http://www.alfanews.pl/2013/04/07/pe...uzeum-w-arese/
Dla leniwych bezpośredni link do petycji:
PETYCJA
Printable View
http://www.alfanews.pl/2013/04/07/pe...uzeum-w-arese/
Dla leniwych bezpośredni link do petycji:
PETYCJA
W zeszłym roku niektóre Alfy z Museo Storico (tego zamkniętego w Arese) były prezentowane w ramach premierowej wystawy w nowym muzeum w Modenie. Na muzeum składa się odnowiony dom Enza Ferrari (tam się urodził) i ultranowoczesny budynek z dachem inspirowanym maską samochodu (Ferrari). Tytuł wystawy brzmiał "Narodziny mitu". Były zatem stare Alfy, Maserati, Auto Avio Costruzioni, De Tomaso, Ferrari.
Oczywiście często pomstujemy na Fiata w związku z muzeum Alfy (a np. na forum Lancii jest ciekawy zapis poszukiwań kolekcji Lancii w Turynie) - niemniej jednak Włosi zaczynają promować spuściznę motoryzacyjną:
W Turynie mamy:
1. Muzeum Automobilizmu (wielki budynek, niedawno zmodernizowany)
http://www.museoauto.it/website/en
2. Centro Storico Fiat
http://www.fiatindustrial.com/en-us/...s/default.aspx
3. Mirafiori Motor Village - coś w stylu Autostadt w Wolfsburgu
http://www.mirafiorimotorvillage.it/Pages/mmvHome.aspx
W Emilli bardzo mocno promują La Terra Di Motori (Ziemia/Kraina/Dolina Silników)
http://www.motorvalley.it/
w ramach tego mamy np.
1. Wspomniane nowe (otwarte w marcu 2012 r .) muzeum Casa Enzo Ferrari w Modenie
http://www.museocasaenzoferrari.it/en/
- tak na marginesie zakłady Maserati znajdują się kilkaset metrów dalej (oczywiście te stare, bo teraz w celu zwiększenia produkcji jej część będzie prowadzona w byłych zakładach Bertone w Grugliasco koło Turynu)
2. Główne muzeum Ferrari w Maranello
http://museo.ferrari.com/
3. Muzeum Lamborghini (fabryczne):
http://www.lamborghini.com/en/heritage/museum/overview/
4. Drugie muzeum Lamborghini
http://www.museolamborghini.com/index_home.html
A problem Arese wynika z niepewnych w ogóle losów tego terenu. Nie dotyczy to tylko terenów fabryki w Arese (opisywana przez niektórych - również Włochów - rzekoma niechęć do Alfy), ale również Lancii (Chivasso) czy bardzo fiatowskiej fabryki w Rivalta (obie pod Turynem). Nie mówiąc o tym, że Mirafiori w Turynie to największa fabryka samochodowa w Europie, a chodzi nawet nie na pół gwizdka. Generalnie tych terenów poprzemysłowych jest masa.
http://www.autoedizione.com/fiat-riv...n-car-factory/
Poza tym inwestowanie w muzeum w Arese, które znajduje się de facto w polu, bez działającej obok fabryki, moim zdaniem mija się z celem - trudno zapewnić tam transport turystom (a zdziwicie się: samo Ferrari organizuje transport autobusem pomiędzy Modeną i Maranello). To jest jednak spory kawałek od centrum Mediolanu. Marketingowo też to by wyglądało słabo - wielka marka i obok zamknięta fabryka.
Jestem na 100% za i całkowicie popieram tego typu inicjatywy!
- - - Updated - - -
Mój głos na pewno się tam znajdzie!
Mój już tam się znalazł.
Poszło.
Poszło.
30 sekund roboty.
Wpisujesz Imie nazwisko miasto, i adres mail. To wszystko.
W kupie siła! Do roboty panowie i panie!
Popieram w 100%! jak tylko zobaczyłem na fejsiku wezwanie do głosowania, to ruszyłem :)
Poszło!
Mój głos poszedł.
Już dawno poszedł. :D
Mój głos też oddany. Wybieram się w te okolice w lipcu więc fajnie byłoby móc zobaczyć tą kolekcję.
Głos oddany :)
Jak jedziesz w lipcu, to od razu jedź do Turynu.
