Zakładam kupioną półoś, wymieniam obie osłony i razem z nimi smar. Czym wyczyścić pozostałości starego smaru (towot?) i jaki dać nowy, żeby wszystko działało jak trzeba?
Printable View
Zakładam kupioną półoś, wymieniam obie osłony i razem z nimi smar. Czym wyczyścić pozostałości starego smaru (towot?) i jaki dać nowy, żeby wszystko działało jak trzeba?
Wyczyść ropą tylko potem dobrze wydmuchaj.
Wysłane z mojego GT-I9000
Daj smar grafitowy.
Nie rozbieraj przegubu na czynniki pierwsze,nie wyjmuj kulek. Często zdaża sie że później szybko lecą po takiej operacji. Tylko wymyj i "nakituj" nowego smaru.
Nie mam zamiaru całkiem rozbierać - wyjmę tylko półoś o ile wyjdzie w miarę łatwo i chcę pozbyć się starego smaru, wymyć do czysta albo prawie czysta i napakować nowego smaru.
Czyli jak mówicie - czyścić ropą (wykąpać przegub w jakiejś bańce?) i potem grafitowy smar. Co seryjnie jest dawane, też grafit czy towot?
- - - Updated - - -
Mały update - do przegubów smar molibdenowy - żaden inny ;)
Dokładnie, molibdenowy. Są w sprzedaży nawet w Polmozbytach małe tubki specjalnie do przegubów. Typowym grafitowym to można np. siodło w ciągniku nasmarować ;)
Albo idź do Inter Carsu i poprosi o smar do przegubów Febiego :) i napewno dadzą Ci taki jaki potrzebujesz
przeguby fajnie smaruje smar grafitowy od K2 bit.ly/3947_smar_grafitowy
Wszyscy producenci nakazują ażeby nie przemywać przegubów żadnymi zmywaczami. Np ropa pozostawia powłokę tłustą i smar nie może się dobrze przyczepiać do powierzchni a jeszcze większy błąd rozbierać na części pierwsze. Kulki są ułożone do danego miejsca. Najlepiej wydłubać stary smar do maksa i wepchnąć nowego.
ja do przegubów używam smar grafitowy od K2 bit. ly/3947_smar_grafitowy i bardzo dobrze się sprawdza