Ci wyśle. Gość który to prowadzi (u mnie w mieście) widać że dba bardzo o klienta i wydaje mi się że z wysyłką nie będzie problemu.
Aha a jak kupie ten valvoline to lepszy 10W40 od 10W60 ??
A jak masz styl jazdy? Jak lubisz dawać po obrotach to 60, również ten kiedy silnik bierze olej (wysoka lepkość kinematyczna), a jeśli preferujesz spokojny/umiarkowany styl i silnik jakoś specjalnie nie wcina to 40.
ah dzieki za info :) Pzdr.
Witam!
Chciałbym odświeżyć temat, od niedawna jestem posiadaczem AR 156 2.0 TS, 99r. przesiadłem się z 145 1.4BX, i uczę się dopiero tego silnika. Poprzedni właściciel wlał do silnika olej Mineralny przy przebiegu 180 000, chyba Mobila nie bardzo chce na takim jeździć, wiem że AR lubi dobry olej. I teraz pytanie czy mogę przez karnie przejść na Pół Syntetyk 10W40 ?.
Raczej tylko taki powinien byc w tym silniku 10w40, ja bym jeszcze zalał przed wymianą płukanką. Ważniejsze jest, to dlaczego w tym silniku znalazl sie taki olej? Może bral go już nadmierne ilosci, bądz gdzieś przecieka? Jak to wygląda u ciebie?
Na pewno powinien byc 10w40, a w zimie to już w ogóle. Szkoda delikatnych panewek jak i wariatora, bo niż ten tani minerał sie rozprowadzi po silniku...
Shell HELIX HX7 40W :)
Wycieków żadnych nie mam, czy olej brał też nie wiem, ogólnie żadnych niepokojących sygnałów nie widziałem, ale myślę że wymienił po taniości żeby było w statystykach, zawszę ktoś może się złapać na wymieniony olej, zważywszy że wlał najtańszy chyba z możliwych. Chce to wymienić jak najszybciej bo tak jak piszesz szkoda Wariata.
A powiedźcie mi czy mogę sobie tak po prostu wymienić na pół syntetyk bez problemu, na płukanie silnika chwilowo nie mam czasu, a na oleju Mineralnym nie chce za bardzo jeździć.
nie trzeba lac castrola, mobile one etc.. naprawde shell helix hx7 10w40 jest dobry, sam uzywam po castrolu, bo mam go tanio. regularnie dolewam, bo benzyna lubi wypic - tez w 156 mam 1.8, jezdze dynamicznie i nic sie nie psuje :) praca silnika dobra. dodam ze przejechalem 24tys km bez wymiany przez to, ze sie zagapilem z przebiegiem :) pracowal fajnie, ale co 1000km dolewam, bo lubi wypic :)
Zalałbyś valvoline vr1 10w60 i na pewno zużycie oleju by uległo redukcji ;) 164 lubi sobie pociągnąć oleju, po zalaniu vr1 apetyt ograniczyła o połowę :D
No tak, to prawda - ale jednak i tak wyszloby drozej :P moze do nowszego auta to zaleje, na razie jestem swiezo po wymianie :))
Polecam pełen syntetyk. Nie "na bazie syntetycznej" lub "w technologii syntetycznej" - bo to oznacza, że jest to półsyntetyk z nazwą wprowadzajaca w błąd.
ile oleju średnio ( mniej - więcej ) może albo powinien zużywać twin spark między wymianami ? ( wymiana tak co 10 000 km)
Podłącze się pod temat. Kupiłem TS`a 1.8 zalanego już wczęsniej FUCHS`em 5W30, w instrukcji takiego niema, nie wiem czy olej bierze, lać dalej 5W30 ? Czy może przejść na 10W40 ?
Ja zawsze przechodze na taki, jaki ma być
Do ts'ów lałem VALVOLINE MAXLIFE 10w40, polecam. Jak miałem okres, że jeżdziłem ciagle predkosciami 100+ (same autostrady) to lałem 10w60
Producent zalecał do 156 1,8 najpierw Selenia 10W 40 Alfa Romeo, teraz 10 W60 Selenia Racing.
No wiesz, tak zaleca producent, kto ma wiedzieć lepiej...
Twój samochód, wariator i panewki- Twoja decyzja...
podwójny post
Myślę,że za duże ryzyko optymalnie Selenia 10W40 nie ma co kombinować
Albo sugerowany albo valvoline broń Cię przed castrolem ;)
Panowie odgrzewam kotleta, kupiłem 156 1,8 z przebiegiem 69 tysięcy kilometerów. Zalana jest olejem SHELL 5W30 , ja w 166 mam 10W40 Valvoline , czy ktoś mi może powiedzieć czy wracać do 10W40 jak zaleca fabryka , czy zalać ją może 5W Ale 40 a nie 30 . Z góry dziękuję za odpowiedz.
Temat rzeka... Jak tytuł wątku olejowego tu na forum .
Ale bardziej popatrz na forum oilclub.pl
Albo po prostu zalej przyzwoity 5w40 jakiś czy 10w40 (o te przyzwoite trudniej).
10w60 na tor wyłącznie. 30? Nie używałem w ts choć o ile pamiętam instrukcja dopuszcza. W pucharze alfy 156 stosowali 5w30 - zawsze trochę mniejsze opory i że 2 - 4 konie więcej mocy a silnik wymienić to było pikuś dla nich. Tak czy siak olejem (jak z grubsza wg zaleceń instrukcji a nie jakis 0w20) silnika nie zepsujesz.
Jak się zepsuje to z innych powodów nie oleju.
Ja zawsze we wszystkich swoich autach lałem to, co jest podane w instrukcji.
Grześ z Motodelty zalał mi Totala 10w50 .