Właśnie stamtąd wróciłem i w muzeum motoryzacji stały m.in. Alfa P2, Alfetta 159, Tipo 33, 155 Lariniego, 8C, prototyp Glorii i do tego maserati (250F), lancie (np. aurelia), cisitalie, abarthy, fiaty, kilka protypów (np. stara delta cabrio) itp.
Były też nowsze F1 - G.Villeneuve, Schumachera czy Vettela.
Pod muzeum stało nowe Ghibli, a przed fabryką Lingotto widziłem jakiegoś bossa Fiata w nowym Quattroporte (chyba Montezemolo, ale głowy nie dam - za szybko przejechał). Na tor na Lingotto wpuszczali przez Pinacotekę Agnellich.
Swoją drogą - budynek muzeum jest ciekawy architektonicznie - i zwiedzanie możesz zaplanować z kobietą - jest to tak pomyślane, że ma być atrakcyjne nawet dla osób, które się niezbyt interesują samochodami.
No i miałem dużego farta w mieście - na głównym placu był jakiś zlot i były m.in. Fulvia (z naklejkami z Rajdu Monte Carlo), Stratos, 037, Delta S4, Spider z I serii, Giulia, przedłużane Kappa i Thema, jakieś Alfy (chyba Giulia TZ) - samochody były mocno pilnowane, a najlepszy dostęp miałem do rajdowych lancii.
http://www.museoauto.it/website/en
Dodatkowo w niedzielę jest otwarte Centro Storico Fiat - gdzie pokazują np. naszych górali :)
Więc zamiast narzekać na Fiata - zobaczcie lepiej to co jest możliwe i dosłownie na wyciągnięcie ręki. Sprawdzcie sami, ile kosztuje bilet do Bergamo Ryanem czy Wizzairem, do tego bilety na pociąg do Turynu z Mediolanu (a ten pociąg jedzie 300 km/h), za które zapłaciłem dosłownie grosze - po 9 EUR*:cool:*w 1 stronę. To już nie te czasy, gdzie do Włoch jechało się godzinami, a paliwo potrafiło nieźle kosztować...
Dzięki za radę. Oglądałem w necie to muzeum w Turynie. Problem w tym że Turyn jest nam nie po drodze bo z Milano jedziemy na północ do Erby. Później z kolei jedziemy nad morze adriatyckie i po drodze mamy zamiar zahaczyć o muzeum Ferrari koło Modeny. No i jeszcze tor Monza.
Nie wiem czy na ten Turyn starczy nam czasu i sił.
Petycja podpisana :)
Jak będziecie w Modenie to wleć do nowego muzeum, otwartego w 2012 r. - to dom Enza + nowoczesny budynek - wystarczy godzina;
- jest to w samym centrum Modeny (10 min pieszo z dwroca kolejowego)
- można kupić bilet łączony razem ze wspomnianym przez Ciebie Maranello - wtedy jest parę euro taniej
- przy tej samej ulicy 5 min dalej są zakłady Maserati i ich salon
- widzę, że dosyć często zmieniają kolekcję - ja byłem na premierowej - Narodziny mitu (Ferrari), potem było o rywalizacji Maserati/Ferrari, teraz są wyścigówki
Modena:
http://www.museocasaenzoferrari.it/en/
Maranello:
http://museo.ferrari.com/
Cóż, muzeum ma jednak być otwarte, więc chyba się opłaciło :).
Nie wiem, czy miałeś akurat to na myśli, ale muzeum pojawiło się jako temat przy okazji Expo 2015, które odbędzie się w Mediolanie. W artykule oczywiście piszą o opuszczonej fabryce itd. - ma być tam wstępnie centrum handlowe, jakieś centra badawcze, mieszkania, do tego parking na Expo i uwaga! - tor dla Alfistów :)
http://www.leftlanenews.com/alfa-rom...n-in-2015.html
Aha, poprzednio zapomniałem jeszcze o muzeum w Brescii, poświęconym wyścigowi Mille Miglia, które notabene mieści się w zabytkowym klasztorze:
http://www.museomillemiglia.it/defaulten.aspx
licznik stoi w miejscu!!!
Ja oddałem swój skromny głos.
