Witam, w mojej AR 147 1.6 TS 105km mam wytarte 2 wałki rozrządu, cena nowego wałka ścięła mnie z nóg, więc chciałem kupić używane, lecz na allegro ani jednej aukcji z wałkami do tego silnika nie ma, gdzie szukać?
Printable View
Witam, w mojej AR 147 1.6 TS 105km mam wytarte 2 wałki rozrządu, cena nowego wałka ścięła mnie z nóg, więc chciałem kupić używane, lecz na allegro ani jednej aukcji z wałkami do tego silnika nie ma, gdzie szukać?
Witam, mam pytanie, czy silniki 1.6 z Brava/Bravo są tymi samymi silnikami co 1.6 16v TS 105km w Alfie 147? Lub chociaż czy pasują głowice lub wałki rozrządu z Bravo/Brava 1.6 do Alfy 1.6?
Nie nie pasują
A od czego pasować mogą? Od 2.0 mogą?
a po za tym że wiesz że masz je wytarte to co się dzieje podczas pracy silnika, jazdy itp?
silniki fiata 1.6 16V to całkiem inne silniki niż Twin Spark
Nie równo chodzi, mało mocy, słabe przyspieszenie.
Wiem, tego się już dowiedziałem właśnie. A od jakiego silnika by pasowały?
wałek
222 12533 145/6,147,155, 156 1.4/1.6 TS 16V
- - - Updated - - -
głowica podejrzewam, że tylko od 1.6 ts
a od 120 koni 1.6 tak bardzo się różnią ? może z 0,5 konia Ci dojdzie i chyba dużo więcej zmian nie będzie ? tak mi się wydaje przynajmniej..
Kolego źle Ci sie wydaje... Wersja 120 konna na końcu walka ma takie urządzenie zwane "regulator faz rozrzadu" inaczej Wariator. Nie ma opcji by podeszly ;-)
no nie ma opcji - poszukaj po bazarze, ludzie często wrzucają całe silniki na części nie rozgraniczając ich.
sam miałem wystawionego Teesa na części - i wałki poleciały właśnie pierwsze, mimo że nawet nie były wypisane w aukcji ;)
No niby ma wariator na końcu ale on jest demontowalny przecież.. ale nie upieram się bo niewiem czy pasuje.. ale wariator zdejmuje się napewno..
To jak jest z tymi wałkami od 120? Właśnie też słyszałem, że się nie da, ponieważ ma ten wariator.
222 12533 145/6,147,155, 156 1.4/1.6 TS 16V
Od tych modeli będą wałki pasować?
222 12522 co to? ;d Numery czego? wałków?
do 1.6 pasują tylko wałki od 1,6 od 1,4 chyba też 1,8 i 2.0 mają już inne krzywki
Po co mieszacz, jak nie masz pojęcia. Po odkręceniu wariata koniec wałka byłby w silniku i nie byłoby możliwości przykręcenia koła rozrządu.
Jeśli już ktoś chciałby eksperymentować, to trzeba by było próbować zastosować wałek z przykręconym wariatem, tylko wtedy pozostaje kwestia uszczelnienia, bo trzeba by było zmieniać płytę czołową, w której są simeringi - może by pasowała z silnika 120 KM.
No i najistotniejsze - wałki w wersji 105 KM mają inne krzywki, więc nawet jakby się dało dokonać odpowiednich zmian konstrukcyjnych, z zastosowaniem wałków z silnika 120 KM, to nie wiadomno, jak by to w ogóle jechało.
Według mnie sprawa nieopłacalna i ryzykowna - musisz, niestety, jakoś zdobyć odpowiednie wałki.
Co za problem kupić głowicę z jakiegoś zatartego silnika i wyciągnąć wałki?
Przecież 2.0 tez ma Wariator. Nie będzie pasował !
A w silniku 1.4 wałki będą pasować do 1.6 105km? Może ktoś potwierdzić, czy będą pasować?
#EDIT:
A wałki od 146/145? będą pasować do 147 1.6 TS 105km?
dokładnie jak kolega wyżej napisał, szukaj wałka tylko i wyłącznie z wersji 1,6 Eco. Inne nie pasują. Jak masz wytarte krzywki na wałkach tzn że masz uszkodzone popychacze zaworowe i lepiej je wymień przed złożeniem głowicy. U mnie krzywka na wałku ssącym wytarła się o 0,5cm i prawie zrobił się owal. Popychacze były uszkodzone po kolizji rozrządu. Poprzedni właściciel tak zadbał o wymianę paska a ja przy zakupie nie miałem możliwości sprawdzenia tego. Dopiero przy wymianie rozrządu wyszło w jakim stanie są wałki i co było przyczyną uszkodzenia wałków. Smarowanie tez wypadałoby sprawdzić. Najlepiej kup sobie kompletną głowicę. Do 2.0 TS-a zapłaciłem 400zł + 300zł za kompletną obróbkę (sprawdzenie szczelności, planowanie, wymiana uszczelniaczy i kompletne czyszczenie) Nie oszczędzaj bo będziesz rozbierać to ponownie.
Wydechowy to może pasować od wersji 1.6 120km ale ssący już nie,może siedzieć w jakimś fiacie jeszcze przy okazji ten sam co w 105hp-trzeba sprawdzic.
- - - Updated - - -
Może z ciekawości porozmawiaj z ASO w sprawie tego samego ssącego czy montowano go do innych modeli w grupie FIAT,
Wersja AR ECO ma odpowiednie blokady i 120HP oczywiście też,przy czym kiedyś pasowała mi blokada z 120 do 105 ale tylko na wydechu z czego wnioskuje że mogą być takie same.Zatem ssący byłby do zdobycia.
Następna kwestia:pewnie masz elektrozawór na kolektorze ssącym do sterowania pracą wariatora bo mimo braku samego wariatora montowali elektrozawór i sterowanie działa.Zapewniam-wariator to nie jest samo zło i ewentulanie jeżeli zdobycie do tej rzadkiej wersji silnikowej wałków jest za drogie lub nie możliwe to wnioskuje po samym typie awarii że w silnik który masz i tak jest do wglądu bo coś spowodowało te awarie,rozważ przerzutkę całej jednostki 120HP która jest mimo wszystko bardziej osiągalna na rynku wtórnym etc i może sie okazać że będzie taniej niz naprawa wersji ECO
Popychacz-szklanka-regulator luzu zaworowego
Dorwałem całą głowicę z wałkami, ze wszystkim, w bardzo dobrym stanie, w bardzo dobrej cenie! Krzywki nie powycierane, szklanki są, czas przełożyć i zobaczymy jak to będzie. :)
Przekładaj kolego i daj znać co i jak. Ja dzisiaj zalałem w końcu silnik olejem 10w/60 bo po remoncie żarła mi w dalszym ciągu olej. Jestem zachwycony kulturą pracy silnika na takim oleju. Silnik o wiele ciszej pracuje. Zobaczymy jak ze spalaniem oleju będzie.
Podepnę się pod temat. Jaki są objawy zużytego wałka wydechowego? Mam 1,6 16V 120KM. Mechanik przy wymianie wariatora zwrócił mi uwagę że mam wytarty wałek wydechowy. Na allegro jest więcej takowych wałków z wersji 2.0 TS. I tutaj moje pytanie. Z 2.0 wałek wydechowy będzie pasował do mojej wersji silnikowej?
Nie,musisz miec wałek z 1.6 120HP konkretnie
Dobra, dzięki wielkie za konkretną odpowiedź. To po wypłacie będę musiał zacząć szukać odpowiedniego wałka. :)