Witam,
jak w temacie. Po odpaleniu belli po 5s kontrolka sama gaśnie.
Z tego co wyczytałem to jest jakaś przeróbka poprzednika.
Jak wrócić do pierwotnej wersji by kontrolka gasła po zapięciu pasów?
Dzięki za pomoc.
Printable View
Witam,
jak w temacie. Po odpaleniu belli po 5s kontrolka sama gaśnie.
Z tego co wyczytałem to jest jakaś przeróbka poprzednika.
Jak wrócić do pierwotnej wersji by kontrolka gasła po zapięciu pasów?
Dzięki za pomoc.
To nie przeróbka. Zawsze tak było zarówno przed FL, jak i po.
Dokładnie. Ja się to nawet cieszę, w 147 tego nie miałem
to kijowo. Ja bym wolał by gasł po zapięciu pasów. A da się to przerobić?
Zasadniczo idiotycznie to działa. W 166 też gaśnie po czasie (około pół minuty).
u mnie jak szybko zapne pasy to moment gaśnie, a jak nie zapnę to pare sekund sobie świeci :P także pewnie norma taka w 156...
W 156 nie ma czujnika zapiętych pasów - jest tylko przypomnienie (to co widzisz między zegarami). Jeśli chciałbyś to przerobić na czujnik to byś musiał się dosyć mocno pobawić z dorabianiem czujników, ciągnięciem kabli itp. - nieopłacalne.
no to lipa. zostanie bez.
Elektronik amator lub osoba z nadmiarem czasu wolnego i odrobiną pomyślunku zrobi wszystko. Najprostszy sposób to wpiąć się z nową diodą zamiast oryginalnej (instalację oryginalną najlepiej zostawić a w to miejsce inną małą LED wsadzić). Podciągnąć włącznik z mikrostykiem do mechanizmu zapinania pasu i tak go ustawić wewnątrz, żeby przy włożonym pasie mikrostyk był w pozycji Off (tylko do tego trzeba mocowanie klamry rozebrać i dobrze zmontować, żeby po kilku razach się nie wyrobiło). To taka najprościej i prostacko. Można też kombinować z przekaźnikiem, łączeniem obwodu poprzez metalową końcówkę pasa itd.
- - - Updated - - -
To raczej tylko subiektywne odczucie. W zapięciu nie ma żadnego włącznika/czujnika podobnie, jak i przy mechanizmie zwijania.
W jaki sposób w takim razie nasze Alfy sprawdzają czy pasy są zapięte?
Przecież na odpietych pasach nie można odpalić AirBagów!
Kto Ci tak powiedział? Zawsze odpali obojętnie od pasów, jeśli wyczuje że ktoś siedzi - od tego ma czujnik w fotelu.
Zwróćcie uwage na klamry (pewnie są z napinaczami) od innych modeli z czujnikami. Może są identyczne a jedynie dwa kabelki do podpięcia.
Instrukcja wyraznie mowi, ze jezdzi sie z zapietymi pasami.
Wysłane z mojego GT-I9000
To jest tylko trick marketingowy. Kontrolka jest tylko i wyłącznie po to, aby zdobyć dodatkowe punkty w testach bezpieczeństwa. Poduszka wypali zawsze, jeśli czujnik pod siedzeniem wykryje że ktoś na nim siedzi, czy pasy są zapięte czy nie, czy samochód posiada czujnik czy też nie. Dlatego też masz możliwość wyłączenia poduszki jak przewozisz z przodu dziecko.
Ludzie kupują do VW itp. różne klamerki które wpina się do zatrzasku żeby im nie piszczało gdy jadą bez pasów, a wy narzekacie na alfę która tylko dyskretnie przypomina o potrzebie zapięcia.:rolleyes:
W VW też są czujniki w siedzeniach, które natrętnie sygnalizują nie zapięte pasy. Koleś przekonał się o tym jak jechał i na fotelu pasażera miał butelkę z wodą (tzn. że są czułe), co chwilę mu trąbiło przypomnienie a on nie bardzo wiedział o co chodzi, bo przecież pasy miał zapięte.
Ten film pojawił się ostatnio w temacie z filmami z alfami.
http://www.youtube.com/watch?feature...;v=VbAxLkuz8fQ
Zwróćcie uwagę w 1:00, że jemu ta kontrolka od pasów nie gaśnie.
A tak btw, który to z Was jest autorem? :)