Mam pytanie odnośnie kabla diagnostycznego. Czy za pomocą interfejsu ELM 327 zresetuje ECU i zrobię adaptację przepustnicy w alfie 156 1,6 TS rocznik 99 i czy za pomocą tego kabla podłącze się z autem za pomocą laptopa z programem np. Alfa-diag ?
Printable View
Mam pytanie odnośnie kabla diagnostycznego. Czy za pomocą interfejsu ELM 327 zresetuje ECU i zrobię adaptację przepustnicy w alfie 156 1,6 TS rocznik 99 i czy za pomocą tego kabla podłącze się z autem za pomocą laptopa z programem np. Alfa-diag ?
Do 156 najlepszy jest kabel KKL z przełącznikiem (popularnie zwany: niebieski)
zgadzam się z kolegą jaboleq a najlepiej reset i samoadaptacje zrób FFS ;)
Tylko, że z opisu wynika, że ten elm będzie też pasować do samochodu brata i ojca, a jak da się za jego pomocą zrobić reset ECU w FES, to mi to do 156 wystarczy. Kasowanie błędów itd, z tego co wyczytałem spokojnie z jego pomocą się da. Znalazłem tego ELM w wersji na BT i całą masę ciekawych aplikacji na androida pod niego. Tablet i ELM 327 BT i można robić sporo rzeczy z poziomu tabletu czy telefonu.
W sumie tak - ELM ma jedną wadę - nieobsługuje w 156 poduszek powietrznych.
Wysłane z mojego GT-I9000
Czy ma ktoś pełną wersję FES-a? Najlepiej z Opolskiego. Potrzebuję zakodować pilota, kartę kodową mam.
Szukaj mojej ksywy na chomiku
Wysłane z mojego GT-I9000
Ok, już mi Mattom wysłał linka, dzięki. Czyli wysłać smsa i pobrać OBD chyba, co? Będzie tam jakaś instrukcja?
Za free mozna zgrac ;)
Wysłane z mojego GT-I9000
Za późno ;) I jak dalej w zasadzie? Połączyć się z autem, znajdzie połączenie samo? Zaraz pójdę sprawdzić na dół
zaraz posypie sie fala, że jestem piratem itd, ale pełną wersję FES i po polsku znajdziecie na chomikuj....
zajmuje ponad 27 mb i odpala się z Loadera ;)
Mam OBD, który radzi sobie z programowaniem kluczy, ale coś nie mogę się połączyć. FES ani MES nie mają tej opcji, nawet pełne wersje.
Mam fes w wersji 3,6 gdzie znajdę jakiś opis jak zrobić reset ECU i adaptację. W poniedziałek będę mieć ELM 327 więc warto już zacząć się douczać :P
Użyj szukajki :big_boss: albo zobacz np. tu
To bardzo proste, jak już połączysz się z autem przez FES u góry klikasz w zakładke REGULACJA po kliknięciu bedziesz miał dwie opcje, wybierasz tę drugą, czyli reset silnika krokowego i samoadaptacja, klikasz wykonaj, czekasz pare sekund, wyskoczy okienko że reset wykonano. Wyłączasz zapłon na 30 sekund, włączas zapłon na 30 sekund i odpalasz auto, jezdziesz te 10 km albo zostaw silnik bez dotykania gazu na jakieś 10 minut. Silnik z czasem nauczy się, i dobierze sobie wolne obroty;) u mnie pokazuje 850 obrotów na jalowym ;)
jedni piszę, że 30 sekund jedni, ze 60 a jeszcze inni, że 90. Ile w końcu wynosi czas wyłączenia i włączenia zapłonu ?
Jak włączysz FES i bedziesz robił reset krokowca po prawej stronie będziesz miał napisane co masz zrobić po resecie, ile sekund itd wszystko pisze więc nie sie nie cykaj, ja robie to tak że po resecie wyłączam zapłon na 30 sekund a a potem włączam na 30 sekund i zapalam auto;) i wszystko śmiga jak powinno.
Ok, dzięki wielkie. Dzisiaj odbieram kabel i po zajęciach wykonam reset.
Czy autoadaptację robi się tylko na benzynie ? czy mogę robić na sekwencji, że się w trakcie samo na LPG przełączy ?
A co to za różnica, na gazie jak i na benzynie takie same obroty powinny być, ale co najważniejsze, przed resetem dobrze zagrzej silnik, min do temp roboczej. A jeśli masz gaz to ustaw przełączynik tylko na benzyna żeby sie nie przezucił, chyba że tak nie możesz...
Czy kablem diagnostycznym OBD2 dostanę się za pomocą jakiegoś oprogramowania do dokładanego autoalarmu Proxima ? Jest podpięty pod fabryczny centralny zamek który kiedyś działał z pilota. Oczywiście pilot dokładany z tego alarmu. Przestał działać już jakiś czas temu, a bezpieczniki są ok.
Witam! kabel już kupiony tylko gdzie złapać program FiatECUScan :( lub jakiś inny ?
Tu: http://www.multiecuscan.net/
MES to nowa wersja FESa.
post usunięty
Taki kabelek będzie oki do kasowania błędów http://allegro.pl/interfejs-vag-usb-...316840559.html