Witam,
mam kilka pytań:
-to w końcu ile można wycisnąć z tego silnika-bez potrzeby zakucia?
-jakie ma osiągi?
-czy GTV ma szpere jak FC?
Printable View
Witam,
mam kilka pytań:
-to w końcu ile można wycisnąć z tego silnika-bez potrzeby zakucia?
-jakie ma osiągi?
-czy GTV ma szpere jak FC?
-to w końcu ile można wycisnąć z tego silnika-bez potrzeby zakucia?
myśleż że bezpiecznie w granicach 250 km
-jakie ma osiągi?
jak złapiesz trakcje to może mieć niezłe, ale nie złapiesz na ośce... tak jak FC nie łapie mimo szpery
-czy GTV ma szpere jak FC?
chyba nie było takiej opcji
Była wersja ze szperą mechaniczną. Zresztą można taką szperę dołożyć.
a jak uzyskać te 250 beżpieczne ??:)
najpierw doprowadzić silnik do serii, potem poprawic dolot, odprężyć wydech, wiekszy IC, przepustnica, wydajniejsze wtryski i pompa, zobaczyć na hamowni co wyjdzie, na koniec ale może nie być takiej konieczności większa sprężarka, wszystko zestroić z rozsądkiem i 250 koni wytrzyma, bo były już takie projekty bez zakuwania
wskaż mi taką szperę. Tb ma skrzynie 5 wiec standardowe Q2 odpada. W ofercie Quaife nie widziałem szpery do 916 TB. Ale czytałem, że jakiś user z squadra 916 wpakował customową szperę do tego silnika. Kupił to chyba jakoś mega fartem...
można też zrobić z tego 2,8 TB wykorzystując części z 3,0 V6 12V Takie projekty też były.... Pytanie tylko po co, bo wg mnie ten samochód nie będzie nigdy rajdówką...
faktycznie do TB może być problem ze szperą...zasugerowałem się 3,0 ;)
250 km jak na taki silnik,to dość mizerny wynik.Ta szpera rozumiem występuję w wersji 3.0?
Takie przeróbki jak mówicie w silniku 20VT dadzą co najmniej ze 300km,więc chyba się nie skuszę na zmiane
Na rajdówkę raczej bym nie przerabiał,ale lubię mieć w co depnąć.Oczywiście mógłbym wziąć 3.0 ale to nie to,nie ma psssst i NM mało.
No cóż,dziękuję wam bardzo za informację :)
Nie jest.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Seryjnie zakuty? To po co zakuwają jeszcze raz 20vt?
Nie jest ale, wieść gminna niesie że do 400koni fabryka daje rade potem kucizna. Nie wiem ile w tym prawdy bo przy 400 koniach trzeba juz sporo dmuchnąc wiec przydało by się też przy okazji jeszcze trochę odpreżyć,
Edit: na FCKP piszą ze najmocniejsza na seryjnych gratach couepeta w Polsce ma 390 koni wiec potwierdzone info
Ktoś napisał żeby przepustnice wymienić... no proszę... to sie robi w N/A
Tuning 2.0 TB obejmuje przedewszystkim wtryskiwacze i kanalizację.
Co znaczy że trzeba robić centralny intercooler. To miejwięcej w dolocie.
Kolektory wydechowe mogą zostać ale za turbiną ( która powinna być wymieniona na mocniejszą ) powinno zejść się grubym downpipem ( okolo 2.75 ) a następnie poprowadzić wydech przynajmiej 2.25 ( lepiej 2.5 cala ) Z przelotowymi tłumikami
Pompa paliwa w zasadzie może jeszcze zostać.
Układ korbowo-tłokowy po wyważeniu pozwoli na spokojną pracę z siłami do 550~600 nm i przynajmiej 400 końmi. Nasze tłoki i korbowody są naprawde mocne. A i należy pamiętać że tutaj wkońcu pracuje 6 garnków ! a nie 4 ! Dlatego moc jednostkwa z cylindra jest jeszcze umiarkowana.
Pozostaje jeszcze wysterowanie tego, przy czym ja proponuje świnię.
Na allegro z podobnymi modyfikacjami chodziły GTV z mocami ponad 300 koni.
Oczywiscie najpierw wypdało by zrobić kapitalkę przed modyfikacjami.
Ja jestem właśnie w trakcie takowej tyle że mam ten silnik w 166
Akurat większa przepustnica to kwestia tego czy silnik jest doładowany czy nie - po prostu, jeśli jest ona wąskim gardłem to się ją wymienia. Obecność turbo wcale nie oznacza, że to zbędna modyfikacja ;)
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
nie zauwazylem ze chodzi o tb. W 3.0 byla montowana szpera jako wyposazenie opcjonalne
Opcjonalnie,to znaczy że nie w każdej? jak wygląda ''mechaniczna'' szpera-to to samo co w FC?
FC nie ma klasycznej szpery tylko VISCO - efekt podobny ale jednak to nie szpera :)
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...013/04/192.jpg
No dobra,dzięki Teddy. Tylko w końcu nie wiem w jaki model GTV wybrać,żeby tą szperę,bądź visco posiadał,i osiągi dobre,porównywalne z 20vt,bądź 16vt....
jak wyżej napisano tylko 3.0 miało szpere w opcji, wiec musialbys szukac bardzo długo i wytrwale, bo 3.0 w dobrym stanie rzadko sie pojawia na rynku, a do tego jeszcze czy jak sie pojawi to czy ze szperą? no coz chyba latwiej bedzie zostac przy fiacie no i taniej bo spalanie duzo mniejsze
Zawsze można kupić silnik z osprzętem i przełożyć 3.2 :)
" Viscous Limited Slip Diff" to też szpera.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Limit...p_differential
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com