Moja 159 ma prawie 6 lat, lecz tylko 46 tys przebiegu. Przymierzam się do wymiany rozrządu i teraz pytanie. Robić cały rozrząd czy wymienić tylko pasek
Printable View
Moja 159 ma prawie 6 lat, lecz tylko 46 tys przebiegu. Przymierzam się do wymiany rozrządu i teraz pytanie. Robić cały rozrząd czy wymienić tylko pasek
Ja bym robił całość. Wydasz trochę wiecej, ale masz profi zrobione i spokój długi czas.
Choć w teorii możesz dobić na tym rozrządzie spokojnie do 80 tyś. i tylko pasek wymienić. Decyzja należy do Ciebie.
Ja też wymieniłbym kompletny koszta nie są takie duże a będziesz mieć święty spokój :)
O wymianie rozrządu nie tylko decyduje przebieg auta ale i okres czasu eksploatacji
Założysz sam pasek i co ??? zrobisz np. 60 tyś. dajmy na to w 4 lata, to już będziesz miał 10 letni napinacz, rolke oraz pompe wody.
Instrukcja mówi wyraźnie albo xxx km, albo x lat.
Racja, ja brałem pod uwagę tylko wiek paska, bo ten element się starzeje a rolki i napinacz i pompa(uwzględniałem tylko przebieg). I tak też sugerowało mi wielu mechaników, nawet ASO w zeszłym roku
Biorąc pod uwagę to, że dzisiejsze pompy wody potrafią rozlecieć się przed 100 kkm (znam jedną taką 159 jtdm) to raczej wymiana samego paska to proszenie się o kłopoty. To moja opinia, oszczędność jest niewielka wobec późniejszych ewentualnych problemów.
Jesteśmy w tej samej sytuacji - moja również 6 lat i prawie 51 tys przebiegu. Ja jestem przed wymianą rozrządu (dosłownie na dniach) i oczywiście będę wymieniał całość, chociaż rocznie robię 7-8 tys moją bellą.
Ale tak ja pisali poprzednicy - każda oszczędność na rozrządzie to tylko pozorna oszczędność.
Jak koledzy wyżej CAŁOŚĆ, mała oszczędność teraz może wygenerować duże straty później.
...... i brać pokwitowanie, rachunek,gwarancje na wykonanie usługi
Jak rolki sa metalowe to bym wymienil tylko pasek(jedna rolka bywa plastikowa).Tez mam ten dylemat i wymienie tylko pasek,po 20 t km i 6 lat.
Chyba producent określił jasno kiedy nadchodzi czas wymiany rozrządu. Nie wazne, że auto stało i po 5 latach ma przejechane 30tkm. Kompletny rozrząd wymienia się po określonym przebiegu, bądź latach od ostatniej wymiany.
Niestety w PL mamy niską kulture techniczną, a później wychodzą kwiatki....
Wydaje mi się, że dyskusja na temat wymiany samego paska jest zbędna, sam pasek to można sobie wymienić jak np robiło się kpl rozrząd 10 tyś temu, bo nie wiem simering na wałku padł, a nie jak pasek ma za sobą 6 lat, opony zaczynają tracić swoje właściwości po 5 latach od daty produkcji - nawet jakby były nowe, a co dopiero pasek rozrządu. TYLKO I WYŁĄCZNIE KOMPLETNY ROZRZĄD.
Jak wyzej.Komplet dla krezusow:).
jusci - czemu twierdzisz że sam sobie zaprzeczam?
Witam . Kolego wymieniaj caly. Zrobisz na raty to dostaniesz po kieszeni. Wiem to bo zrobilem to samo w AR156 i dupa rozrząd sie rozlecial przy 110km/h masakra. Mialem w niej maly przebieg na rozrządzie 43tysiące km ale mial 5lat i oszczędnosc kosztowala mnie 2800PLN za same częsci do glowicy. Jeden strzal paska w życiu alfisty i nałuczka na cale zycie. Bierz komplet i nawed nie pytaj sie czy mozna inaczej.
Wymieniaj całość zawsze jest to prawdopodobieństwo ze coś ze starą rolką i napinaczem może się stać te łożyska nie są wieczne :) Nie zapomnij też o pompie wody.
ja w mojej wymieniłem cały kpl. przy przebiegu 80tyś. pasek Gates 2 rolki INA pompa wody w moim przypadku Rouville