Witam
Mam takie pytanie Czy jak zaślepimy EGR taką oto blaszką
http://allegro.pl/show_item.php?item=3273195865
To czy musimy go jeszcze usuwać programowo jak w 159 czy po prostu zaślepiamy i mamy go w pupie??.
Printable View
Witam
Mam takie pytanie Czy jak zaślepimy EGR taką oto blaszką
http://allegro.pl/show_item.php?item=3273195865
To czy musimy go jeszcze usuwać programowo jak w 159 czy po prostu zaślepiamy i mamy go w pupie??.
Jak chcesz mieć spokój raz na zawsze to wyrzuć go i programowo i fizycznie z auta.
jeśli chodzi o zaślepkę to podałbyś chociaż jaki silnik masz, jeśli przed FL to może być ta zaślepka lub bez dziur, po FL musi być z dziurkami (np taka jak z linku).
A ja mam po lifcie, ale silnik jeszcze 10v:p
20v z dziurkami, 10v bez.
Tu jest całe kompendium na temat EGR
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...rculation.html
pisze ze FL , w tb nie było egr-u :). Mnie ciekawi Dziubek po co chcesz go zaslepiac taką blaszką ,skoro i tak dalej będzie waliła tam sadza. Uzywane sprawne egr-y możesz dostać u gościa we wrocku za 100- parę złotych. Taniej to niż usuwanie programowe. A taka blaszka z dziurami jak dla mnie to nie robi nic.
Właśnie o to chodzi że pokazał się błąd P1238 i przeczytałem gdzieś u wujka google że powinno się zaślepić EGR Ewentualnie myślę żeby go wyczyścić a jak to nic nie da to zregenerować. Gdzieś też słyszałem od kogoś że niby serwis po jakimś czasie wprowadził te blaszki i je montował więc po coś one są. Jeśli go wyczyszczę i zamontuję tą blaszkę i błąd zniknie to myślę że warto. :)
Wiekszość chyba montuje blaszki i nie usuwa programowo...
ale wie ktoś co to daje? Pytam poważnie ,przecież dalej spaliny lecą do kolektora ,jak jest sens to montować i czemu ma to słuzyc? Piszesz dziubek że aso montowało takie zaślepki ,dlaczego? Ten błąd powodował wadliwy konstrukcyjnie egr ,że aso niby montowało zaślepki?
kolega gonzo napisał Ci iż ma także 166 FL ale silnik 10V, więc nie dziw się co do pytania mojego. Jeśli chodzi o EGR to na pewno musisz go przeczyścić, niedawno miałem to samo.
Jarek, zaślepka z dziurkami może niewiele da, ale przeczyszczenie samemu elektrozaworu EGR to drobnostka.
Dawid nie ma znaczenie czy 10v czy 20v po lifcie bo w obu jest taki sam egr. I w obu zaslepiać go można tylko częściowo. Każdy jtd cf3 ma taki sam egr. Co do czyszczenie egr-u to mam to za sobą i niewiele to zmienia,jak by ktoś potrzebował to mam także jeden sprawny egr do mjtd
Ja dzisiaj wyszorowałem EGR razem z elektrozaworem i błąd pozostał mimo że EGR otwiera się w 100% Możliwe że to przepływka padła?
u mnie pomogło, mój EGR w ogóle się nie ruszał, w dodatku znalazłem nieszczelność na rurce powietrznej intercooler => silnik, żeby było mało to zawór n75 (overboost) niedomagał, EGR i overboost przeczyściłem wg poradnika na forum. AR nie pierdzi czarnym, co najwyżej lekko szarym dymkiem, w dodatku wyraźny przyrost mocy (raczej dzięki nowej rurce).