Jak w temacie. Jaki byście zaproponowali :) Oczywiście chodzi mi o pasek rozrządu :)
Printable View
Jak w temacie. Jaki byście zaproponowali :) Oczywiście chodzi mi o pasek rozrządu :)
Conti wg mojego machera co tysiąc pasków wymienił.
A czemu nie Dayco?
Conti lepszy ale gates tez nie jest zły. Mógłbys napisać że chodzi o rozrząd a nie..
dla mnie tylko Conti, w fabryce Gates'a byłem w Legnicy, troche gadalismy na temat ich wyrobów, mieli czas ze kupa zwrotów do nich przychodziła bo uruchomiono fabryke w Chinach i skosnoocy nie dawali sobie rady z jakością.
I tak jakos nie mam do nich zaufania.
Jeśli pasek jest dobrany prawidłowo wg.danych katalogowych czy Conti Czy Gates czy Dayco ma spełniać swoje zadanie,każdy z tych producentów dostarcza swoje wyroby na pierwszy montaż.
Ciekawa informacja nie spotkałam się z paskiem Gatesa wyprodukowanym poza Europa inaczej ma się sprawa do Conti ci produkuja na całym świecie.
- - - Updated - - -
Na każdym pudełku paska jest napisany kraj pochodzenia.
- - - Updated - - -
Przeglądnij pudełka Contiego to się zdziwisz.
Dayco nie bo sie rozwarstwil. Na ten przykład mnie. Nowy wielorowkowy wytrzymał 2 tygodnie.
Jak dla mnie DAYCO,potem Conti i Gates na koniec bez mitów czy pierdół że w chinach że w rumunii,co za różnica?
Jak sie pasek zmienia to kółeczka od wałków rozrządu też trzeba obejrzeć jak i te od wału czy czegoś tam nie ma no i podzespoły wymienić typu napinacz i rolka zwrotna czy pompa wody
Zakładam i jeżdzę póki co,swój pasek COnti już 3 razy ściągałem i zakładałem i jeżdże bez problemów
No i darek ma rację każdy z nich ma wytrzymać tyle ile zaleca producent w danym typie silnika.
- - - Updated - - -
Oczywiście jeśli wszystko zostało dobrane prawidłowo i montaż przebiegł wg.danych fabrycznych.
Ja mam dayco, drugi raz i polecam.
Wysyłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2
U mnie Gates siedzi od niedawna jak przedwcześnie trzaśnie na pewno dam znać:P
osobiscie zawsze montuje paski rozrzadu Gates i od 1997r zadnych problemów z wyrobami tej firmy nie miałem
Paski contiego jeśli chodzi o TS-y to parodia jest, profil zęba na pasku ni chu... nie pasuje do profilu zęba na kołach.
Do TS, JTD zakładamy tylko paski DAYCO.
Conti idealny jest do V6.
Gates siedzi po środku ... nie jest ani najlepszy w jednym ani najgorszy w drugim i odwrotnie, na jego temat nie mam złego zdania.
W jaki sposób oceniasz stan paska nie zdejmując go ???!!! Równie dobrze można zadzwonić do Wróżbity Macieja i powie ci to samo bez oglądania paska (podobno ostatnio można nawet przed SMS-y się z nim kontaktować).
Stan paska widać od strony powierzchni zębatej i oceniamy zdjęty, nie napięty. Przy przebiegu do 60 tyś jeśli pasek był prawidłowo napięty i nie ma określonego wieku nie widać praktycznie żadnego zużycia.
PS. Do 3.0 V6 24v CF1 nie kupisz raczej innego paska niż DAYCO ;)
Ja polecam ruville
Dayco robi na pierwszy montac dla Forda. I pewnie robil juz nie bedzie po wygasnieciu obecnej umowy. Odsetek zerwan paska na gwarancji byl dosc spory w porownaniu do konkurencji. Ale czy tak samo byloby z Alfa ? Nie wiem. Tak czy inaczej rzeczywiscie sa to firmy o podobnej jakosci.