Kolega radosuaf miał rację - muzeum będzie otwarte na Expo 2015. Oficjalnie będzie to ogłoszone jeszcze w listopadzie.
http://www.autoedizione.com/announcement-reopening-alfa-museum-arese-end-month/
Jednak nie będzie otwarte na Expo - jak to u Włochów, obsuwka:
http://www.quattroruote.it/news/even...i_arese_0.html
W poniedziałek miałem przyjemność uciąć sobie krótką pogawędkę ze strażnikiem przy fabryce w Arese. Na pytanie kiedy museo będzie aperto uśmiechnął się i wzruszył ramionami :) Nie wiem czy śmiać się czy płakać.
W każdym bądź razie nie wiem już co ci włosi tam kombinują, ale co chwile ktoś wjeżdżał i wyjeżdżał.
Przynajmniej coś się dzieje...
Wywożą eksponaty na handel... Daję sobie uciąć obie ręce że gdyby AR należało do VAG to tabuny ludzi waliły by do środka a w centrach miast wisiały by bilbordy zachęcające do odwiedzenia muzeum, oni przynajmniej mają dobrych marketingowców.
Nie, jakieś tam ministerstwo się nie zgodziło na sprzedaż i wszystko zostaje na miejscu.
Po angielsku.
http://www.autoedizione.com/deal-for...ese-after-all/
I jeszcze w uzupełnieniu do wpisu kolegi:
- otwarcie jesienią 2015
- ogłosił to minister kultury Włoch
http://www.quattroruote.it/news/even..._riaperto.html
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dario_Franceschini
A a'propos VW to szefem marketingu jest koleś, który odszedł z Fiata.
http://en.wikipedia.org/wiki/Luca_de_Meo
Chyba idzie ku lepszemu :)
Włosi już myślą, żeby przedłużyć autobus podmiejski pod samo muzeum.
http://www.quiarese.it/index.php/cro...linea-561.html
Autobus ma jeździć z końcowej stacji metra (M1 - Rho Fiera)
http://en.wikipedia.org/wiki/Rho_Fiera_(Milan_Metro)
http://it.wikipedia.org/wiki/Rho_Fie...a_di_Milano%29
do Arese, a w artykule chodzi o to, żeby podjeżdżał jeszcze trochę w lewo i do góry od tej mapki.
http://www.atm.it/it/ViaggiaConNoi/I...1%20FUTURA.pdf
Aha jeszcze mały off-topic - ale nie chcę wyciągać z archiwum następnego postu ;) :
- w muzeum Ferrari (tym w Modenie) ma być zainstalowany półprofesjonalny symulator bolidu F1 z epoki - brzmi nieźle:
http://museomodena.ferrari.com/historic-f1-simulator/
Może w końcu ktoś pomyśli, bo na 100-leciu, gdyby nie uczynna ekipa ForzaItalia, to byśmy chyba tam nie dotarli... A tak mogłem się 156 GTA przejechać :D.
No i jest data:
Premiera Giulii (czy jak ją tam nazwią) 24 czerwca odbędzie w Arese.
Poza muzeum to po fabryce w Arese niewiele zostało, także wygląda na to, że w końcu otwierają ;)
No i zdążyli na Expo.
http://www.autoedizione.com/launch-a...ese-june-24th/
znalazlem w koncu ten temat
a mianowicie
niby otwarcie jest na 30
ale
dostalem zaproszenie na emila dla 2 osob
ale na 29 i tylko na 3 godzinki ( 18 -21 )
ktos tez dostal takie cos?
wyglada oficjalnie
dane sa poprawne
niby wszystko ok
ale nadal dziwi mnie data skoro mialo byc 30 a mam na 29
nikt nic ?
Ale od kogo ten mail? Fiat Włochy? Polska?
Z tego, co widziałem, otwarcie ma być 30 czerwca.
alfaromeomuseo fcagroup cos tam bylo
nr tel tez jakis byl podany
w sumie olalem bo i tak nie dam rady :-)
no i o odpowiedz prosili niestety wczesniej
Muzeum jak już była mowa rusza dzisiaj:
http://www.alfaromeopress.com/press/article/117017
Strona muzeum:
https://www.museoalfaromeo.com/en-us/Pages/home.aspx
Godziny otwarcia, bilety:
https://www.museoalfaromeo.com/en-us...lietteria.aspx
To ponoć mają na wystawie:
https://www.museoalfaromeo.com/en-us...ollezione.aspx