mam problem z moją alfą jak jest zimna to przerywa i ciężko się wkreca na obroty.Dusi sie prycha i kicha ciekawe cy to przepływomierz czy sonda lambda .Moze ktoś coś podpowie jak to sprawdzic .dzięki z góry
Printable View
mam problem z moją alfą jak jest zimna to przerywa i ciężko się wkreca na obroty.Dusi sie prycha i kicha ciekawe cy to przepływomierz czy sonda lambda .Moze ktoś coś podpowie jak to sprawdzic .dzięki z góry
Sam sobie odpowiedziałeś. Sonda albo przepływomierz. Jak nie masz kompa to odpinaj sondę, przejedź się. Jak lepiej to masz połowę sukcesu. Jak nie lepiej to odpinaj przepływkę i się przejedź. Jak lepiej to już sukces.
Jeżeli sonda padła to albo ze starości albo coś się przyczyniło do jej uszkodzenia. Na przykład przepływka, lejące wtryski.
Wracając do początku bez kompa nie podchodź :)
sonda przy zimnym silniku raczej nie pracuje
No tak, sonda przy zimnym odpada. Pozostałe bez zmian :)
Witam w klubie.
Z takim samym problemem walczę już od dawna.
Zmienione:
-przepływomierz
-cewki
-kable
-świece
-czujnik położenia przepustnicy
-filtr paliwa
-sonda lambda (bosch dedykowany)
-wtryskiwacze
i nic nie przyniosło poprawy
Kupiłem sobie nawet ecu na podmianę ale mnie immobiliser nie puszcza.
Aha,komputer wykazuje błędy sondy i integratora po przełączeniu się na lpg.Poza tym żadnych błędów.
czujnik temperatury silnika, ustawienie rozrządu, elektrozawór pochłaniacza
Aha,właśnie czujnik temperatury też zmieniony.
Elektrozawór-jakoś ostatnio tam zaglądałem ,ale nie jestem pewien czy sprawdzałem pracę silnika.
Rozrząd-muszę przyznać-nie był ustawiany jak się należy.
Dla większej zagwozdki-silnik działa całkiem poprawnie jak jest zupełnie zimny(temperatury zimowe-teraz się to nie sprawdza),czyli podczas działania ssania.
Jeszcze kilka dni temu również borykałem się z brakiem mocy na zimnym silniku i błędami integratora sondy. Winowajcą okazał się nieszczelny dolot :D
Też mam podobnie - na zimnym jest słaby, słabo się wkręca, kicha, prycha, dusi się. Po chwili już jest ok.
Może zacznę sprawdzać od dolotu, potem reszta listy..
Zmieniłem regulator ciśnienia paliwa - bez zmian.
od wczoraj gdy jadę ze stałą prędkością to co jakiś czas czuje jak bym odejmował noge z gazu i po chwili wracam do normy. Dzieje się tak i na zimnym i na rozgrzanym silniku, co to może być??
Uszkodzona cewka. Następny krok to szarpanie na wolnych obrotach.
J/w plus świece, kable WN też do sprawdzenia.
Przepływke masz pięciopinową czy czteropinową? Ja bym sprawdził przyśpieszenie bez przepływki
Przepływka czteropinowa.Właśnie sprawdzałem to na postoju.Jak ją odłączyłem i dodałem gazu to auto zgasło.
Przejrzałbym ustawienie rozrządu, bo te strzały są niepokojace
to juz którys z kolei temat o tym co dolega mojej alfie , podobne objawy zimna szarpie a przy pełnym dodaniu gazu strzela w kolektor i nie ma mocy do 2500 obr.
przepływki zmieniałem codziennie na inną, nawet na takąna której inna alfa smigała bez problemów.
zmieniłem sondy na uzywanąz innej ten sam problem komputer wskazywał błąd "maf" nie wiem czy dobrze napisane przynajmniej tak mi podał komputerowiec .sledzac jeden z tematów pisali "alfisci "o nieszczelnym dolocie , mój dolot w tym momencie jest szczzelny i nadal wystepują w/w objawy.jakies 2 tygodnie temu wymieniałem gumki zaworowe , uszczelke pod głowicąi pare innych pierdół + oczywiscie nowy kpl. rozrzad .rozbierając to zauwazyłem ze rozrzad był przestawiony o 2 zeby , i tak myslalem ze to były powody strzałów do dolotu .po złozeniu silnika i poskładaaniu rozrzadu strzały w kolektor nie ustąpiły :/ w czym lezy przyczyna ?
dodam jeszcze ze po sprawdzeniu szczelnosci dolotu załozyłem przepływke z demontażu na której inna alfa normalnie chodziła , sonda sprawna potwierdxził to elektryk
Jak strzela w kolektor to musi być coś z zapłonem albo zalewa paliwem. Dobrze ustawiony rozrząd, prawidłowo spięty zapłon i wtryskiwacze które nie leją nie powinny powodować strzałów w kolektor, samo zamulanie silnika bez strzałów i spadek mocy przepisałbym przepływce
przy naprawie głowicy wymieniłem równiez wtryski na inne , co prawda uzywane z demontarzu
koledzy nie tylko wy macie problem na zimnym silniku po odpaleniu u mnie dzieje sie to samo :(
A masz LPG?. A ECU jakie?
