bella 147 1.9 jtd 115km. Przy normalnej jeździe jest ok ale jak mu buta do dołu zasadzę to dymi na czarno. W czym problem może być ?
Printable View
bella 147 1.9 jtd 115km. Przy normalnej jeździe jest ok ale jak mu buta do dołu zasadzę to dymi na czarno. W czym problem może być ?
Może tym, że to diesel a diesel przy butowaniu dymi na czarno?
a może egr i kolektor do wyczyszczenia?
u mnie po ogarnięciu tego o wiele lepiej to wygląda pod tym względem
Może EGR już zasyfiony?
dodam jeszcze że auto przy butowaniu idzie, i nagle koniec, po czym znowu idzie takie szarpanie dziwne (nie turbo dziura)
Do sprawdzenia szczelność dolotu! EGR i wtryski - przepływka również
Stawiam na dziurawe węże dolotowe do i z turbiny
skorzystaj z wyszukiwarki!!! milion tematów na ten temat,sprawdź dolot,pewnie gdzieś ma dziure :cool:
rownież stawiam na węże jezeli idzie i nagle koniec jak to kolega okreslil, identyczny przypadek mialem w 166 2.4 jtd a co do dymu to również może być poprzez turbine albo EGR
u mnie kopciła jak była dziura w dolocie rura IC - przepustnica dziura była naprawde nie wielka
Jeżeli auto idzie to turbina i egr jest ok. Na 90% dziurawy warz doprowadzający sprężone powierzę do turbiny lub intercoler ma gdzieś dziurę. U ojca w warsztacie spotkałem sie już z dwoma takimi przypadkami w fiatach ale one maja te same silniki JTD co ty. Większość ludzi myśli ze turbina wtryski lub coś, wymieniają to a auto dalej nie chce jechać, a wystarczy trochę czasu poświecić wejść pod auto i poszukać.
kolego niekoniecznie. Jeżeli dziura będzie niewielka to ten świst bd się gubił przy pracy silnika, wszystko zależy od miejsca i wielkości ewentualnej dziury, a uto kopci po daniu mu w palnik a nie jadąc do 2 tys obrotów.
Ale nie ma co gdybać, trzeba otworzyć maskę i się trochę ubrudzić i może coś wyjdzie:)
do 2 tys tez będzie kopcić. Szczególnie jak jest zimna.
heh no ja akurat się z tym nie zgadzam ale ok :)
Trzeba poczekać aż kolega to oglądanie lub jakiś mechanik mu do tego luknie:)
Przecież normalne że będzie kopcił jak Omen mówi bo narasta Boost i leje się paliwo, brakuje powietrza i jest batory.
Zrób logi i będzie wiadomo co jest. Mechanik ci wymieni wszystko po kolei, skończywszy na wtryskach i turbinie.
tak każdy mechanik wymienia wszystko i zawsze zostawiamy 5 tys na naprawie :)
Jest słyszalny jakiś świst. Będę musiał poszukać tej dziury.
Sprawdz rurę turo-ic którą zobaczysz ją po zdjęciu osłony silnika. oraz rurę IC-kolektos ssący którą łądnie widać pod maską z prawej strony.