Witam
Przed miesiącem kupiłem Alfe 156. byłem wczoraj u mechanika na komputerze i powiedział mi że jest nieprawidłowe wyprzedzenie zapłonu i nie wie jaka jest przyczyna :-(
wyprzedzenie zapłonu to ok -11 stopni. jaka może być przyczyna ? pomocy
Printable View
Witam
Przed miesiącem kupiłem Alfe 156. byłem wczoraj u mechanika na komputerze i powiedział mi że jest nieprawidłowe wyprzedzenie zapłonu i nie wie jaka jest przyczyna :-(
wyprzedzenie zapłonu to ok -11 stopni. jaka może być przyczyna ? pomocy
to wyglada na uszkodzony wariator
a jak inne parametry adaptacyjne tego silnika.
--
No ja nie wiem ale mówił że reszta jest w porządku.. na wariator mi to nie wygląda bo chodził by jak dizel, przynajmniej po zapaleniu zaraz.. a tu ładny prawidłowy dzwięk.. :?
to tylko stara gadka mechaników posiłkujacych sie starym programem diagnostycznym.
samochód swoje lata ma i ECU reguluje tak parametry aby utrzymac się w zadanych przedziałach.
ECU w takim przypadku nie poda blędu tylko zmieni drastycznie parametry adaptacyjne.
dlatego pytałem o te parametry: TRA, FRA oraz Lambda Adaptation Row 1.
Jak masz notebooka to kup interfejs diagnostyczny VAG KKL za 74 zł z alegro od viakena .
Program diagnostyczny jest za darmo i wtedy będziesz wiedział co tak na prawde dolega silnikowi.
Prawdopodobnie niesprawny któryś z czujników :położenia kątowego wału korbowego lub wałka rozrządu, albo przestawiony rozrząd
czujnik spalania stukowego
wg. słow mechanika nie ma bledu, czyli nie mozliwe aby był uszkodzony jakis czujnik.
poniewaz w przypadku ich awarii ECU zapala błąd, nawet czujnik spalania stukowego.
Przestawiony rozrząd nie powoduje wykrywalnego "wyprzedzenia zapłonu".
Jest chyba tylko jeden przypadek, jesli spręzyna wariatora nie odbija ale to dośc specyficzny przypadek i żadki.
rozrząd był zmieniony po badaniu, badanie powtórzyłem i dalej to samo. wyprzedzenie ok -11 stopni. dodam ze silnik pracuje bardzo dobrze, cicho i jest dynamiczny. więc chyba nie bede szukał przyczyny..
te -11 stopni to ci mechanik podawał, czy sam widziałes i gdzie.
moze byś wyjaśnił co to za -11 stopni, gdzie to mierzone w czasie badań, jakich, czym ?
kolego, jest wyjaśnione na samym początku.. te -11 stopni to kąt wyprzedzenia zapłonu.. mierzone komem magneti marelli także nie ma mowy o pomyłce.. :>>
ok, dzięki za reprymendę.
auto działa, temat zamykamy.
w żadnym parametrze wpisanym do listy serwisow do ECU tzw. RDBLI ID nie ma takiego parametru aby mozna było określić że wyprzedzenie zapłonu jest -11 stopni.
wyprzedzenie zapłonu jest określane impulsem z czujnika wału korbowego i jest stałe.
Impuls echo jest pobierany z czujnika Halla i porównywany w ECU.
Wariator zmienia moment otwarcia zaworów ssacych a ECU dozuje ilośc paliwa poprzez regulację czasu wtrysku z efektem opuszczania jednego zapłonu i dodawania czasu impulsu do nastepnego cyklu jesli z obliczeń wynika, że kolejny czas wtrysku ma być mniejszy , równy niz 1.5 msek.
bubu na prezydenta!
kolego osobiscie widziałem na komputerze ten parametr - "kat wyprzedzenia zapłonu". co to jest to nie mam pojecia. ale mechanik mowił ze powinien być ok 10 stopni a jest 11 na minusie wiec cos nie tak jest. załozyłem temat z czystej ciekawosci zeby dowiedziec sie co to jest. no ale widze ze nikt tak do konca nie wie :)
i masz rację, my tu na forum posiłkujemy się programem alfadiag oraz darmowym Unidiagkwp2000.
Jak kiedys byłem na diagnostyce to mechanik miał bosch KTS 520 ( 550) i też rzucał w eter hasła lamda1= 40, lambda 2 = 20 a niby miało być 0%.
z tego nic nie wiedziałem , on chyba też bo w końcu przyznał się że diagniostyka M1.5.5 to jest magia chyba czarna.
dlatego zabrałem się za to sam.
moze odezwie sie jakiś diagnosta z praktyką.