Objawy to "gumowe" stuki podczas kręcenia kierownicą na postoju lub przy małej prędkości.
Czy ktoś zna numer części oryginalnej?
Jakieś sprawdzone zamienniki?
Edit: I czy wymieniać oba (stuka jedno) na raz?
Printable View
Objawy to "gumowe" stuki podczas kręcenia kierownicą na postoju lub przy małej prędkości.
Czy ktoś zna numer części oryginalnej?
Jakieś sprawdzone zamienniki?
Edit: I czy wymieniać oba (stuka jedno) na raz?
Chyba chodzi o łożyskowanie kolumny MP ceny dobrych zamienników od 150 do 200 zł szt BOGE Nr. 88-784-R, SACHS Nr. 802 450. Nr oryginału 51813225
Jeśli będziesz wymieniał to wymień parę,będzie spokój na parę lat.
Witam,
czy ten stukot dobiegal z konkretnej strony? Dalo sie syszec ze to faktycznie lewa badz prawa strona? U mnie tez cos stuka na malej predkosci i na postoju ...ale tylko przy wlaczonym silniku. I dzwiek jakby dobiega z przekladni a nie z konretnego boku. Czy ktos spotkal sie z takimi objawiami?
Niestety i mnie dopadł problem z tym łożyskiem. Na postoju, silnik włączony, podczas kręcenia kierownicą lewo-prawo słychać stuki. Byłem u diagnosty i potwierdził że lewe łożysko do wymiany. Można też samemu sprawdzić, przykładamy rękę do amortyzatora w nadkolu i gdy ktoś kręci nam kierownicą to można wyczuć lekkie przeskoki. Jeżeli ktoś wymieniał to może napisać ile zajmuje wymiana jednej strony? Oraz jakich części użył. Można coś sensownego z tego wybrać ? http://www.iparts.pl/auto-czesci/moc...17-100371.html
-
Roboty jest trochę, bo trzeba wydrzeć mcperson cały. Najwięcej problemów sprawi ci sworzen wahacza, jeśli nie wiesz jak go odpiac bez uszkodzenia jego gumowej osłony, to lepiej oddaj to do roboty fachowcom...
Juz nie jeden zjadł nerwy na tych sworzniach
Jaki swożeń?! odkrecasz mocowanie górne "talerzyk", 2x sruba od zwrotnicy, łacznik stabilizatora i chyba tyle.
Ja najwiekszy problem miałem ze ściśnięciem spreżyny słabej jakości ściagaczami, ale jakoś się udało.
Łożysko+poduszka zamawiałem tutaj http://motostacja.com/p/1939/23283/s...mochodowe.html
Edit:
Mogą też sie przydać ściagacze do wycieraczek.
Czyli co?
Musiałeś robić to na aucie, nie ma takiej sily zeby kompletny macperson przeszedl pod blotnikiem bez odpinania sworznia ze zwrotnicy
- - - Updated - - -
Czyli co?
Musiałeś robić to na aucie, nie ma takiej sily zeby kompletny macperson przeszedl pod blotnikiem bez odpinania sworznia ze zwrotnicy
Nie, wyszło spokojnie.
Zdajesz sobie sprawę, że kolega pyta o MiTo?
mito - fakt, moje niedopatrzenie ;)
Czyli rozumiem że cały ten demontaż nie jest taki straszny gdy nie trzeba się mocować się z tym sworzniem. No to dobrze, dzięki wielkie za info.
A ta firma SNR co kolega kefir podesłał jest w miarę ? Bo myślałem że za takie łożysko trzeba dać co najmniej 100 zł. Żeby po wymianie wytrzymało najlepiej kolejne 80 tyś km. A i tak chciałem dwie strony wymienić :)
Tak, sprawa jest prosta. Podejrzewam, że kolega prezes01 miał na myśli Giuliette, stąd temat sworznia.
W MiTo wyglada to tak:
- Demontujesz wycieraczki, może przydać się ściagacz.
- Demontujesz podszybie 3 śrubki, kilka spinek.
- Bierzesz łamany klucz 18 i imbus (5,6?) do kontry i luzujesz sobie nakrętkę przy talerzyku
- Odpinasz przewód hamulcowy, przewód od ABSu i kabelek od czujnika zużycia klocków od amortyzatora żeby nic nie urwać
- Odkręcasz łacznik stabilizatora od amortyzatora
- Odkręcasz śruby amortyzator/zwrotnica (2 szt)
- Odkręcasz do końca naketkę przy talerzyku trzymając za amortyzator, żeby nie wypadł
- Wyjmujesz calość na stół (amortyzator, spreżyna, łózysko, poduszka)
- Walczysz ze ściśnięciem spreżyny, łozysko musi być luźne
- Odkręcasz nakretkę i masz łożysko z poduszką w ręce
- Reszta odwrotnie :)
- - - Updated - - -
Co do jakości SNR myślę, że jest podobna do tego co podesłałeś. Wybrałeś tylko dość drogi sklep ;]
Super opis :D dzięki wielkie. Teraz będzie mi łatwiej to zrobić :D