Miałem również takie objawy na zimnym silniku:
- brak mocy do 3000 obrotów,
- szarpanie,
- strzelanie (chyba bardziej w wydech niż dolot)
- czuć było, że samochód nie spala całego paliwa, które dostaje
Sprawę rozwiązała wymiana przepływomierza na oryginał Boscha i filtra powietrza.
mam lpg i wymienione świece takze powinno byc ok ale nie jest
Witam! Mam taki sam problem. Mam też tak, że silnik po pierwszym uruchomieniu chodzi tak jakby miał zaraz zgasnąć. Zauważyłem, że pomaga wyłączenie silnika i ponowne jego uruchomienie. problem zaczął występować jak zrobiło się ciepło i przestało włączać się ssanie. Poza tym podczas przyspieszenia powyżej 4000 obrotów następuje odczuwalny zanik mocy.
Trochę odgrzeje.
Nic nowego nie wymyśliłem.Tyle tylko co w FES odczytałem dwa powracające błędy jak się przełączy na lpg.Jak ktoś dobrze zna angielski to prosił bym o wyjaśnienie co to znaczy.Błąd sondy i integratora sondy
The ECU cannot adjust the carburation correctly on the basis of the lambda probe information.
Check the lambda probe warm up system, the consistency of the emitted signal by means of an exhaust gas analyser and an oscilloscope, possible air leaks in inlet or exhaust circuits, and the correct functioning of the fuel system (pump pressure and flow, adjuster, leakage''s from injectors).
Check also the presence of other anomalies which could influence the mixture strength (wrong temperature information, etc...)
Powodem tego błedu jest Przerwa
Obecny status błędu to Wyst. uderzenie / Obecny
Wartość licznika błędu to 127
Lambda probe signal anomaly - signal absent or inconsistent with the operating conditions. Check the following:
- Presence of the (battery) supply voltage on the probe connector connected with the two white wires, engine running
- The continuity and insulation between the pins 10 and 28 of the ECU and the remaining Lambda probe connector two wires
- By means of the oscilloscope and the exhaust gas analyser check for the consistency between the gas values and the signal wave form, the engine being on and at temperature
NOTE: The signal wire is black and the signal emitted by the probe depends on the oxygen residue in the exhaust pipe.
Powodem tego błedu jest Zwarcie do masy
Obecny status błędu to Wyst. uderzenie / Przejściowy / Obecny
Wartość licznika błędu to 64
Jaką masz instalację gazową?Napisz jaki komputer sterujący gazem itd.Podejrzewam że winę ponosi instalacja gazowa.
Instalacja jest jeszcze mieszalnikowa.Komputer wg.faktury Bingo S-4
ECU nie może regulować mieszanki paliwowej w pełnym zakresie na podstawie informacji z sondy lambda.
Sprawdź system rozgrzewania sondy lambda, spójności emitowanego sygnału za pomocą analizatora spalin i oscyloskopu, ewentualne nieszczelności w dolocie lub układzie wydechowym i prawidłowego funkcjonowania układu paliwowego (pompa ciśnienia i przepływu, regulator, przeciekające wtryskiwacze).
Sprawdź również obecność innych anomalii, które mogłyby mieć wpływ na wytrzymałość mieszanki (złe informacje o temperaturze, itp. ..)
Anomalia sygnału z sondy - sygnał nieobecny lub niezgodne z warunkami eksploatacji. Sprawdź, czy:
- Obecność (akumulator), napięcia zasilania na złączu sondy związane z dwóch przewodów białych, silnik pracuje
- Ciągłości i izolacji pomiędzy pinami 10 i 28 ECU, a pozostałe dwie sondy Lambda złącze przewodów
- Za pomocą oscyloskopu i analizatora spalin sprawdź spójność między wartościami gazu i kształtu fali sygnału, silnik ma być nagrzany.
UWAGA: przewód sygnałowy jest czarny, a sygnał emitowany przez sondę zależy od pozostałości tlenu w rurze wydechowej.
Na instalacji mieszalnikowej zawsze będziesz miał ten błąd.Komputer benzynowy nie odczuwa zmian na sondzie lambda podczas zmiany ilości wtryskiwanego paliwa.Ten silnik na tej instalacji nigdy nie będzie dobrze pracował. Nie pakuj pieniędzy w naprawę instalacji benzynowej. Jedyne rozwiązanie to montaż instalacji wtrysku gazu. Pamiętaj o precyzyjnych wtryskach gazowych, tu nie zaoszczędzisz pozostałe elementy możesz kupić używane, jeśli dobrze poszukasz to dorwiesz tanio. Gdy wymienisz instalkę dopiero poczujesz jaki wariat z tego silnika.
Może to być,że lpg mąci ,bo jak odłączyłem sterownik gazu to auto nie chciało w ogóle odpalić.Po wyjęciu samych bezpieczników od lpg można jeździć na pb,po wyjęciu sterownika-nie.
I okazało się ,że to wszystko wina instalacji lpg.
Pojechałem do specjalisty,coś tam pozmieniał w emulacji sondy lambda(nie pytajcie co bo pojęcia o tym nie mam) I teraz działa.I mondeo mkIII 1.8 nie dało rady spod świateł.