Czy ja dobrze widzę, że w najnowszym eperze nie ma Alf starszych niż 156? Od dawna tak jest?
Printable View
Czy ja dobrze widzę, że w najnowszym eperze nie ma Alf starszych niż 156? Od dawna tak jest?
tak kolego, dobrze widzisz :/ :/ :/
Przecież od edycji 65 nie ma starych modeli.
Doprecyzujmy - najnowszym, dostępnym dla zwykłego śmiertelnika przez www, bo w ASO to może jeszcze jakaś nowsza wersja wisi. ;)
Swoją drogą, kolejny dowód na to, że nie warto być fanem fia(u)t'owej włoszczyzny, bo przecież co to by kosztowało zostawienie tych danych w katalogu.
A, zapomniałem, że to by w sumie było bez sensu, bo przecież i tak tych części do klasyków już nie ma. :D
przez miesiac nie bylo starszych aut w EPER, teraz w ASO sa juz wszystkie jak wczesniej
Aso i Transaxle http://www.forum.alfaholicy.org/imag...013/01/211.jpg nierealne.
http://myalfa.pl/ tu w dziale Download są katalogi do większości modeli z numerami katalogowymi części.
Spoko, ja mam epera z 2005r i w sumie nie jest mi potrzebny żaden nowszy. :)
Ja łyknąłem z 2009, tam są. Najlepiej jak pojawi się 2011, w tamtym też jeszcze były nasze strupy.
Heh mi się przypomina jak kiedyś młody i naiwny zapukałem do ASO w Łodzi i zapytałem czy jest jakaś szansa na części do GTV6 a miły pan powiedział mi że taka Alfa nie istnieje. Poprosił mnie o numer VIN i jak zacząłem od 116 to powiedział że to AR 156. Akurat żona wtedy jeździła 156 więc mówię temu specjaliście że AR156 numer VIN zaczyna się od 932 ( jeśli dobrze pamiętam ) i wtedy poszedł szukać kolegi i nie wrócił :)
Hehe, to ja ze 155 miałem już problem a przecież to młodzik przy GTV. Rozmowa wyglądała mniej więcej tak:
-dzień dobry, potrzebuję korek wlewu oleju do 155
-do czego??
-do 155, taka kanciasta
-a który rocznik??
-'94
-to to jeszcze jeździ?!
:D
Zabrzmiało mrocznie.. Nie miałeś czasem po tym wydarzeniu wizyt jakichś smutnych panów w czarnych garniturach? :D
Ja opowiem coś, co z naszą świadomością, wydaje się być abstrakcją.
Kumpel ma MB W123(beczkę), zwyczajną w sumie, tyle że kombi. Jakiś czas temu postanowił dowiedzieć się nieco historii nt. swojej wersji, wyposażenia, itp, na podstawie VINu. Podjechał do ASO i o ile dobrze kojarzę to były jakieś problemy, system nie pokazywał danych, czy coś w tym stylu. Oczywiście pracownik również wezwał kogoś mądrzejszego ale jedyne co ustalili to, że jak coś się dowiedzą to się skontaktują(kumpel zostawił jakiś namiar). I co? Zdziwicie się, ale po miesiącu kumpel dostał "wezwanie" do wspomnianego ASO, przyjechał, poinformowano prezesa, ten zaprosił go do swojego pokoju i przekazał mu to, co udało mu się gdzieśtam, w jakiejś centrali, zdobyć. Wszystko na piśmie! Na koniec jeszcze sobie trochę pogadali o starociach, bez żadnej spinki, czy wciskania nowego modelu MB... Szczególnie, że mówimy o właścicielu zwykłej, troszkę podrdzewiałej, beczki wartej może w porywach 4kzł. To dopiero standard obsługi!
ZAR i caly numer mial bo dostal dowod rejestracyjny od GTV do reki :)
Pozniej lekko zirytowany opisalem historie mojej wizyty w mailu do AR Polska ale odpowiedz tez jakas kosmiczna dostalem gdzie znowu modele pomylili ( moze w wolnej chwili poszukam tego maila ).
Generalnie kabaret a wiem ze np. w Niemczech bezproblemowo w wielu przypadkach staruszkow AR chetnie pomagaja.
Tylko u nas stare jest zle i najlepiej wykazowac z pamieci.