Najlepiej pasujacy ksztalt zeba do rolek TS ma Dayco
Dayco ma powlekane zęby specjalnym tworzywem
Ogólnie Dayco dostarcza na pierwszy montaż dla Forda porsche i jeszcze kilku renomowanych producentów
contitech ogólnie cale niemcy na tym jeżdzą i się spisuje
gates znowu francja
i tak można gdybać
wszyscy 3 producenci to górna pułka
Ja osobiście wybieram 1 contitech 2 dayco 3 gates
I jeszcze trzeba dodać że też koncern VW pakuje Dayco na pierwszy montaż,taka mała ciekawostka/wcześniej był to Contitech/.
A czy np. paski gates lepiej pasuja do skf itp? Jest jakas taka zaleznosc?
Paski contiego jeśli chodzi o TS-y to parodia jest, profil zęba na pasku ni chu... nie pasuje do profilu zęba na kołach.
Do TS, JTD zakładamy tylko paski DAYCO.
Conti idealny jest do V6.
Gates siedzi po środku ... nie jest ani najlepszy w jednym ani najgorszy w drugim i odwrotnie, na jego temat nie mam złego zdania.
W jaki sposób oceniasz stan paska nie zdejmując go ???!!! Równie dobrze można zadzwonić do Wróżbity Macieja i powie ci to samo bez oglądania paska (podobno ostatnio można nawet przed SMS-y się z nim kontaktować.
Stan paska widać od strony powierzchni zębatej i oceniamy zdjęty, nie napięty. Przy przebiegu do 60 tyś jeśli pasek był prawidłowo napięty i nie ma określonego wieku nie widać praktycznie żadnego zużycia.
PS. Do 3.0 V6 24v CF1 nie kupisz raczej innego paska niż DAYCO 
Masz tutaj odpowiedzi na swoje pytanie.
Wysyłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2
Ja zawsze ide w taką konfiguracje:pasek-dayco ew.conti
reszta SKF lub INA ale nigdy nie biore zestawów raz się zawiodłem na cenie przystępnej ale pasek strasznie sredni z firmy INA w zestawie i wole sobie skompletowac bo cena nie do konca idzie w parze z jakoscia
Powiem tyle. U mnie od 1.5roku i 40tys km siedzi Gates i nie pękł:P Więc coś tam jest wart..
Zakladanie takiego tematu mija sie z celem ;] Kazdy powie co mial i tyle bo uszkodzeniu moze uleglo "0,5%" z tego. Ja sie osobiscie nie spotkalem z peknieciem paska ktory nie minal swojego okresu wymiany. ANET wytlumacz mi np dlaczego wg Ciebie conti najlepszy jest dla V6? Bo ja np. mam juz 3 komplet Gates`a i wg mnie on pasuje idealnie.
a ja mam pytanie dlaczego sa dwa rodzaje pasków do ts- rózniące się iloscią zebów? od czego zalezy który pasek jest uzyty?
1,2 zęby mogą się różnić zawsze- to w niczym nie przeszkadza
Ja tam u siebie w warsztacie zakładam co klient sobie życzy;). Niemniej jednak w moim mieście Dayco sporo tańsze jest (jeśli chodzi o Alfe) wiec po co przepłacać :P. Co do Gates'a to paski wielorowkowe potrafiły jak szmaty wygladać. Ciekawe jak te nowe microhorizony które od niedawna u mnie się pojawiły. Zestawy rozrządu warto czasem kupić bo w zestawie mogą być dodatkowe śruby czy zaślepki których osobno można się nieźle naszukać zawsze warto sprawdzić co w takim zestawie jest. jeśli chodzi o rolki, napinacze i pompy wody to zdecydowanie Ruville często jest tylko pakowaczem i siedzą tam części pierwszego montażu.
A oto fotka dla wszystkich zwolenników packów contitech w TS-ach i JTD-kach ;)
a to nie przypadkiem przez wyrobienie koła?
zęby na nim są węższe niż na pasku...
Kurczę - jeśli to prawda to trzeba by to bardziej nagłośnić.
Mam jeszcze swojego starego conti, którego wymieniłem i osobne koło rozrządu od TS, więc sprawdzę jeszcze dziś i napiszę, jak jest u mnie.
OK poczekajmy- ja sprawdzę u siebie, porobię zdjęcia i porównamy.
Będe nie długo u siebie też zaglądał i zrobie fote