Macie jakis sposob na naprawe ogranicznika w drzwiach kierowcy w 147 5 drzwiowej bo wali jak w starym TIPO ;)
Printable View
Macie jakis sposob na naprawe ogranicznika w drzwiach kierowcy w 147 5 drzwiowej bo wali jak w starym TIPO ;)
Wymiana na nowy
Domowym sposobem: wyjąć ogranicznik, rozwiercić go do jednej średnicy, wbić w otwory odpowiedniej średnicy śrubę, zaklepać, nasmarować i założyć. Jeżdżę tak już od dłuższego czasu i mam spokój do dzisiaj. Pozdro
http://www.forum.alfaholicy.org/sprz...t_3d_5d-3.html
Kolega z forum sprzedaje nowe oryginalne, do różnych wersji, twojej również. Kosztuje o połowę mniej niż w ASO, i nie wiele więcej niż niektórzy chcą za używkę.
POlecam, ponieważ naprawianie starego ogranicznika to strata czasu, a i tak jest to krótkotrwałe
Owszem za tą cenę warto, ale naprawić samemu jednak bardziej warto gdyż śruba kosztuje 2-3 złote, trochę roboty i będzie ok. Jak dobrze będzie to zrobione to ogranicznik długo wytrzyma, tylko trzeba trochę chęci i czasu. I nie jest to krótkotrwałe, jak pisałem jeżdżę tak już długi czas i nie ma oznak zużycia, zresztą w kilku alfach robiłem z ogranicznikami i nikt nie zgłaszał reklamacji więc niekoniecznie jest jak piszesz kolego.
Ale wybór należy do każdego z was, można kupić i można samemu naprawić.
a można prosić o dokładny opis, ewentualnie fotkę, jak to zrobić, jak to ma wyglądać, bo chętnie bym się za to zabrał, ale nie chce popsuć jeszcze bardziej:D
Tak, ale nie wiesz czy osoba która pytała o ogranicznik będzie w stanie to zrobić, jest wiele osób które sobie poradzą, ale są też tacy którzy nie wiedzą nawet jak otworzyć maske albo wymienić koło, więc nie można być pewnym że to trafi do danej osoby, ja osobiście wolałem zakupić nowy, i mam nadzieje mieć spokój kolejne 9 lat
Mogę zrobić zdjęcia jak to wygląda u mnie tylko obecnie jestem w pracy. Wykonanie jest proste, wyciągasz ogranicznik (czyli rozbiórka drzwi, wyjęcie głośnika i odkręcenie śrub trzymających ogranicznik), zeszlifowujesz stary bolec tak aby wyszedł bez problemów. Nawiercasz wiertłem mniejszą część ogranicznika na wylot tak, aby średnica góry i dołu była taka sama (po rozbiórce w dolnej części jest mniejsza średnica otworu niż w górnej), kupujesz śrubę którą zeszlifowujesz od spodu aby lepiej było ją wbić, wbijasz, zaklepujesz i wkładasz do auta. Z początku ogranicznik troszkę ciężej chodzi, ale jak już jest przykręcony to nie odczujesz żadnej różnicy w jego pracy, jedynie będzie błoga cisza przy otwieraniu i zamykaniu drzwi. U mnie pracują tak ograniczniki we wszystkich drzwiach (5D) i od roku nic nie trzasnęło więc myślę że wytrzyma jeszcze długo.
Druga sprawa jest taka że ja wcale nie chcę nikogo namawiać do takiej wymiany i wcale nie twierdzę że jest to lepsze rozwiązanie, sam miałem do tego zastrzeżenia, jednak wszystkie strzelały więc coś wymyśliłem i co lepsze sprawdziło się więc tutaj opisuję. Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście kupno nowej części i wymiana bez kombinacji, wszystko zależy od właściciela samochodu i funduszy jakie może przeznaczyć na autko.
Pozdrawiam
Są dostęne zmodyfikowane przez prodcenta ograniczniki, które nie strzelają.
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2013/03/46.jpg
85 z przesyłką, bynajmniej taka cena była wersji 147 3drzwiowej
A te zmodyfikowane to w aso mają? Wiesz może jaką cena?
- - - Updated - - -
Ps. Chyba "przynajmniej"? A nie "bynajmniej"...
Dowiedzcie sie w ASO jaki bedzie nr katalogowy to ja sobie tez tu w Niemczech sprawdze jak kosztuje.
Jak obiecywałem wstawiam zdjęcia przerobionego ogranicznika (zdjęcie od strony drzwi kierowcy). Pozdro
Załącznik 87786Załącznik 87785
Ale aż tak szybko to się one nie zużywają. A jakby coś zużył to w tzw międzyczasie zmodyfikuję sobie ten wyjęty z auta.
Modyfikacja ze śrubką jest mega pro. Nie ma sensu kupować nowego ogranicznika jak może stary zregenerować za 2zł. A tłumaczenie że "są tacy co nie wiedzą nawet gdzie maska jest" jest słabe bo przecież mogą podjechać do jakiegokolwiek prywatnego warsztatu i wytłumaczyć co Pan Stefan ma zrobić i wyjdzie może 30zł albo dobra flaszka.
wojtekml rozkminiałeś może czy dało by radę ogarnąć tą przeróbkę bez demontowania ogranicznika?
Niestety bez demontażu z drzwi nie da się, myślałem tak samo nad np. wkręceniem jakiejś śruby z nakrętką bez rozbiórki całości ale niestety średnice dziur po rozebraniu ogranicznika nie są takie same (dlatego piszę o rozwiercaniu) i na pewno taka prowizorka będzie jeszcze bardziej strzelać. Poza tym nie da się wybić tego bolca bez zeszlifowania go uprzednio od spodu, nie mówiąc już o takiej robocie z zamontowanym ogranicznikiem w drzwiach.
Pozdro
witam. Ja posiadam takie ograniczniki nowe w cenie 80zł:)
kamoo22 , już Ci tutaj reklamę zrobiłem jak byś nie widział
hah przegapiłem to:)
Witam
Wie ktoś może z was jakie są średnice w zamieniku organicznika do Alfa GT?
Konkretnie chodzi o ten zamiennik
Załącznik 270658
Na czerwono zaznaczyłem o które średnice mi chodzi. Te zamienniki nadają się do d.py, dlatego sam postanowiłem że to zrobię.
Myślę o rozwierceniu tego, pozbycia się tego trzepienia. Jeśli będzie potrzeba to rozwiercę do jednej średnicy i skręce na śrubę tylko w miejcu obrotu chce dać śrubę bez gwintu.
Rozwiercał już ktoś to z was?
Ja niczego nie rozwiercałem. Wystarczy go wyjąć, położyć na kowadło i przywalić mu ze dwa razy kilogramowym młotkiem. Po tym zabiegu u mnie odezwał się po jakiś 3 latach od strony kierowcy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro