Witam,
Przed chwilą grzebalem w kablacha w mojej alfie 1.9 tdi i wyświetli mi sie abs ebs system failure. Jakies zwarcie czy co ? Nie odpala wogole. Co zrovic ? Pomóżcie.
Printable View
Witam,
Przed chwilą grzebalem w kablacha w mojej alfie 1.9 tdi i wyświetli mi sie abs ebs system failure. Jakies zwarcie czy co ? Nie odpala wogole. Co zrovic ? Pomóżcie.
może dlatego że to TDI to nie odpala. jak by to było JTD to by na pewno odpaliło ;)
a tak bardziej na serio - ja bym sie zainteresował akumulatorem na Twoim miejscu
Właśnie zauważyłem że pomyliło mi się JTD *
- - - Updated - - -
Ale coz tym akumulatorem ? Zepsuł się czy co ? Do tąd chodził bez zarzutów
W kablach od podnoszenia szyby - strona od kierowcy
- - - Updated - - -
Były tam 2 takie kostki
Sprawdź bezpieczniki
Diesel potrzebuje mocniejszego niż benzyna akumulatora żeby zakręcić. Jeśli jest słaby to samochód nie odpali bo rozrusznik nie zakręci odpowiednio, chyba nie muszę o tym pisać. A podobne błędy wyskakiwały mi właśnie przed wymianą aku, po wymianie cisza i spokój. Z odpalaniem tez miałem już poważne problemy przez ostatnie tygodnie
Dziś moja bella stała 11H pod pracą wychodzę -13 odpaliło od pierwszego ale 2 błędy wywaliło jak w tytule i czemu ??
Aku nowy nie cały miesiąc 77Ah, świece grzeją prawidłowo podgrzewane 2 razy
akumulator jest na pewno dobry. Połączyłem jakoś źle kable bo chciałem sobie zrobić dodatkowe oświetlenie. To mogę być bezpieczniki czy może cos innego ?
Póki nie sprawdzisz to sie nie dowiesz.
dokładnie, sprawdź bezpieczniki
Miesiąc temu zaczęły mi się pojawiać te komunikaty. Ale po kilku dniach mrozu i odwilży doszedł błąd IMMO CODE . Początkowo przeczyściłem styki kostki od immo wg rad z forum. Pomogło na kilka dni, auto odpalało ale nadal z błedami ABS , ASR i EBD. W końcu immo zablokował auto. Poprosiłem o pomoc elektryka. Wrzucił emulator, wywalił immo a auto dalej swoje, czyli IMMO COde, ABS,ASR,EBD failure...Elektryk się nie poddał i zabrał auto lawetą do warsztatu. Wg jego relacji na wykończeniu (cokolwiek to znaczyło, czyli spalona, zaśniedziała) była wiązka zasilająca owe układy pomiędzy body kompem a sterownikiem pod maską...Także moje problemy były podobne, choć wiem że o IMMO w tym wątku nie wspominałeś. Sprawdź co możesz i jak nic nie wskórasz to jedź do dobrego elektryka. Ja jestem z serca Kujaw i auto wstawiłem do Rakutowa pod Kowalem. Polecam , gość robił już nie jednego Włocha i ma pojęcie.
Miałem dziś to samo, auto stało dwa dni na dworze - akumulator nowy 2 tyg temu wymieniany Centra futura, świece żarowe także mają góra miesiąc, jedno grzanie i po odpaleniu (przyznam lekkim, odpalił żwawo) wyskoczyły błędy. Przy dalszej jeździe odpalaniu i gaszeniu błędu nie było. Ew jak się pojawi ponownie szukać w bezpiecznikach czy to efekt zbyt dużych spadków napięcia?
akumulator słaby.
Niekoniecznie słaby aku. Mogą być lekko podjechane szczotki w rozruszniku i też będzie potrzebował większego kopa. Szczególnie diesel. Ale to jakby inna historia. Tak to już jest zimą,że w włoskich samochodach potrafią wyskakiwać błędy zimą. Przyczyny - temperatura , czyli spadek napięcia przy rozruchu, wilgoć, a co za tym idzie tak jak kolega pisał wcześniej , szczególnie w 147 pod maską przy wtyczkach od centralki ABS często zbiera się wilgoć. Miałem taki przypadek,że kostki były wręcz zielone - auto wtedy jechało normalnie do 50km/h później zapalał się ASR i nici z jazdy - zero mocy i przyśpieszenia.
Dokładnie Panowie - błąd więcej nie wyskoczył do dzisiaj, także to wybryk jednorazowy. :)
Cholera odebrałem auto, mechanik wymieniał łożysko i grzebał przy szybie ( której oczywiście nie zrobił ). Teraz przy 50 km/h zapalają mi się kontrolki EBD system failure,ABS i hamulec ręczny. Auto stało u niego 7 dni a było ostatnio upalnie, wcześniej nie miałem tego błędu.
Łożysko jest z zintegrowanym magnetycznym pierścieniem z którego czyta czujnik ABS... Mechanik mógł uszkodzić łożysko lub czujnik przy montażu...
He
Wykonałem telefon do mechanika z ogólnym ochrzanem... i wsiadłem do auta. Zastanawiałem się czy działa ABS więc dałem jej trochę w palnik, nie działał. Oprócz tych błędów które wymieniłem zaświecał się jeszcze VOC ( VOD ?). Wyłączyłem silnik, chwile poczekałem i ku mojemu zdziwieniu mało że kontrolki się nie zapalają, ABS działa to jeszcze szyba się zaczeła podnosić (mechanik twierdził że to panel sterowania). Wychodzi chyba na to że aku wina.
Hej, może obudzę temat trochę.
Dzisiaj rano mi właśnie nie odpaliło autko. Tyle ze jest sierpień więc raczej jej nie zmroziło. No i mam 147 1.6 EkoSpark więc to nie wina że diesel. Śpieszyłam się do pracy więc po 4 całkowicie nieudanych odpałach zrezygnowałam i ją zostawiłam. Pojawił mi się właśnie błąd EBD. Myślicie że jak podepnę aku do prostownika to uratuję sytuację? Nie dawno były wymieniane świece i cewki, pół roku temu alternator.. jeszcze nigdy nie miała problemu z odpaleniem. Skoro nie odpala to nawet do mechanika z nią nie pojadę :/
Doładować tego aku napewno nie zaszkodzi. Po uruchomieniu zapłonu słyszałaś pompkę w baku? Jeżeli tak warto byłoby odczytać błędy z komputera. Coś się może wpisało.
Tak jak teraz o tym myślę i czytam różne wpisy to może to być faktycznie aku. Bo oprócz EBD jeszcze ABS zaczął wyskakiwać. Jak pół roku temu zmieniałam alternator to przez chwilę z niewiedzy nadwyrężałam sporo akumulator może być już w złej formie. Zresztą jak zmieniałam cewki i czekałam na części to auto stało 1,5 tygodnia bez ruchu... No ale zobaczymy. 5 dni temu był podłączany do kompa i nic nie wyskakiwało - dziwne że tak naglę coś padło.
Jak aku jest dobity to czasem zachowuje się trochę nieracjonalnie. Te błędy i problem z odpalaniem to objaw aku na skraju życia. Tylko wymienić bo doładowanie prostownikiem czy nawet jadąc trasę niewiele da - efekt bedzie tylko tymczasowy a aku najdalej za parę dni i tak siądzie.
Wyryte rantem felgi