Witam
Potrzebuję dobrego fachowca do zdiagnozowania usterki w układzie CR z okolicy Dąbrowy Górniczej lub Sosnowca. Ma ktoś kogoś sprawdzonego?
Printable View
Witam
Potrzebuję dobrego fachowca do zdiagnozowania usterki w układzie CR z okolicy Dąbrowy Górniczej lub Sosnowca. Ma ktoś kogoś sprawdzonego?
A jaki masz kolego problem?
Mam problem z odpalaniem. Silnik długo kręci zanim zapali. Po odpaleniu jednak wszystko jest w porządku auto równo pracuje i jest dynamiczne. Byłem u jednego "fachowca" to powiedział że wtryski są ok pompa w baku też. Pompa wtryskowa wolno nabija ciśnienie na listwie i dlatego rozruch tyle trwa. ale potem daje dobre ciśnienie w całym zakresie obrotów. Mam spory przelew z listwy wtryskowej do baku i zastanawiam się czy nie jest uszkodzony zawór regulujący ciśnieniem na listwie lub czujnik ciśnienia na listwie. Nie mam jak podmienic tych elementów a koszt ich wymiany jest spory wiec wolałbym się nie narażac na niepotrzebne koszty.
Sugerowałbym w pierwszej kolejności sprawdzić szczelność zaworków nadmierowych we wtryskiwaczach.
- - - Updated - - -
Jeżeli dysponujesz czasem i masz ochote to możemy to posprawdzać.
Tylko musiałbyś się przykulać do mnie.
Test przelewowy był robiony i wszystko było w normie
Test był robiony na pracującym silniku?
- - - Updated - - -
Jeżeli chodzi o test zaworków powrotu paliwa z wtryskiwaczy odnośnie nie osiągania/powolnego osiągania ciśnienia na szynie CR, to robi się go nieco inaczej niż typowy test przelewowy.
Niestety nie pamiętam.
A w jakiej kondycji jest akumulator? Dla CR ważną rzeczą są obroty silnika podczas rozruchu aby pompa wysokiego ciśnienia w miarę szybko nabiła ciśnienie potrzebne do otwarcia wtryskiwaczy przez sterownik.
Akumulator był niedawno wymieniany. Wg mnie kręci dobrze. Dziwi mnie to że zaraz po odpaleniu auto równo pracuje i nic się z nim nie dzieje.
A nie kojarzysz początku występowania usterki z tankowaniem paliwa?
Kiedy był wymieniany filtr paliwa?
Czy były sprawdzane świece żarowe?
Czy były zapisane jakieś usterki w sterowniku?
Czy po jeździe i zagrzaniu pieca, po powiedzmy dziesięcio minutowym postoju problem też występuje?
Paliwo wymieniłem na nowe.
Filtr paliwa i powietrza wymieniony
Auto ma problem z odpaleniem w garażu w którym jest 18C więc wykluczam świece
Żadnych usterek na sterowniku.
Problem występuje zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku
Czasem zapali po 2 sekundach ale częściej zajmuje mu to znacznie więcej czasu
Wykręciłem i wyczyściłem każdy możliwy czujnik i zawór związany z paliwem.
Wymontowałem i wyczyściłem pompę paliwa w baku.
Wyczyściłem EGR i przepustnice
Wypłukałem wtryski środkiem Liquid Molly.
Auto jak już odpali to jest naprawdę świetne: cicha i równa praca, dobre przyspieszenie, nie dymi
Facet który mi sprawdzał powiedział że auto jest jak nowe i nie wie czemu nie działa.
Autko to Hyundai Getz 1.5 CRDI 82KM. 2004 r
Zagadkowa sprawa.
Aczkolwiek wszystko jest do ogarnięcia.
Choć podejrzewam nieszczelność któregoś z wtryskiwaczy, regulator wys. ciśnienia, lub pompe CR.
Ale na 100% byłbym to wstanie określić dopiero po diagnozie i spr. w/w elementów.
Jeżeli jesteś zainteresowany lub chciałbyś pogadać o tym to moge wysłać Ci tel. na PW.
Wyślij zadzwonię do ciebie jutro i pogadamy
- - - Updated - - -
Wyślij zadzwonię do ciebie jutro i pogadamy
Poszło na PW