witam dzis podlaczylem moja alfe do komputera wkleje plik moze ktos zerknie ;)
plik http://www.sendspace.pl/file/405c4f6d47574c7892324a8
Printable View
witam dzis podlaczylem moja alfe do komputera wkleje plik moze ktos zerknie ;)
plik http://www.sendspace.pl/file/405c4f6d47574c7892324a8
- parametr hodometr masz za wysoki, norma to max 100.000.
- licznik czasu predkości maksymalnej, w normie.
- obroty silnika w normie.
- temperatura pracy silnika poprawna.
- zbyt niska temperatura powietrza , ten parametr bym poprawił.
- diagnostyka wykonana poprawnie , nie ma większych usterek.
- seba przeczytaj to jeszcze raz, no chyba że się nie znasz na żartach.
- te parametry podane przez ciebie to nie sa żadne parametry diagnostyczne, one nic nam nie mówią o stanie silnika.
- a tutaj masz troche do poczytania w temacie diagnostyka, tak dla poczatkującego.
--
http://www.forum.alfaholicy.org/147/...a_postoju.html
--
dziekuje :)
- powodzenia i czekamy na logi.
ale Ci bubu podniósł poprzeczkę.
Załącznik 89733Załącznik 89734Załącznik 89735Załącznik 89736
witam chciałbym się poradzić was a zwłaszcza bubu w sprawie
-czy czy ( kod uniwersalny )- unieważniony ->nie powinien być ważny?
- kontrola spalania jest na WYŁ- a nie powinna być włączona?
-kontrola awari jest na WYŁ- a nie powinna być WŁ?
-przekaźnik faz wariatora rozrządu jest na WYŁ- a nie powinien być WŁ?
-rozgrzewanie katalizatora 1 jest niewykrywalny?
-sprężarka klimatyzatora? WYŁ- a nie powinno być włączone?
-i tak dalej
czy zauważyliście coś jeszcze niepokojącego ? lub coś jeszcze jest nie tak?
zrzuty i to jeszcze zdjęcia z ekranu słabo się czyta....ja robię tak: kluczyk w pozycję MAR, silnika nie uruchamiam, łącze się programem z ECU silnika (najlepiej takim Registered w ten lub inny sposób), w parametrach suwak do dołu, teraz wciskam klawisz A, czekam aż się pojawią parametry na ekranie (po to był suwak do dołu aby widzieć kiedy odczyt par. dojdzie do końca), wciskam klawisz N (czyli przerywam ciagły odczyt parametrow)..... w katalogu domowym FES, MES-a mam pliki typu " FESLog_1303231548_Alfa Romeo 147 1.6 TS 16V 105CV.txt"..... te pliki archiwizuję np RAR-em i załączam na forum ku uciesze innych użytkowników AR 147 TS.... tak jest najprościej.... to byl odczyt na zimnym silniku bez jego uruchamiania... teraz uruchamiam silnik, nagrzewam i na biegu jałowym ściagam logi tak samo jak opisane wyżej..... z takich logów widać ile mamy sond lambda, jakie to sondy , wąsko-pasmowe, szeroko-pasmowe, jakie sondy mają napięcia na poczatku, czy są podłaczone, jaki status po nagrzaniu Open / Close, jaki jest stan akumulatora, itd...
jak ktoś nie może tego rozczytać to ma naprawdę problemy ze wzrokiem a pytanie brzmiało czy cos w tym scanie jest nie tak i tylechodzi mi o te ( WYŁ )
zamieszam logi - teraz mozecie zerknac
zawsze zamieszczaj logi z zimnego silnika , bez jego uruchomienia, widać wtedy jaki jest stan sond lambda.....
jesli robisz wykresy i podajesz logi z nich (*.csv) to staraj się robic te wykresy minimum 60 sekund.....
parametry na tych wykresach powinny byc takie jak na poniższym logu załączonym (oddzielone od innych parametrów, to parametry wrażliwe), czyli np. obroty silnika, temperatura wody, czas wtrysku, napięcie sondy lambda za katalizatorem, FRA oraz DTV..... z twoich logów wynika ze stan FRA i DTV jest daleki od optymalnego.... także Faza przyswojenia przepustnicy równa się zero a powinna być 11.... czy robiłeś już może reset parametrów adaptacyjnych ?
reset parametrów adaptacyjnych - nie
warto zrobić, taki reset powoduje to że ECU robi dokładniejszą diagnostykę auta.... po resecie pamiętaj że masz poczekac 90 sekund i dopiero uruchomić silnik, poprawne wykonanie resetu to parametry FRA, DTV równe odpowiednio , czyli 1.0 oraz 0.0..... adaptacja polega na tym że czekamy az się silnik nagrzeje,, nie dotykamy pedału gazu..... nagrzanie silnika to włączenie się wentylatora chłodnicy i wtedy mamy adaptację wykonaną.... naturalnie nie czekamy dwóch godzin na włączenie się wentylatora, powinien dobic do temperatury po około 30 40 minutach w te mrozy.
a jak to prawidlowo wykonac programem FiatECUScan
zaraz zejde i zrobie i wstawie logi
w ostatniej zakłądce FES-a masz reset patrametrów adaptacyjnych, piszę to z pamięci.... zrób wcześniej logi z zimnego silnika , bez jego uruchomienia.
ok ide zczytac logi zaraz wstawie
to logi aktualne na zimnym silniku przed resetowaniem ustawien adaptacyjnych
- z logu na zimnym silniku:
- akumulator - sprawny
- sondy podłaczone i status poprawny.
- immo podłączone i sparowane z ECU
- antenka immo sprawna.
- adaptacja przepustnicy wykonana.
- parametry adaptacyjne FRA, TRA mają zawyzone wartości.
- jak robisz wykres to dawaj parametry takie jakie ci polecił kolega wyżej.
- to co dałeś na wykresie nie jest potrzebne do diagnostyki, nie niesie żadnej informacji diagnostycznej.
dziekuje ci za analize zrobie reset parametrów adaptacyjnych i zobaczymy wtedy
pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje ;)
wykonalem reset parametrow adaptacyjnych a nastepnie zrobilem logi, zalaczylem