kupilem od szwagrow z ciechanowa wysylkowo rezystor dmuchawy ale po wymianie nadal jest lipa i wentylator nie kreci sie na zadnym biegu:( Co to moze byc jeszcze? chyba ze mi walniety sprzedali:( Moze ktos mi pomoze sprawdzic?
Printable View
kupilem od szwagrow z ciechanowa wysylkowo rezystor dmuchawy ale po wymianie nadal jest lipa i wentylator nie kreci sie na zadnym biegu:( Co to moze byc jeszcze? chyba ze mi walniety sprzedali:( Moze ktos mi pomoze sprawdzic?
Koledzy z Warszawy pomóżcie bmw535i89 żeby miał pewność co do ewentualnego uszkodzenia regulatora napięcia dmuchawy, na pewno pasuje też od modelu 156 2,4 JTD sam sprawdzałem . To dosłownie chwila roboty a szkoda żeby wydawał niepotrzebnie kasę.
A sprawdzałeś czy wszystkie złącza przy wentylatorze są dobrze podłączone, może coś nie kontaktuje ?
A z ciekawości ile wykasowali Cię za ten regulator ?
A na krótko też nie chodzi?
Nie wiem jak na krotko podlaczyc a nie chce nic skopcic :roll:
Kupilem ten rezystor i mechanizm podnoszenia elektr szyb z tylu za 180 razem z przesylka nie pamietam ile za sam regulator ale chyba cos kolo 70 zl
No to dlaczego myślisz, że to rezystor?Cytat:
Napisał bmw535i89
czytalem na forum i najczestsza przyczyna takich objawow byl ten rezystor :( a jak na krotko sprawdzic??
No to sprawdź na początek wszystkie bezpieczniki związane z układem klimatyzacji i nawiewu.
Ja w 166 naliczyłem ich chyba z 5szt.
Potem trzeba sprawdzić wszystkie przekaźniki z tym związane.
Sprawdzić silnik dmuchawy na krótko.
I prawdopodobnie sprawa Ci się rozjaśni.
Jeżeli nadal będziesz widział ciemność to można się wybrać na Egzaminer.
Układ prawdopodobnie jest diagnozowalny tak jak wszystkie układy oparte na serwomotorach.
Jeszcze jedno pytanie:
Sprężarka klimatyzacji Ci się włącza?
Klapy mieszalnika i kierunku nawiewu Ci się przestawiają?
klima dzialala(teraz tez slychac ze cos sie zalacza i przelacza) jak przestawiam nawiewy tez slychac ze sie cos dzieje tylko nie dziala dmuchawa (niedawno jeszcze dzialala). Dodatkowo objawy wczesniej byly takiie ze odpalalem rano auto i czasem dmuchawa sie nie zalaczala dopiero po jakims niedlugim czasie az pewnego pieknego dnia nie wlaczyla sie wogole:(
I nadal prosze o info jak mam dmuchawe na krotko podlaczyc :shock:
Na wtyczce do silnika dmuchawy powinny być dwa przewody.Cytat:
Napisał bmw535i89
Czarny i jakiś kolor.
Czarny to zwyczajowo masa. Kolor to będzie (+).
Na początek sprawdź napięcia na wtyczce w momencie kiedy dmuchawa powinna działać.
no dobra a co jak jest i co jak nie ma tego napiecia?
i jak podlaczyc na krotko?:P :mrgreen:
Ja u siebie mam bodajze 3 lub 4 przewody(155).Dwa z nich sa zasilajace a reszta sluzy do wspolpracy z rezystorami.U mnie jest czerwony(+),czarny (masa) i inne kolory.Nie pamietam jakie.Sprawdz wtyczke do silnika dmuchawy.U mnie byla nadpalona masa i dmuchawa dzialala tylko na 4 ostatnim biegu.Popatrz jak ida przewody w kostce,zbadaj gdzie jest + i - (najlepiej probowka) zdejmij wtyczke z silnika,wez dwa przewody najlepiej z konektorami(+pociagnij z tego miejcsa gdzie jest staly,masa to samo) wloz w te miejsca gdzie jest zasilanie silnika dmuchawy i bedzie wiadomo co jest grane.
Na krótko to znaczy bezpośrednio do akumulatora. W mojej 156 we wtyczce są przewody koloru zielony i czerwony. Czerwony to "+" a zielony "-". Bierzesz 2 kawałki jakiegoś przewodu, tylko nie zbyt cieniutki i podłączasz od czerwonego do "+" od akumulatora, a od zielonego do "-".
Zapraszam też do lektury, TUTAJ
ale ja mam problem z dmuchawa nawiewu w srodku samochodu a nie z opornica wentylatora chlodnicy:)Cytat:
Napisał Siafal89
sorry. jakiś zaspany jestem :o
czytałem 2 razy i nie wiem co myślałem ;P ide chyba się jeszcze przespać
przepraszam za zamieszanie ;P
w spiderze mialem to samo kupiłem nowy regulator[290zł] ibyło ok. Wentylator jest przykręcony na jeden wkret [pod nogami pasażera] wykręć i podłącz do akumulatora nie ważne jaki przewód do kturej klemy.Jak kręći to jest dobry [trzymaj mocno :!: ]