-
Wycie 1.9 JTD
Witam
Już od długiego czasu próbuję zlokalizować źródło tego odgłosu http://www.youtube.com/watch?v=fqYRxwN3dLo , a dokładniej tego wycia na jałowym. Na pewno nie jest to związane z urządzeniami pomocniczymi, na pewno nie jest to żadna rolka rozrządu i też raczej nie pompa wody. Zamieszczony filmik nie jest mojego autorstwa, tropiąc ten odgłos trafiłem na kilka filmików gdzie to właśnie słychać. Czy to może być może jakaś nieszczelność? Dobiega to od strony rozrządu, gdzieś jakby z okolic pompy CR, ale pompa jest raczej okej, auto dobrze odpala, oczekiwane ciśnienie ładnie pokrywa się z osiąganym. Podpowiedzcie co sprawdzić...
Na tym filmiku też podczas pracy na jałowym "to" słychać http://www.youtube.com/watch?v=golK9Jw7VPU
-
U mnie też to jest, pojawia się jak silnik się nagrzeje. Jeszcze się za to nie brałem, wyczytałem, że może być to za bardzo naciągnięty pasek rozrządu.
-
Dokładnie jest to dźwięk za mocno naciągniętego paska rozrządu lub wielorowkowego, z racji tego, że w 1.9 bodajże jest napinacz sprężynowy i pasek wielorowkowy sam się napina to zostaje rozrząd.
-
u mnie był identyczny dzwięk. na jałowym nie było go słychac ale przy dodaniu gazu podczas jazdy i napostoju wystepował, okazało sie iz wyje rolka prowadząca pasek mikro
coś takiego:
http://allegro.pl/alfa-romeo-156-1-9...206326694.html
zakupiłem nową za cos około 60zł i cicho jak makiem zasiał. dodam iz po ściągnięciu paska kręcać ręką ani nie było słychać szumu ani co wskazywałoby na jej uszkodzenie.
-
Faktycznie, coś może być w naciągu paska... Po zakupie auta po ok 2tyś km zmieniłem rozrząd i jakoś wtedy pojawił się ten odgłos. Miałem cały zestaw INA-y, nawet zmieniłem później pasek na Contitecha, bo INA ma nieco inny ząb niż ten który ściągnąłem, a Conti ma taki sam. Tylko jak w końcu prawidłowo naciągnąć pasek? Bo wydawało mi się, że dobrze to robiłem, tzn wskazówka z napinacza na "kropkę", tylko że miałem na to wgląd od spodu, od koła...
Przypomniało mi się, że ostatnio jak ustawiałem rozrząd, to zaglądałem "lustereczkiem" i naciąg mieścił się w znaku. A może są dwa rodzaje napinacza o różnej sile naciągu? Może ta nieszczęsna INA jest po prostu za mocna...
-
Zobacz czy pasek obraca się o 90 stopni.
-
Jak będzie czas, to jutro do tego pozaglądam. Spróbować go obrócić na odcinku między pompą a wałkiem? W sumie to już ponad 15kkm tak jeżdżę, jeszcze się nie rozdupczyło :)
-
Na jakimś dłuższym odcinku sprawdź czy bez dużego oporu da się go obrócić. Jeżeli masz zbyt mocno napięty pasek to cały osprzęt szybciej się zużywa bo łożyska cierpią. W takim wypadku szybciej bym zmienił rozrząd niż przewidujesz.
-
Błędna diagnoza - pasek faktycznie był troszkę za mocno napięty, po korekcie wyje jak wyło. To nie to...
-
ściągniej pasek z urządeń dodatkowych odpal auto i zaobacz czy dalej będzie wyło bez paska...
-
demonobiker, to na 100% nie jest związane z napędem/osprzętem. Jest to ewidentnie związane z rozrządem, już jakiś czas temu podmieniałem rolkę i napinacz na "poprzednie" z tego silnika, no i nic. Z tego co sobie przypominam, stara pompa wody też zawitała, no i nic. Jedno czego nie próbowałem, to założenie starego paska rozrządu, może koła są tak wyrobione pod niego, że inny hałasuje na tychże kołach...
-
kolega mial kiedys taki problem za mocno byl naciagniety pasek od alternatora i rolka sie blokowala, zdjelismy pasek rolke wyczyscil bo ciezko chodzila i jest ok
-
Zobacz jeszcze czy pasek jest równo na środku koła bo jak nie to może o coś ocierać. Miałem taką sytuację w vw pasek ocierał o wargę pompy wody z tym że w alfie pompa inaczej wygląda.
-
Ostatnio kumpel robił rozrząd w Punciaku z takim silnikiem, założę na próbę pompę z tamtego silnika. Muszę pożyczyć stetoskop i spróbować coś ponasłuchiwać, muszę wyeliminować to wycie nieszczęsne.
-
Zobacz pierwsze czy o coś ociera bo w alfie jest normalne koło na pompie. Dla pewności sprawdź też ten pasek osprzętu bo dźwięk lubi się przenosić.
-
Dzisiaj czepiłem się pompy wody, wymieniłem, nadal jest tak samo. Zaczynam podejrzewać jakieś "łożysko" w pompie CR. Nie pozostaje nic innego. Wszystkie inne czynniki wyeliminowane...
-
Spróbuj faktycznie stetoskopem ale w jakimś warsztacie co mają specjalny samochodowy.
-
Ja próbowałem takim lekarskim :D Qwa, toż to ogłuchnąć można. Muszę na spokojnie jeszcze posłuchać, może coś wysłucham. Dwa punta jtd które miałem okazję dokładnie posłuchać, są ciche w porównaniu do tego mojego wynalazku.
-
Zastanawia mnie, dlaczego na części osłony rozrządu pompy CR "rozpuściła" się uszczelka gumowa, po prostu zrobiło się z niej błoto. Czyżby to był jakiś wyciek uszczelniacza pompy? Jest to możliwe?