Chciałbym to zobaczyć na własne oczy, jak young-/oldtimer Alfa Romeo podjeżdża do ASO i właściciel rozmawia o swoim sprzęcie z pracownikami jakby to był dla nich chleb powszedni.:D
Na pewno na zachodzie są ASO Fiata, które kiedyś sprzedawały tylko AR(ktoś te tysiące/miliony transaxli musiał wprowadzać na rynek ;) ), albo i starszych 115tek i same z szacunku do siebie pielęgnują historię, bo to również historia ich firmy. U nas pierwsze ASO powstały po 90r, a najstarszymi Alfami jakie w nich sprzedawano były 33ki, dobrze myślę? ;) Pomijając już, że te firmy pewnie przestały już istnieć(np. CARCOM). Z drugiej strony.. wszystkie marki sprzedawane u nas miały taki sam start. Przed 90tym rokiem nie było nic poza sprzedażą maluchów i Polonezów w polmozbytach, a jednak niektóre marki potrafiły zbudować coś więcej niż sieć sprzedaży i tzw. "obsługi".
Jak ostatnio gadałem z majkiem to opowiadał, że jak jego kolega potrzebował wydechu do E24, podjechał do Smorawińskiego (największy diler BMW w Poznaniu), podał VIN i za 2 dni wydech był na miejscu, w bardzo rozsądnej cenie. W Pol-Carze spojrzeli na mnie jak na wariata, jak się kontaktowałem z Bielskiem, to się dowiedziałem, że części już nie ma. Gdyby ktoś był zainteresowany i zdeterminowany, podaję adresy, które dostałem od Fiata:
Out of production vehicles, less than 20 years old:
• Automotive Spare Parts Network Srl
Via XXIV Maggio, 2
12042
Bra (CN)
Italy
Tel: +390 172 429 900
Fax: +390 172 429 949
Email: info@aspnetsrl.com
Web: www.aspnetsrl.com
• Autoricambi Sassi
Via Pietracqua, 3C
10154
Torino
Italy
Tel: +390 112 470 358
Fax: +390 112 410 966
Email: info@autoricambisassi.com, sassiauto@autoricambisassi.com
Web: www.autoricambisassi.com
• Autodem Motori Srl
Via Caduti di Sabbiuno, 32
40053
Bazzano (BO)
Italy
Tel: +390 5183 0118, +390 5183 4016
Fax: +390 5183 2804
Email: info@autodem-motori.it
Web: www.autodem-motori.it
• Gruppo Dinamica S.p.A.
Via Baltimora, 123
10137
Torino
Italy
Tel: +390 113 240 810
Fax: +390 113 240 890
Email: info@gruppodinamica.it
Web: www.gruppodinamicautomobili.com
Contact: Mr Adriano.
Out of production vehicles, more than 20 years old:
• Ditta Afra
Via Carducci, 36/38
20019
Settimo Milanese (MI)
Tel: +390 2328 6111, +393 476 559 562
Fax: +390 232 861 150
Email: afra@afra.it
Web: www.afra.it
• Autoricambi Perino
Via Volpiano, 19
10155
Torino
Italy
Tel: +390 1185 6308, +390 1185 6378, +390 1185 6544
Fax: +390 1185 6034
Email: info@autoricambiperino.it
Web: www.autoricambiperino.it
Skoro już jesteśmy przy ePERze, to po wpisaniu VINu pokazuje mi inny numer silnika niż mam w rzeczywistości :). Tym się zgadza dokładnie z takim, jaki powinien w środku siedzieć. Piotr Nagórski twierdzi, że to niewykluczone, że ktoś coś źle wstukał. Auto zostało kupione do Czech z Niemiec już z tym silnikiem, bo po Czechach to mógłbym się wszystkiego spodziewać :D. Teraz się zastanawiam, czy jest oryginalny, czy jednak ktoś wkładał now(sz)y...
w PL oficjalnie sprzedawane były 75 T.Spark i 1.8 IE
Oo, jednak! Masz może jakieś materiały z tamtych lat, cokolwiek?
Niestety i nigdzie nie trafiłem na zdjęcia transaxli z salonów sprzedaży. Kuzyn opowiadał jak w salonie w Warszawie siedział w czarnej 75 T.Spark.
Nas właścicieli modeli nie sprzedawanych w PL trochę olewają, ale w temacie modeli 145/6 155 wyczytałem że kilka osób pisząc pytanie o instrukcje zamiast odpowiedzi dostało za frajer instrukcje pocztą więc nie jest tak źle z tym ASO :)
Tak się czepiacie tych doradców/specjalistów z serwisu... A tak średnio rocznie do takiego aso ile przyjeżdza aut starszych niż powiedzmy 156 lub 147? Są nastawieni na obsługę 159 i muminów - i do tego szkolą pracowników. Taki doradca nie musi być fanatykiem marki żeby pracować w aso więc o transaxle'ach słyszał może na jakimś szkoleniu albo i nie. A Wy macie mu za złe, że nie wie co znaczy 116. Pretensje miejcie do fap'a, że nie ma podejścia do starych aut jak wspomniane wyżej bmw.
