Jak w tytule,ile???
Tysięcy km powinno wytrzymać FABRYCZNE sprzęgło w 156 2,5 V6 przy normalnej eksploatacji (nie katowane).
Czy ktoś wymieniał po raz pierwszy po Fabryce w V6-tce??? Jeżeli tak to przy jakim przebiegu...:)
Printable View
Jak w tytule,ile???
Tysięcy km powinno wytrzymać FABRYCZNE sprzęgło w 156 2,5 V6 przy normalnej eksploatacji (nie katowane).
Czy ktoś wymieniał po raz pierwszy po Fabryce w V6-tce??? Jeżeli tak to przy jakim przebiegu...:)
Przy delikatnej jeździe około 100 tys.
ja słyszałem koło 160tys
Znajomy fabryke zmieniał po 130tyś. ale v-ka po dupce dostawała troche.
U mnie poprzedni właściciel zmieniał sprzęgło coś przy około 140 tyś.
U mnie było wymieniane przy 130kkm ale po Wawie jeździła. Teraz prostuje nogi więc dłużej wytrzyma.
Pierwsza wymiana według papierów była przy 168 tysiącach chyba i na tym po wymianie mam już 259 tysięcy, wszystko zależy od stylu jazdy, u mnie ma w miarę spokojny żywot, tylko raz na jakiś czas przeganiam i tak samo z ruchem który zazwyczaj jest na dłuższych trasach u poprzednich nie wiem jak było
w pierwszej po 144 kkm z czego ja zrobilem 55kkm uczciwie traktując pedał gazu
w drugiej 168kkm i jeszcze nie ruszane, z czego 35kkm moje ale już z lżejszą nogą
U mnie przy 3.0 po 30k juz slabnie przy ostrzejszej jezdzie ;]
czy sprzęgło od 166 2.5v6 pasuje do 156 2.5 v6?
konkretnie chodzi mi o http://allegro.pl/alfa-romeo-166-2-5...217033858.html
dobra cena a moje się kończy.
- - - Updated - - -
gdzie wymieniałeś i jakie koszty?
Nie pasuje, to jest pod dwumas. Ceny ktore sa teraz na allegro to zdzierstwo...
już zamówiłem . 685 zł za ori valeo ( od tanifiat) to dużo i niedużo. Choć już za późno to mógłbyś podzielić się z zainteresowanymi gdzie taniej.
Po znajomosci za Valeo placilem 550zl ale to nie bylo w tym sezonie :) nie wiem ile skoczyly ceny teraz ale i tak przebitka jest duza. Jak sciagniesz skrzynie to daj sobie kolo zamachowe tokarzowi do zabielenia zeby ladna powierzchnia byla.
tak zrobię. Przy okazji planuję wymienić uszczelniacze półosi i tuleje stabilizatora. Zastanawia mnie jeszcze "śpiewanie" mojej skrzyni biegów przy małej prędkości na wysokim biegu ( np. 30-40 kmh na 3 , 4 biegu ) podczas dojeżdżania do świateł i podczas cofania. Zastanawiam się czy czasem jej nie otworzyć jak będę ją miał na stole.
pytanie było ile wytrzymuje sprzęgło. U mnie 102 tys km. Nie ślizga się ale ciężko pracuje szczególnie jak się nagrzeje i szarpie podczas ruszania. wątpliwa przyjemność jazdy po mieście.
u mnie sprzęgło 120tyś mil i nic nie wskazuje na potrzebę wymiany. Najszybciej ludzie zabijają sprzęgło przy jeżdżeniu na tak zwanym pół sprzęgle, także na wysprzęglaniu przy hamowaniu, zmniejsza taki prędkość i już sprzęgło wciska bo tak w autoszkole uczyli. Przy normalnym traktowaniu sprzęgło blisko 200tyś wytrzyma.
Moje zdanie oczywiście, tak z doświadczenia z kilkoma alfami.
Jestem po wymianie. Rozleciało się oczywiście łożysko dociskowe. Tarcza jeszcze ok, docisk już lekko luźny ale jeszcze by jeździł a łożysko po prostu się połamało. Wymieniłem cały zestaw na ORI Valeo i pracuje super miękko i zaczyna brać na samym spodzie. Dla potomnych informuję że jest możliwość odkręcenia felernej górnej śruby rozrusznika od góry, od strony wybieraka biegów. Pozwala to na wyjęcie skrzyni a nie wyjęcie rozrusznika. Trzeba tylko zwykłą 13 oczkową wygiąć pod kątem prawie 90 stopni przy samym "oku" i drobnymi ruchami można odkręcić. cała operacja wyjmowania skrzyni, sanek i wydechu jest jednak strasznie pracochłonna.
Okazało się że do wymiany mam wahacze dolne bo gumy na sworzniach były już pęknięte ( jeszcze były oryginalne - 9 letnie). Wybór padł na Vemę. Łączniki stabilizatora również Vema. Jednak nie jestem zadowolony z wykonania osłon gumowych sworzni w tych wahaczach. Podczas montażu gumy spadały i trudno było je założyć, jakby sprężynki ściskające je na dole i górze nie miały się o co zaczepić. Będę je obserwował i ewentualnie reklamował u sprzedawcy. Wymieniłem też gumy stabi na czerwone strongflex 22mm i uszczelniacze półosi - corteco. Po otwarciu skrzyni okazało się że jest w stanie idealnym , żadnego stanu zużycia, dlatego wymieniłem tylko olej na zalecaną tutellę.