Sorry, ale ot jest ALFA ROMEO, marka premium, ponad 100 lat chlubnej historii, ceny nowych też nie najniższe i oczekiwałbym, że nie będę obsługiwany na poziomie emeryta, który wpadł po pióra do wycieraczki tylnej w Uno, bo raz, że wydałem sporo więcej na auto u nich, a dwa, jestem bardziej świadomym miłośnikiem motoryzacji.
Jak będą mieli poziom obsługi na poziomie Polmozbytu, to ci, którzy dzisiaj jeżdżą BMW albo Audi nie będą do nich nadal zaglądać. A chyba o to w tym interesie chodzi...
Spodziewałbym się, że zajeżdżając 75 zostałbym bardzo wylewnie ugoszczony a serwis byłby na najwyższym poziomie - nawet gdyby trzeba było tydzień czekać na części z Włoch. Ale sami Włosi są na to za głupi, więc co mają biedni Polacy zrobić...
To co my byśmy chcieli a to co jest to dwa różne światy. Niestety ale AR już od jakiegoś czasu nie jest marką premium i w najbliższym czasie to się chyba nie zmieni. A odnośnie podejścia do old/youngtimerów - jeśli odgórna polityka firmy się nie zmieni to nawet najbardziej zagorzały fanatyk marki będący doradcą nie zorganizuje Ci oryginalnych części bo nie będzie mial skąd.
Oczywiście, że tak... Sergio od dawna sprawia wrażenie, jakby nie bardzo rozumiał, o co chodzi w zarządzaniu marką taką, jak Alfa Romeo. A lepiej chyba nie będzie.
eLearn wersja 73 - znów są wszystkie stare modele Alf ;)
Załącznik 85191
No, to teraz czekamy jeszcze na części w ASO :D.
Mają szczęście...:P
Wisi gdzieś ten ePER na sieci w wersji online?
no niestety , fiat nie ceni sobie użytkowników starszych aut , co w przypadku alfy romeo jest szczególnie dużym błędem , nie zależy im na przywiązaniu do ich marki , nie dają rabatów \ promocyjnych cen na części do starszych aut ( jak to robią inni producenci ) , np w renault możesz kupić tańszą linię części zamiennych -Motrio ,
szczerze powiedziawszy grupa fiat pod tym względem jest beznadziejna i nie dziwię się że z takim podejściem do klienta coraz słabiej sprzedają samochody ;
gdyby nie to że lubię włoskie auta , to już bym dawno czymś innym jeździł , pewnie bmw lub audi , ewentualnie z japońskich hondą lub mazdą
- - - Updated - - -
to przez politykę cenową części zamiennych i ogólną politykę fiata w kwestii starych aut , czyli wyprodukować i zapomnieć
no właśnie , a jednak w aso alfy powinni pracować jednak fani marki , a nie jakieś przypadkowe osoby , które jeszcze gadają bzdety w stylu '' a to jeszcze jeździ'' , jak to ma wpływać na wizerunek koncernu , aso fiata w polsce to zazwyczaj totalne dno i niekompetencja
@radosuaf
Zaciekawiłem się tym nowym eperem, i właśnie znalazłem go online
http://eper.italauto.com.ua:7080/nav...PARAM=COUNTRY#
W prawym górnym rogu pisze CATALOGHI tam sobie wybierasz co chcesz szukać :).
Jeśli chodzi o szukanie według VINu części do starszych modeli, to bardzo ubogo wyświetla informacje na temat Alfy 155. W Eperze w wersji DVD Rel.20 pokazuje każdy szczegół dotyczący auta - wyposażenie, wersja silnika etc etc, natomiast w wersji DVD Rel.73 takie najprostsze pierdółki mi pokazuje. Szkoda. I trzeba się trochę przyzwyczaić - przekombinowany interfejs :D.
O, super!
Mnie bardziej interesował ten ePER od kątem Giulietty... I jedno mnie zastanawia, bo jak wół stoi "Dodano nowe drążki dolne zawieszenia tylnego"... Wygląda na to, że wcześniej takowych nie było (nie jest to część, która zastąpiła starą, tylko nowa). Co to może oznaczać i czy mogą mi coś takiego zamontować na gwarancji?
Faktycznie, ciekawa sprawa. Być może jakaś udoskonalona, nowsza wersja części, która obecnie jest montowana, a "starsza" wersja części będzie wycofywana ?
No właśnie nie... Przy wahaczu np. jest wpisane "zmieniono wahacze" czy coś podobnego i jest ten sam nr z rysunku technicznego (czyli stare numery części wyszarzone i przekreślone). A ta część występuje pojedynczo, tzn. poprzedników nie ma...
Hmm, szkoda, że w tym eperze nie ma jaśniej tych rzeczy opisanych, bo tak to tylko można gdybać. Być może ASO mogłoby wyjaśnić o co chodzi ?